Najlepsze auta miejskie 2019 roku. Ranking tygodnika Autocar

Najlepsze auta miejskie 2019 roku. Ranking tygodnika Autocar

Redaktorzy tygodnika Autocar wskazali 10 najlepszych aut miejskich mijającego roku. Sprawdź, które modele znalazły się na podium zestawienia.

Poznaliśmy już najlepsze SUV-y i najlepsze kompakty 2019 r. według brytyjskich dziennikarzy, a teraz przyszła pora na auta miejskie. Minęły już czasy, gdy w tym segmencie liczyła się głównie niska cena, teraz klienci oczekują przede wszystkim atrakcyjnego wyglądu i bogatego wyposażenia, które jeszcze kilka lat temu było zarezerwowane dla samochodów luksusowych.

Dlatego przygotowując poniższą listę, redaktorzy z Autocara kierowali się czymś więcej niż tylko walorami użytkowymi opisywanych aut. Ich zdaniem idealny miejski samochód musi wzbudzać pożądanie oraz być dobrze wyposażony, przestronny i przyjazny w użyciu, a także musi przyjemnie się prowadzić, zapewniając przy tym odpowiedni komfort. Zaskakiwać może brak w zestawieniu Skody Fabii, która w naszym kraju po 11 miesiącach tego roku zajmuje trzecie miejsce w statystykach sprzedaży aut nowych. Jednak odpowiedź jest prosta: w Wielkiej Brytanii ten model nie cieszy się taką popularnością i znajduje mniej nabywców niż Polo czy Ibiza.

1. Seat Ibiza

Ibiza piątej generacji jest na rynku od 2017 roku. W odróżnieniu od poprzedników, aktualne wcielenie miejskiego Seata jest dostępne wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Klienci mają do wyboru 3 silniki benzynowe: 1.0 MPI (80 KM), 1.0 TSI (95 KM) oraz 1.0 TSI (115 KM). Ostatnia jednostka może być łączona z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Za najtańszą wersję z roku modelowego 2020 zapłacimy 52 500 zł.

Seat Ibiza

Brytyjscy dziennikarze zauważają, że Ibiza pod wieloma względami przypomina większego Leona, jest pojemna, dobrze wyposażona i znacznie lepiej wykończona niż poprzedni model. Doceniają ją również za bardzo dobre właściwości jezdne oraz atrakcyjny stosunek jakości do ceny.

2. Volkswagen Polo

Szóste wcielenie Polo zadebiutowało w 2017 roku i także występuje tylko z 5-drzwiowym nadwoziem. W szerokiej palecie silnikowej znajdziemy jednostki benzynowe 1.0 MPI (80 KM), 1.0 TSI (95 i 115 KM), 1.5 TSI (150 KM) oraz zarezerwowane dla wersji GTI 2.0 TSI (200 KM), a także wysokoprężne 1.6 TDI (95 KM). Benzynowe Polo to wydatek minimum 58 590 zł, ceny turbodiesla startują od 73 590 zł, a 200-konne GTI to wydatek co najmniej 96 790 zł.

VW Polo

Redaktorzy Autocara doceniają Polo za funkcjonalność, łatwość prowadzenia i solidne wykonanie. Niewiele brakuje mu do ideału, ale nadal ma jedną poważną wadę: kupując miejskiego Volkswagena kierujemy się rozsądkiem, a nie emocjami.

3. Renault Clio

Clio piątej generacji pojawiło się na rynku dopiero w tym roku i jest dostępne jedynie jako 5-drzwiowy hatchback (poprzednik miał również wersję kombi). W ofercie znajdziemy 3 silniki benzynowe: 1.0 SCe (65 KM), 1.0 TCe (100 KM) i 1.3 TCe (130 KM) oraz 1 wysokoprężny: 1.5 Blue dCi (115 KM). Za najtańszą wersję (bez klimatyzacji, jest w pakiecie za 3500 zł) zapłacimy 46 900 zł, a za turbodiesla – minimum 69 400 zł.

Renault Clio

Zdaniem brytyjskich dziennikarzy nowe Clio jest znacznie lepiej wykonane, a do tego nadal należy do grona najwygodniejszych aut w segmencie. Nawet jadąc po dziurawej drodze miejskie Renault zapewnia większy komfort niż konkurenci, którzy zazwyczaj mają twardsze zawieszenie.

4. Ford Fiesta

Ford Fiesta

5. Mini One/Cooper

Mini Cooper

6. Mazda 2

Mazda 2

7. Peugeot 208

Peugeot 208

8. Audi A1

Audi A1

9. Opel Corsa

Opel Corsa F

10. Nissan Micra

Nissan Micra

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji