Porsche 911 Turbo (2020)

Nowe Porsche 911 Turbo wjeżdża właśnie do salonów sprzedaży. Rozwija 580 KM, a do „setki” rozpędza się w 2,8 sekundy. Poznaj szczegóły.

Chcesz kupić nową „dziewięćset jedenastkę”, ale Twoim zdaniem topowa wersja Turbo S ma za dużo mocy? Porsche przygotowało dla Ciebie rozwiązanie – model Turbo. Sprawdźmy, co ma do zaoferowania ta odmiana.

Porsche 911 Turbo (2020) – dane techniczne, moc, osiągi

Nowe 911 Turbo korzysta z 6-cylindrowego silnika typu bokser o pojemności 3,8 litra, dostarczającego 580 KM i 750 Nm (+40 Nm w trybie overboost, teraz bez limitu czasowego). Moc o 40 KM wyższa niż w poprzedniku to zasługa m.in. symetrycznych turbosprężarek VTG z elektrycznie sterowanymi zaworami bypass. To w połączeniu z przeprojektowanym układem chłodzenia powietrza doładowującego oraz piezoelektrycznymi wtryskiwaczami poprawia osiągi i szybkość reakcji na dodanie gazu oraz pozwala jednostce napędowej bardziej spontanicznie wkręcać się na obroty.

Do parametrów silnika został dopasowany układ przeniesienia napędu: 8-biegowa przekładnia PDK przekazuje moc na wszystkie koła. Dzięki takiej konfiguracji nowe Porsche 911 Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy (zaledwie 0,1 s wolniej od Turbo S), a maksymalnie osiąga 320 km/h.

Porsche 911 Turbo (2020)

Podwozie w nowym 911 Turbo zostało poszerzone. Rozstaw przednich kół zwiększono o 42 mm, a tylnych – o 10 mm. Z przodu znajdziemy 20-calowe felgi z oponami 255/35, za którymi kryją się 408-milimetrowe tarcze hamulcowe o grubości 36 mm. Z tyłu możemy podziwiać 21-calowe obręcze z oponami 315/30, a za nimi – 380-milimetrowe tarcze o grubości 30 mm.

Zmiany w podwoziu wymusiły modyfikacje nadwozia, które jest szersze o 45 mm (przód) i 20 mm (tył). Nowe Porsche 911 Turbo z zewnątrz poznamy także po wyrazistym przetłoczeniu na nowej przedniej pokrywie oraz udoskonalonej, adaptacyjnej aerodynamice, która obejmuje elektronicznie sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, większy aktywny przedni spojler oraz znacznie większy, ruchomy spojler z tyłu.

Porsche 911 Turbo (2020)

Charakterystyczne dla modelu 911 Turbo wloty powietrza na tylnych błotnikach zasysają teraz powietrze procesowe, a nie (jak dotychczas) chłodzące. Chłodnice powietrza doładowującego zostały umieszczone bezpośrednio w strumieniu powietrza pod tylną pokrywą.

Porsche 911 Turbo (2020) – wyposażenie i ceny

Na liście wyposażenia standardowego Porsche 911 Turbo znajdziemy m.in.:

  • Reflektory LED z systemem PDLS Plus
  • Porsche Advanced Cockpit z konsolą środkową Direct Touch Control
  • Centralny ekran PCM o przekątnej 10,9 cala
  • Sportowe fotele z pełną, 14-kierunkową regulacją elektryczną
  • Pakiet Sport Chrono
  • Kierownicę sportową GT z łopatkami zmiany biegów i przełącznikami wielofunkcyjnymi oraz trybów jazdy
  • Nagłośnienie przestrzenne BOSE

Ponadto wymarzone 911 Turbo możemy doposażyć w m.in.:

  • Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem
  • Asystenta utrzymania pasa ruchu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • Asystenta jazdy nocą
  • Kamery 360 stopni
  • System audio Burmester High-End Surround Sound System

Na uwagę zasługują także dwa opcjonalne pakiety:

  • Pakiet ograniczający masę własną – zarezerwowany dla Coupe, zmniejsza wagę auta o 30 kg za sprawą m.in. zastosowania lekkich, w pełni kubełkowych foteli, usunięcia tylnych siedzeń i części wygłuszenia
  • Pakiet sportowy – zawiera pakiet 911 Turbo Sport Design oraz dodatkowe akcenty w kolorze czarnym i wykończone włóknem węglowym plus tylne lampy Exclusive Design

Na koniec musimy sobie jeszcze odpowiedź na pytanie, ile to wszystko kosztuje? Za Porsche 911 Turbo Coupe bez dodatków trzeba zapłacić 918 000 zł, a model 911 Turbo Cabriolet wyceniono na 983 000 zł.

Warto przeczytać także:

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – test

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition – zapowiedź

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here