Porsche pokazało 911 Targa 4S Heritage Design Edition, które nawiązuje do modeli z lat 50. i 60. Powstaną tylko 992 egzemplarze. Poznaj szczegóły.
Nie od dziś wiadomo, że producent z Zuffenhausen dba o swoją tradycję i nie zapomina o klasycznych samochodach. Dobrym tego przykładem jest przedstawiony niedawno nowoczesny system multimedialny do modeli sprzed kilku dekad. Teraz Porsche przygotowało coś znacznie bardziej wyjątkowego – to limitowana seria Heritage Design, w ramach której powstaną 4 wyjątkowe wersje nowej 911.
Pierwszym autem z tej specjalnej edycji jest Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Ta odmiana powstanie w liczbie 992 egzemplarzy i będzie wyróżniać się licznymi dodatkami, stanowiącymi współczesną interpretację historycznych motywów stylistycznych marki.
Z zewnątrz 911 Targa 4S Heritage Design Edition poznamy po ekskluzywnym lakierze w kolorze Cherry Metallic (będą też dostępne cztery inne odcienie), w połączeniu ze złotymi emblematami. Na nadwoziu pojawi się stylowe, białe oklejenie o historycznym wzornictwie. Charakterystyczne, wyścigowe grafiki inspirowane kształtem włóczni na przednich błotnikach stanowią odwołanie do początków Porsche w świecie sportu motorowego.
Kolejnym „smaczkiem” jest emblemat Porsche Heritage na pokrywie silnika z tyłu, przypominający plakietkę zaprojektowaną na cześć pokonania przez Porsche 356 przebiegu 100 tysięcy km. Oprócz tego współczesne logo marki (m.in. na masce, kierownicy i kluczyku) zostało zastąpione oryginalnym herbem Porsche z 1963 r. Kolejnym wartym zauważenia detalem są obręcze Carrera Exclusive Design w rozmiarze 20 i 21 cali oraz lakierowane na czarno zaciski hamulcowe o klasycznym wzornictwie.
Wnętrze tej limitowanej 911 otrzymało dwukolorowe skórzane wykończenie, łączące skórę w kolorze Bordeaux Red ze skórą klubową Olea o odcieniu Beige Atacama (można wybrać także inną konfigurację: czarną skórę ze skórą klubową w kolorze Beige Atacama). Elementy tapicerki ze sztruksu znajdziemy na fotelach i boczkach drzwiowych – ten materiał był stosowany już w Porsche 356.
Centralne miejsce w zestawie wskaźników tradycyjnie zajmuje obrotomierz, który otrzymał klasyczny wygląd. Na desce rozdzielczej przed pasażerem umieszczona została metalowa plakietka z indywidualnym numerem danego egzemplarza z limitowanej serii.
Pod względem mechanicznym nowy model nie różni się od zaprezentowanej niedawno 911 Targa 4S. To oznacza, że pod tylną pokrywą znajduje się 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik typu bokser, dostarczający 450 KM i 530 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tej odmianie zaledwie 3,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 304 km/h.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition można już zamawiać, a pierwsze auta pojawią się w salonach na jesieni 2020 r. Ceny tego modelu na polskim rynku mają się zaczynać od 903 000 zł. Tym samym auto z limitowanej edycji będzie o prawie 200 000 zł droższe od „zwykłego” 911 Targa 4S.