Renault Captur 2. generacji zostało oficjalnie pokazane w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 76 400 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Pierwsze Renault Captur zadebiutowało na rynku w 2013 roku, a 2 lata temu premierę miała druga odsłona tego francuskiego crossovera. Nowy model opracowano na platformie CMF-B, z której korzystają także m.in. aktualne Clio oraz Nissan Juke. W ubiegłym roku ofertę uzupełniła wersja TCe 100 LPG z fabryczną instalacją gazową oraz odmiana E-Tech Plug-In, czyli hybryda ładowana z gniazdka.
Renault Captur (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
Renault Captur mierzy 422,7 cm długości, 179,7 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 157,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 263,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 422 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1275 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 265-1118 l.
Renault Captur (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe oraz hybrydę plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,0 s, prędkość maksymalna: 168 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,2 l/100 km
- 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,0 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,3 l/100 km (LPG: 7,5-8,1 l/100 km)
- 1.3 TCe (140 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,1 l/100 km
- 1.3 TCe EDC (140 KM, 260 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,3 l/100 km
- 1.3 TCe EDC (158 KM, 270 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2-6,6 l/100 km

Napęd hybrydowy:
- 1.6 E-Tech Plug-In (160 KM) z automatyczną przekładnią Multi-Mode, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,4-1,7 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 50 km

Nowe Renault Captur (2022) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TCe/90 KM (Zen i Intens) oraz 1.3 TCe/140 KM (R.S. Line). Hybrydowa odmiana 1.6 E-Tech Plug-In/160 KM kosztuje odpowiednio: 134 400 zł (Intens) oraz 140 900 zł (R.S. Line). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Zen – od 76 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe obręcze kół typu Flexwheel, wzór Nymphea
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Klimatyzacja manualna
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
- Możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Boczne poduszki powietrzne
- Kurtyny powietrzne (przód/tył)
- Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, ogranicznikiem napięcia i napinaczem
- Tylne pasy bezpieczeństwa: 3-punktowe, z ogranicznikami napięcia na bocznych miejscach
- System mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
- Sygnał dźwiękowy niezapięcia pasa bezpieczeństwa na przednich miejscach
- System ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania
- System wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) + system stabilizacji toru jazy ESP
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- Regulator-ogranicznik prędkości (RV)
- Funkcja połączenia alarmowego eCall
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego
- Centralny zamek
- Kluczyk składany Renault
- Czujnik zmierzchu
- Automatyczne włączanie tylnej wycieraczki przy cofaniu
- Światła przednie i tylne Full LED Pure Vision
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Światła tylne LED
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- Nadwozie jednokolorowe
- Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renault
- Deflektory powietrza w kolorze czarnym o ziarnistej strukturze
- Osłony przedniej i tylnej części podwozia w kolorze szarym
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Jasna tonacja wnętrza
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Tapicerka klasyczna materiałowa, grafitowa
- Tylna kanapa przesuwna i dzielona w układzie 1/3-2/3
- Zagłówki przednie i tylne z regulacją wysokości
- Konsola centralna z podłokietnikiem
- Oświetlenie na podsufitce 2 punkty
- Lusterka w osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy i pasażera
- Lusterko wewnętrzne dzień/noc
- Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
- Funkcja ECO (tryb ekologicznej jazdy)
- Wskaźnik zmiany biegów
- Komputer pokładowy (ograniczone wskazania dla wersji z LPG)
- 4,2-calowy kolorowy, cyfrowy wyświetlacz na zespole wskaźników i zegarów
- System multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem dotykowym, bez nawigacji, radioodtwarzaczem DAB, 6 głośnikami, 2x USB, 1x jack, funkcją kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay
Intens – od 83 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Zen oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Bahamas, srebrne
- Klimatyzacja automatyczna
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości OSP (napęd hybrydowy)
- System wspomagania parkowania tyłem
- Automatyczny hamulec postojowy (silniki benzynowe)
- Automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold (napęd hybrydowy)
- System MULTI-SENSE (napęd hybrydowy)
- Karta Renault Hands Free
- Czujnik deszczu
- Świata przednie i tylne Full LED w kształcie litery C
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- Nadwozie dwukolorowe (obudowy lusterek bocznych w kolorze dachu)
- Boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym z chromowaną wstawką
- Deflektory powietrza w kolorze czarnym z elementami chromu
- Chromowana listwa na drzwiach przy szybach
- Chromowana końcówka wydechu (silniki benzynowe)
- Tapicerka materiałowa czarno-szara z elementami skóry ekologicznej
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, oparcia, wzdłużną
- Konsola centralna „pływająca” (dla wersji ze skrzynią biegów EDC i E-Tech Plug-In)
- Oświetlenie LED na podsufitce 2 punkty
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- 7-calowy kolorowy, cyfrowy wyświetlacz na zespole wskaźników i zegarów (silniki benzynowe)
- 10,25-calowy kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów (napęd hybrydowy)
- Ładowarka indukcyjna do smartfona (napęd hybrydowy)
- System multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem dotykowym, z nawigacją, radioodtwarzaczem DAB, 6 głośnikami, 2xUSB, 1xjack, funkcją kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay, mapa Europy wersja standardowa (napęd hybrydowy)

R.S. Line – od 99 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Intens oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór R.S. Line
- Automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold (wszystkie wersje silnikowe)
- System MULTI-SENSE (wszystkie wersje silnikowe)
- Chromowana końcówka wydechu (wszystkie wersje silnikowe)
- Szyby tylne boczne i tylna dodatkowo przyciemniane
- Ciemna tonacja wnętrza
- Kierownica pokryta skórą
- Tapicerka materiałowa wzór R.S. Line
- Pakiet Signature R.S. Line – ozdobne elementy wnętrza w kolorze szarym (elementy deski rozdzielczej, podłokietniki drzwi, obramowanie konsoli centralnej)
- Konsola centralna „pływająca” (wszystkie wersje silnikowe)
Więcej na temat Renault Captur:
Renault Captur 1.3 TCe EDC – nasz test