Tylny most

Tylny most
Tylny most

Jeśli wycie nasila się wraz z przyspieszaniem, najczęściej pochodzi z tylnego mostu. Jest wynikiem jego wyeksploatowania, ale przeważnie nie grozi ono unieruchomieniem auta.

Pompa wspomagania

Pompa wspomagania
Pompa wspomagania

Podejrzane odgłosy podczas kręcenia kierownicą zwiastują kłopoty z pompą wspomagania. Często towarzyszy im również osłabienie samego wspomagania. Uwaga: z wyjącej pompy wydostają się opiłki, które prowadzą do uszkodzenia przekładni kierowniczej.

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów
Skrzynia biegów

W tym przypadku wycie jest słyszalne tylko na konkretnym biegu i ustaje po wciśnięciu sprzęgła, zmienia się też w zależności od hamowania/przyspieszania. Podejrzane odgłosy są rezultatem wyeksploatowania kół zębatych, do którego prowadzi zbyt niski poziom oleju w skrzyni. Po rozwiązaniu problemu nieszczelności olej należy wymienić na nowy – w resztkach starego mogły znaleźć się opiłki metalu.

Pompa cieczy chłodzącej

Pompa cieczy chłodzącej
Pompa cieczy chłodzącej

Tu winne jest łożysko pompy wody, które przedwcześnie się zużywa po zbyt mocnym naciągnięciu paska napędzającego. Wycie pojawia się w okolicy pokrywy rozrządu i jest zależne od obrotów silnika (ale nie od obciążenia). Pompę przeważnie napędza pasek rozrządu, więc uszkodzenie łożyska także prowadzi do jego zerwania.

Podpora półosi napędowej

Podpora półosi napędowej
Podpora półosi napędowej

Wyeksploatowanie łożyska podpory półosi często bywa mylone z łożyskiem piasty koła. Również jest słyszalne podczas kręcenia kołem i zmienia się w zależności od prędkości, ale w tym przypadku odgłos nie zmienia się przy nagłej zmianie kierunku jazdy. Podczas diagnostyki problemu warto prześwietlić oba elementy na podnośniku.

Opony

Opony
Opony

Wycie opon w aucie jest zależne od szybkości jazdy i przeważnie występuje w określonym przedziale prędkości. Zwykle towarzyszy procesowi nierównomiernego zużycia opony (tzw. wyząbkowaniu), które jest następstwem awarii układu kierowniczego lub zawieszenia. Dopóki się tego nie naprawi, nie warto inwestować w nowe opony.

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]