Sprzedać samochód to jedno, ale sprawić, by kierowca był później z niego zadowolony – to coś zupełnie innego. Największą rolę odgrywa tu sprawnie działająca sieć serwisowa.

Wysoka jakość obsługi, profesjonalizm mechaników i terminowość wykonywanych usług są w stanie sprawić, że eksploatacja auta, które nawet sprawia nieco problemów, dla kierowcy nie będzie szczególnie uciążliwa. Wizyta w serwisie nie przysparza zbędnych nerwów, a klient ma wrażenie, że znajduje się pod opieką fachowców. I przeciwnie – cóż z tego, że auto się nie psuje, jeśli nawet rutynowy przegląd wiąże się ze zmarnowaniem całego dnia i kłóceniem się o wysokość rachunku.

Oczywiście postrzeganie serwisów jest obarczone uprzedzeniami – kierowcy, którzy kiedyś zrazili się do którejś stacji autoryzowanej obsługi, swoją niechęć przekładają niekiedy na całą sieć. Mogą też nie zwrócić uwagi na zachodzące zmiany. Widać to dobrze w wynikach Wyboru Kierowców.

W zestawieniu na pierwszym miejscu uplasował się serwis Toyoty, z wynikiem 76%. Sieć stacji Toyoty zebrała maksymalne noty za jakość obsługi i fachowość. Drugie miejsce na podium z wynikiem 68,4% zdobył Citroen, na trzecim znalazł się bratni Peugeot (64,2%)

Pełna lista ocen serwisów autoryzowanych

PozycjaMarkaWynik
1Toyota75.95
2Citroen68.42
3Peugeot64.15
4Ford57.07
5Suzuki53.85
6Mazda51.85
7Skoda48.72
8Kia47.55
9Renault46.51
10Mitsubishi46.25
11Nissan45.45
12Hyundai44.78
13Honda44.44
14BMW42.31
15Mercedes41.67
16Volkswagen40.98
17Opel37.86
18Audi36.84
19Volvo35.29
20Fiat34.85
21Alfa Romeo28.57
22Seat28.57