Porsche 911 Turbo S

Nowa najmocniejsza wersja Porsche 911 rozwija 650 KM i osiąga „setkę” w 2,7 sekundy. Sprawdź, co jeszcze ma do zaoferowania odmiana Turbo S.

Ósma generacja Porsche 911 (oznaczenie 992) miała premierę pod koniec 2018 r. i do tej pory występowała w dwóch odmianach: Carrera oraz Carrera S. Pierwsza z 6-cylindrowego boksera biturbo o pojemności 3,0 litra dostarczała 385 KM 450 Nm. W drugiej wersji ten sam silnik został wzmocniony do 450 KM i 530 Nm. Oba warianty są oferowane z napędem tylnym lub na cztery koła, a klienci w standardzie dostają 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową PDK. Teraz producent z Zuffenhausen zaprezentował nową topową odmianę 911 – Turbo S.

Porsche 911 Turbo S Cabriolet
Nowe Porsche 911 Turbo S jest dostępne także jako Cabriolet.

Porsche 911 Turbo S (2020) – dane techniczne, silnik, moc, zużycie paliwa

Debiutujące właśnie 911 Turbo S otrzymało zupełnie nowy, 3,8-litrowy silnik typu bokser, który jest wspomagany dwiema turbosprężarkami. Ta jednostka napędowa wytwarza 650 KM i 800 Nm, a w połączeniu z napędem na cztery koła i 8-biegową skrzynią PDK zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy, a do 200 km/h rozpędza się w 8,9 sekundy od startu. W porównaniu z poprzednim modelem, te wartości są odpowiednio o 70 KM i 50 Nm wyższe oraz o 0,2 s i 1,0 s krótsze. Za to bez zmian pozostała prędkość maksymalna, która wynosi 330 km/h. Według danych fabrycznych, zużycie paliwa wersji Coupe to 11,1 l/100 km, a Cabriolet spala o 0,2 l/100 km więcej.

Porsche 911 Turbo S

Poważne zmiany objęły podwozie najmocniejszego wariantu „dziewięćset jedenastki”. Rozstaw przednich kół wzrósł o 42 mm, a tylnych – o 10 mm. Nadwozie również zostało poszerzone. Całkowita szerokość auta nad przednią osią wzrosła o 45 mm (wynosi 1840 mm). Nowe 911 Turbo S jest także nieco szersze w „biodrach” – nadwozie nad tylną osią mierzy 1900 mm (o 20 mm więcej).

W parze z tymi modyfikacjami idą poprawiona aerodynamika oraz nowe, mieszane ogumienie. 650-konne Porsche zostało wyposażone w ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło dopracowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku. Najmocniejsze 911 porusza się na 20-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 255/35 z przodu oraz 21-calowych z oponami 315/30 z tyłu.

Porsche 911 Turbo S

Nowe Porsche 911 Turbo S można już zamawiać w salonach niemieckiej marki. Ceny wersji Coupe zaczynają się od 1 077 000 zł. Za przyjemność jazdy z otwartym dachem należy trochę dopłacić – 911 Turbo S Cabriolet to wydatek minimum 1 143 000 zł.

Warto przeczytać również:

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – test

Porsche 911 GT3 RS – test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here