Mazda

Paradoks Mazdy: użytkownicy krytykują swoje auta, a potem wystawiają im maksymalne oceny.

89,8%

W zaledwie 8 lat po oficjalnym powrocie na polski rynek Mazda zbudowała sobie już silną pozycję. Widać to choćby po statystykach zapytań (wyszukań) w internecie. Jako jedne z nielicznych samochodów Mazdy stale pną się w górę w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych modeli. Model 6 zajął 3. miejsce w plebiscycie „Internetowy Samochód Roku otomoto.pl” w kategorii aut nowych.

Mazda kojarzy się z japońską produkcją (czyli najlepszą jakościowo), dobrym wyposażeniem, a nawet z segmentem premium – jest postrzegana jako konkurent Audi. Z drugiej strony nie brak słów krytyki pod adresem starszych modeli Mazdy. Pierwsze generacje „szóstki” i „trójki” mają problem z korozją, która zaczyna się na tylnych błotnikach, ale szybko przenosi się nawet na podłogę.

Zbieraliśmy także niedawno opinie użytkowników Mazdy 6 z lat 2002-2007 do celów opisu w tygodniku „Motor” i wielu kierowców narzekało na awaryjne silniki Diesla, które potrafiły nawet się zatrzeć (wada konstrukcyjna – do oleju przedostawała się sadza ze spalin). Dla odmiany jednostki napędzane benzyną są prawie niezniszczalne i dobrze tolerują paliwo alternatywne, czyli LPG. Samochody wytwarzane po 2007 r. (czyli od czasów „szóstki” drugiej generacji) są oceniane dużo lepiej.

Wyeliminowano rdzawe problemy z większości modeli (zostały niestety w MX-5), poprawiono także diesle. Dobrze wypada SUV CX-7, który ma fantastyczne osiągi w wersji benzynowej, choć jego apetyt na paliwo jest niepohamowany. Od czasów wprowadzenia nowej filozofii technologicznej SkyActiv, skoncentrowanej na obniżaniu masy własnej i zużycia paliwa, Mazdy stały się jeszcze bardziej atrakcyjne. Mowa tu w szczególności o aktualnej „trójce”, „szóstce” oraz SUV-ie CX-5.

Pozytywny obraz zakłócają jedynie doniesienia o problemach w nowoczesnym dieslu 2.2 Sky-D. Jednostka jest dynamiczna, cicha i bardzo oszczędna, ale użytkownicy zgłaszają, że wycierają się w niej wałki rozrządu. Na korzyść japońskiej marki przemawia z kolei m.in. podejście do budowy jednostek benzynowych, które brak turbodoładowania nadrabiają większą pojemnością i wysokim stopniem sprężania. Także wyniki niemieckich rankingów bezawaryjności potwierdzają, że współczesne Mazdy to niezawodne auta.

Zobacz cały Ranking niezawodności marek.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji