Do wyścigu na 1/4 mili stanęło siedem generacji Porsche 911 Turbo. Sprawdź, w jakiej kolejności dojechały na metę.

Pierwsze Porsche 911 Turbo (930) było produkowane w latach 1975-1989. Źródło napędu w tym modelu stanowi 3,3-litrowy, turbodoładowany silnik typu bokser, który rozwija 300 KM i 412 Nm. Ta sześciocylindrowa jednostka współpracuje z 4-biegową ręczną skrzynią, a cała moc trafia wyłącznie na tylne koła. Gotowe do jazdy auto waży 1310 kg.

NASZ SKLEP

Drugie wcielenie Porsche 911 Turbo (964) zostało przedstawione w 1990 roku. Jego „sercem” ponownie został sześciocylindrowy bokser o pojemności 3,3 litra, jednak wzmocniony do 320 KM i 450 Nm. Siła napędowa jest kierowana na tył za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej. Masa własna wzrosła do 1470 kg.

Porsche 911 Turbo w swoim trzecim wydaniu (993) zadebiutowało w 1995 roku i jako pierwsze w historii otrzymało napęd na cztery koła. Umieszczony za tylną osią i połączony z 6-biegową ręczną skrzynią 3,6-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami dostarcza 408 KM oraz 540 Nm. W porównaniu z poprzednikiem, auto „przytyło” tylko o 30 kg (do równych 1500 kg).

Czwartą odsłonę modelu (996) reprezentuje egzemplarz w topowej wersji Turbo S z 2005 roku. Podwójnie turbodoładowana jednostka o pojemności 3,6 litra osiąga 450 KM i 620 Nm, a za przekazywanie mocy na wszystkie koła odpowiada 6-biegowy automat. Tak skonfigurowany samochód waży 1590 kg.

Piąta generacja Porsche 911 Turbo S (997) oferuje 530 KM i 700 Nm, które są wytwarzane przez podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra. Siła napędowa trafia na cztery koła, w czym pośredniczy 7-stopniowa skrzynia dwusprzęgłowa. Masa własna jest nieznacznie niższa niż w poprzedniku – 1585 kg.

Szósta odsłona Porsche 911 Turbo S (991) jest wyposażona w 3,8-litrowy motor typu bokser z dwiema turbosprężarkami oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów o 7 przełożeniach. W tym modelu kierowca ma do dyspozycji 560 KM i 700 Nm, a siła napędowa jest przenoszona na cztery koła. Samochód w takiej specyfikacji waży 1605 kg.

Aktualne Porsche 911 Turbo S (992) korzysta z podwójnie turbodoładowanej jednostki o pojemności 3,7 litra, która rozwija 650 KM i 800 Nm. Dwusprzęgłowa, 8-biegowa skrzynia i napęd na wszystkie koła podniosły masę własną auta do 1640 kg.

Redakcja brytyjskiego portalu Carwow miała niedawno możliwość porównania wszystkich siedmiu generacji Porsche 911 Turbo. Czy aktualne wcielenie tego modelu okazało się również tym najlepszy? Aby się o tym przekonać, zobaczcie poniższy materiał:

Sprawdź polski cennik Porsche 911:

Porsche 911 (992) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj