Renault Captur 2. generacji zostało oficjalnie pokazane w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 85 500 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Pierwsze Renault Captur zadebiutowało na rynku w 2013 roku, a w 2019 roku miała miejsce premiera drugiej odsłony tego francuskiego crossovera. Aktualny model został zbudowany na platformie CMF-B, z której korzystają także m.in. Clio oraz Nissan Juke. Dużą zaletą opisywanego auta jest całkiem bogata oferta jednostek napędowych, która zawiera m.in. silnik 1.0 TCe z fabryczną instalacją LPG oraz hybrydową odmianę 1.6 E-Tech Full Hybrid.
Renault Captur (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Renault Captur mierzy 422,7 cm długości, 179,7 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 157,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 263,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 422 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1275 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 326-1149 l.
Renault Captur (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe oraz hybrydę. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,0 s, prędkość maksymalna: 168 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,2 l/100 km
- 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,0 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,3 l/100 km (LPG: 7,5-8,1 l/100 km)
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 12V:
- 1.3 TCe Mild Hybrid (140 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,1 l/100 km
- 1.3 TCe Mild Hybrid (140 KM, 260 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 E-Tech Full Hybrid (145 KM) z automatyczną przekładnią Multi-mode, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km
Nowe Renault Captur (2024) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TCe/90 KM (Equilibre i Techno) oraz 1.6 E-Tech/145 KM (E-Tech Engineered). W wersji wyposażenia Techno 145-konny wariant hybrydowy został wyceniony na 120 800 zł. Odmiana 1.0 TCe LPG/100 KM z instalacją gazową kosztuje odpowiednio: 89 500 zł (Equilibre) oraz 98 300 zł (Techno). Najmocniejszy wariant 1.3 TCe/140 KM został wyceniony na 104 800 zł (Techno), a dopłata do dwusprzęgłowej przekładni EDC wynosi 7000 zł (Techno). Renault Captur jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Equilibre – od 85 500 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe stalowe obręcze kół typu Flexwheel, wzór Nymphea, z oponami 215/60 R17
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Klimatyzacja manualna
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
- Możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Poduszki powietrzne boczne i kurtyny (przód i tył)
- Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, ogranicznikiem napięcia i napinaczem
- Tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe, z ogranicznikami napięcia na bocznych miejscach
- Sygnał dźwiękowy niezapięcia pasa bezpieczeństwa na przednich miejscach
- System mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
- System ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) + system stabilizacji toru jazdy (ESP)
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (AEBS)
- System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System kontroli bezpiecznej odległości
- System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- Regulator-ogranicznik prędkości (RV)
- Wskaźnik zmiany biegów z funkcją ECO (tryb ekologicznej jazdy)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Funkcja połączenia alarmowego eCall
- Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego
- Centralny zamek
- Kluczyk składany Renault
- Automatyczne włączanie tylnej wycieraczki przy cofaniu
- Czujnik zmierzchu
- Światła przednie i tylne Full LED Pure Vision
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renault
- Deflektory powietrza w kolorze czarnym o ziarnistej strukturze
- Osłony przedniej i tylnej części podwozia w kolorze szarym
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną
- Jasna tonacja wnętrza
- Tapicerka materiałowa czarno-szara z przetłoczeniami
- Zagłówki przednie z regulacja wysokości
- Tylna kanapa przesuwna i dzielona w układzie 1/3-2/3
- Zagłówki tylne z regulacją wysokości
- Oświetlenie na podsufitce (2 punkty)
- Lusterka w osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy i pasażera
- Lusterko wewnętrzne dzień/noc
- Lusterka boczne regulowane manualnie, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie, z włącznikiem impulsowym
- Zespół wskaźników i zegarów z 4,2-calowym, kolorowym wyświetlaczem
- System multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem dotykowym, funkcją kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay, 2xUSB, 1xJack, radioodtwarzaczem DAB oraz 6 głośnikami
Techno – od 94 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Equilibre oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Bahamas, srebrne, z oponami 215/60 R17
- Klimatyzacja automatyczna
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości (OSP)
- System Multi-Sense
- Automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
- System wspomagania parkowania tyłem
- Kamera cofania
- Karta Renault Hands Free
- Czujnik deszczu
- Świata przednie i tylne Full LED w kształcie litery C
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym
- Deflektory powietrza w kolorze czarnym z elementami chromu
- Boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym z chromowaną wstawką
- Chromowana listwa na drzwiach przy szybach
- Szyby tylne boczne i tylna dodatkowo przyciemniane
- Tapicerka materiałowa czarno-szara z elementami skóry ekologicznej
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, oparcia, wzdłużną
- Oświetlenie LED na podsufitce (2 punkty)
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem
- System multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją (mapa Europy), funkcją kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay, 2xUSB, 1xJack, radioodtwarzaczem DAB oraz 6 głośnikami
E-Tech Engineered – od 131 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Techno oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór R.S. Line, szare ze złotymi elementami, z oponami 215/55 R18
- System wspomagania parkowania przód/tył
- Nadwozie dwukolorowe
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze dachu
- Kierownica pokryta skórą
- Ciemna tonacja wnętrza
- Tapicerka materiałowa wzór z szarymi przeszyciami
- Konsola centralna „pływająca”
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne bezramkowe
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- Ładowarka indukcyjna do smartfona
- 10,25-calowy, kolorowy wyświetlacz wskaźników i zegarów
- System multimedialny EASY LINK z 9,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacją (mapa Europy), funkcją kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay, zgodność z 10,25-calowym wyświetlaczem zegarów, z funkcją replikacji nawigacji na wyświetlaczu zegarów, 2xUSB, 1xJack, radioodtwarzaczem DAB oraz 6 głośnikami
Więcej na temat Renault Captur:
Używane Renault Captur II – opinie, typowe usterki
Renault Captur 1.3 TCe EDC – nasz test
Renault Captur 1.6 E-Tech Full Hybrid – nasz test
Moja rada. Nie kupujcie reno. Serwis olewa wady fabryczne samochodu wciskając kit że jest ok jak u mnie z szumiącym radiem. Skoro tak jest to może tak być z innymi częściami samochodu bo niby dlaczego nie. Po co wam ludzie kłopot.
Generalnie od zarania dziejów wersje produkcyjne Renault wypuszcza dopiero po liftingu, przedlifty to jeszcze takie płatne testówki…
u na autostradzie zadyszka jak taka mizerna predkosc maksymalna o spalajiu qtedy nie wspomne auto do jazdy po bulki i do kosciola
designerzy spoglądali na juke’a…