Były prezenter Top Gear porównał Audi RS e-tron GT oraz Porsche Taycan Turbo. Sprawdź, który z tych elektrycznych sedanów okazał się lepszy.

Audi e-tron GT miało swoją premierę na początku tego roku, a od strony technicznej jest blisko spokrewnione z Porsche Taycan. „Elektryk” z Ingolstadt w testowanej odmianie RS korzysta z dwóch silników (po jednym przy każdej osi), które maksymalnie generują 646 KM i 830 Nm, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Ceny Audi RS e-tron GT na polskim rynku startują od 602 900 zł.

Porsche Taycan ma nieco dłuższy staż rynkowy – zadebiutowało w 2019 roku. Opisywana wersja Turbo także jest wyposażona w dwa silniki elektryczne, które łącznie wytwarzają 680 KM i 850 Nm. Wyższa niż w Audi moc przekłada się na nieznacznie lepsze osiągi. Porsche Taycan Turbo przyspiesza do „setki” w 3,2 s, a maksymalnie może się rozpędzić do 260 km/h. Cennik tego modelu otwiera kwota 662 000 zł.

Jeśli chcecie poznać najważniejsze podobieństwa i różnice między tymi dwoma autami, to zachęcamy do obejrzenia recenzji przygotowanej przez Rory’ego Reida, znanego z Top Gear:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here