Artykuł partneraSerwisy Toyoty po raz 7. uznane za najlepsze

Serwisy Toyoty po raz 7. uznane za najlepsze

W ogólnopolskim rankingu Marka Numer 1 zorganizowanym przez niezależny portal Wybór Kierowców sieć autoryzowanych serwisów Toyoty w Polsce, już po raz siódmy z rzędu, pokonała autoryzowane serwisy 26 innych marek.

W opinii ponad 120 000 polskich kierowców to właśnie serwis Toyoty może pochwalić się najwyższym poziomem obsługi klienta. Serwis Toyoty tradycyjnie uzyskał najwyższe oceny w kluczowych kategoriach takich jak: jakość obsługi, fachowość i kompetencje, skuteczność napraw, wyposażenie i dogodna lokalizacja. Ponieważ tytuł Marka numer 1 już po raz siódmy trafia w ręce Toyoty warto pokusić się o próbę wytłumaczenia, jakie czynniki decydują o corocznym sukcesie sieci autoryzowanych serwisów japońskiego producenta.

Niezawodność

W pierwszej kolejności należy podkreślić, że z pewnością legendarna niezawodność marki Toyota i doskonała opinia kierowców o samochodach tej marki, przekładają się na pozytywną opinię także o autoryzowanych serwisach tej marki.  Przypomnijmy, że w najnowszym badaniu Marka Numer 1 japoński producent zwyciężył również w kategorii niezawodność marek samochodowych. Od wielu lat marka Toyota oferuje niezawodne i innowacyjne samochody. Najnowsze technologie hybrydowe, nie tylko sprawiają, że codzienna jazda jest o wiele bardziej oszczędna, ale dodatkowo mają wpływ na niskie zużycie wielu elementów w samochodzie (np. klocków hamulcowych). Dodatkowo, w hybrydach nie znajdziemy np. tradycyjnego alternatora i rozrusznika, które znamy z tradycyjnych napędów. Wszystko to zdecydowanie obniża koszt obsługi serwisowej. Dodatkowo, japońska marka już od wielu lat zapewnia obniżone ceny popularnych usług serwisowych w programie Serwis Dobrych Cen, opracowanym dla samochodów nieobjętych już gwarancją fabryczną. Nic dziwnego zatem, że kierowcy Toyoty biorący udział w tegorocznym rankingu, zwracają uwagę również na akceptowalne ceny serwisu. 

Jakość

Na wysoką jakość obsługi ASO Toyoty składa się także wiele innych czynników. Jednym z nich jest system ustawicznych szkoleń prowadzony od lat w Akademii Toyoty. Warto dodać, że jest to nowoczesna organizacja, umożliwiająca przeprowadzanie szkoleń zarówno w trybie zdalnym jak i bezpośrednio. Pracownicy działów obsługi posprzedażnej przechodzą cykl intensywnych szkoleń zarówno technicznych, jak i związanych z szeroko pojętą obsługą klienta i stopniowo zdobywają kolejne certyfikaty zawodowego wtajemniczenia: od Mechanika, aż po prestiżowy tytuł Mechanika Diagnosty, dedykowany najzdolniejszym studentom. Co ciekawe, tytuły nie są nadawane „raz na zawsze” – po trzech latach tracą one ważność i trzeba je odnawiać, co w praktyce oznacza konieczność ciągłego podnoszenia kwalifikacji i dostosowywania wiedzy do zmieniającego się rynku.

Doświadczenie

Wysoka jakość pracy serwisów Toyoty to także rezultat bardzo dobrej współpracy sekcji wsparcia technicznego polskiej centrali Toyoty z siecią autoryzowanych dealerów. W tzw. trudnych przypadkach technicznych pracownicy ASO Toyoty mogą liczyć na pomoc zespołu doświadczonych inżynierów Toyoty. Ciągła analiza zgłoszonych przypadków technicznych i ich regularne raportowanie do producenta z pewnością przyczynia się do szybkiej diagnozy i rozwiązania problemu. System, oparty na ścisłej kooperacji inżynierów polskich i europejskich przy współpracy z lokalnymi fabrykami Toyoty w Polsce (w Wałbrzychu oraz w Jelczu Laskowicach) efektywnie działa już od wielu lat zarówno w obszarze napraw mechanicznych jak i blacharsko-lakierniczych.

Kontrola

Na wysoką jakość pracy i kompetencji ASO Toyoty z całą pewnością wpływa także fakt, że japońska marka regularnie kontroluje, jak w praktyce sieć dealerska Toyoty obsługuje swoich klientów. Służą temu m.in. dwa cykliczne powtarzane badania „Tajemniczy klient w serwisie” a także Badanie rekomendacji Dilera. W obu badaniach serwis jest widziany „oczami klienta” odwiedzającego stację dealerską, korzystającego z usług serwisu, a po wizycie oceniającego konkretną stację dealerską. Analiza wyników obu badań pozwala każdej badanej stacji dealerskiej wzmacniać te obszary, które zostały ocenione najwyżej, a dodatkowo skupić się na tych kwestiach, które wymagają poprawy. Warto podkreślić, że coroczny sukces autoryzowanych dealerów Toyoty nie byłby możliwy bez ścisłej, partnerskiej współpracy dilerów z centralą Toyoty w Polsce. Sprzyjają temu coroczne spotkania dotyczące planów rozwojowych każdej stacji dealerskiej, w trakcie których, kwestia wysokiej jakości obsługi serwisowej to jeden z najważniejszych punktów w dyskusji.

Innowacyjność

Wreszcie, nie byłoby wysokiej jakości działania serwisu bez innowacyjności w działaniu czemu sprzyja m.in. unikalny program KAIZEN dedykowany zarówno pracownicom centrali Toyoty jak i pracownikom sieci autoryzowanych dealerów Toyoty w Polsce. W programie KAIZEN, każda osoba z wielkiej rodziny Toyoty może oficjalnie zgłosić do centrali własne, autorskie pomysły na nowe rozwiązania i usprawnienia związane m m.in. z obszarem obsługi posprzedażnej. Najciekawsze pomysły są wdrażane, a ich autorzy nagradzani.

Jak więc widać uznanie w oczach kierowców nie jest przypadkowe i ma wiele powodów. Mało tego, każdy z nich jest efektem wielu lat doświadczeń, starannego planowania, świadomych działań wielu osób, które stoją za marką Toyota.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji