Dziennikarze tygodnika Autocar przygotowali zestawienie 10 najlepszych SUV-ów 2019 roku. Ich wybór może niektórych zaskoczyć. Sprawdź, który model zajął 1. miejsce.
Brytyjczycy z tygodnika Autocar dokonali już podsumowania mijającego roku i wskazali 10 najlepszych rodzinnych SUV-ów. Kryteria wyboru zwycięzcy były proste: poszukiwano auta, które równie dobrze sprawdzi się podczas codziennego zawożenia dzieci do szkoły, dłuższych podróży autostradą, jak i podczas jazdy w lekkim terenie czy holowania przyczepy. Dlatego nie powinno dziwić, że zestawienie zostało zdominowane przez auta z segmentu premium, choć nie zabrakło również tańszych propozycji.
1. Audi Q5
Druga generacja Audi Q5 zadebiutowała w 2017 r., a jej ceny w Polsce zaczynają się od 183 900 zł za model 35 TDI z dwulitrowym turbodieslem o mocy 163 KM, 7-biegową skrzynią S tronic i napędem Quattro.
Dziennikarze brytyjskiego tygodnika określili ten model mianem „stylowego i wszechstronnego”. Ich zastrzeżenia wzbudził jedynie układ kierowniczy, którego precyzja może nie przypaść do gustu kierowcom szukającym wrażeń podczas jazdy po krętej drodze. Q5 chwalono za komfort jazdy, praktyczność i jakość wykończenia.
2. BMW X3
Trzecie wcielenie tego SUV-a (fabryczne oznaczenie: G01) także trafiło do sprzedaży w 2017 r. Podstawowa wersja sDrive18d ze 150-konnym turbodieslem 2.0 i tylnym napędem to wydatek minimum 159 900 zł. Najtańsze X3 z napędem na cztery koła xDrive kosztuje 179 000 zł i ma pod maską 184-konny silnik benzynowy.
Tak wysokie miejsce w zestawieniu SUV bawarskiej marki zawdzięcza przede wszystkim świetnemu prowadzeniu. Pod każdym innym względem – nieznacznie ustępuje Audi.
3. Jaguar F-Pace
Pierwszy SUV w historii Jaguara jest na rynku od 2016 r. Jego ceny w naszym kraju startują od 194 900 zł, a w zamian otrzymuje tylnonapędowe auto ze 163-konnym silnikiem wysokoprężnym i manualną skrzynią biegów, co stanowi ewenement w tej klasie pojazdów. Za wersję z napędem 4×4 zapłacimy minimum 222 900 zł (180-konny turbodiesel z „automatem”).
Brytyjscy dziennikarze docenili ten samochód za przestronne wnętrze, prowadzenie oraz wygląd. Zauważają pewne niedociągnięcia, które producent powinien poprawić w kolejnym modelu, ale uznali, że F-Pace zasługuje na wyróżnienie, bo to mimo wszystko udany debiut Jaguara w segmencie SUV.