Toyota

Mocne zwycięstwo – Toyota najbardziej bezawaryjną marką według Wyboru Kierowców.

91,5%

Zaledwie 8,5% użytkowników Toyoty oceniło swój samochód na ocenę niższą niż maksymalna. Zwycięstwo jest jednoznaczne i zasłużone. Toyota – wicelider polskiego rynku aut nowych – swoją renomę w naszym kraju buduje nieprzerwanie od lat 80., od czasów gdy w Pewexie oferowano Corollę z silnikiem Diesla. Później przyszły naturalne sukcesy: Corolla E11, pierwsza generacja Yarisa i RAV4 II/III – te wszystkie samochody łączyły bardzo wysoką wytrzymałość mechaniczną z rozsądnymi cenami.

Ostatnie lata to rozszerzanie gamy modeli hybrydowych, które słyną z perfekcyjnej niezawodności – Toyota Prius zmiażdżyła rywali w tegorocznym rankingu niemieckiej organizacji GTÜ, wygrywając 4 z 5 kategorii, w których była klasyfikowana. Toyota ma także w Polsce rozbudowaną sieć sprzedażowo-serwisową i nieźle oceniany poziom obsługi w ASO, a to też wpływa na ostateczną satysfakcję użytkowników.

Najlepiej oceniane modele w Wyborze Kierowców to Prius, Auris i Verso. Niektórzy potencjalni nabywcy wciąż obawiają się o koszty serwisowania Priusa, jednak niesłusznie, bo przecież hamulce czy zawieszenie są takie same jak w konwencjonalnych pojazdach, a sam układ hybrydowy nie wymaga specjalnych zabiegów konserwacyjnych – wystarczy wymieniać olej w silniku. W mało prawdopodobnym przypadku wypalenia celi w zespole akumulatorów można po prostu ją wymienić.

Yaris, Auris, Avensis, RAV4 i Verso od lat konsekwentnie budują swoją pozycję samochodów, w których wymienia się głównie olej oraz klocki hamulcowe. Ma to zresztą wpływ na ich niską utratę wartości. Pomijając przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą w silnikach 2.0 i 2.2 D-4D, jednostki napędowe Toyoty są bezproblemowe, a do tego oszczędne – zarówno wolnossące benzynowe oraz diesel 1.4 D-4D. Niezmiennie wyśmienicie wypada niezawodność terenowych Land Cruiserów.

Zobacz cały Ranking niezawodności marek.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji