(na zdjęciu głównym: gama prototypowych elektrycznych modeli Volkswagena z rodziny ID; pierwszy z nich - kompaktowy hatchback - zadebiutuje jeszcze w tym roku)

Zapraszamy na cotygodniowy przegląd wiadomości ze świata motoryzacji. Krótko i na temat – dla tych, którzy nie mają czasu na śledzenie branżowych mediów. W tym tygodniu: problemy z akumulatorami do Audi e-trona, VW radzi, jak przedłużyć życie akumulatora, AMG z uhybrydowionymi silnikami, Google Maps z mapą ładowarek, Mercedes szuka oszczędności.

VW: akumulatory na całe życie samochodu

Według Franka Blome’a, szefa VW ds. standardów akumulatorów dla aut elektrycznych, akumulatory te projektowane są „na całe życie samochodu”. Oczywiście wydajność akumulatora spada wraz z wiekiem oraz rodzajem i częstotliwością ładowania. Frank Blome przyznaje, że to istotne wyzwania, jednak po 8 latach lub ok. przebiegu 160 tys. km akumulator pojazdu elektrycznego powinien zachować 70% swojej pojemności. Aby wydłużyć życie baterii, kierowcy powinni rzadko korzystać z szybkich ładowarek i „tankować” akumulator tylko do 80% – dodał Blome. Według niego prawdziwy przełom w zasięgach aut na prąd przyniosą akumulatory półprzewodnikowe.

(na zdjęciu głównym: gama prototypowych elektrycznych modeli Volkswagena z rodziny ID; pierwszy z nich – kompaktowy hatchback – zadebiutuje jeszcze w tym roku)

Opracowana przez inżynierów Volkswagena platforma MEB, na której powstanie cała gama aut elektrycznych.
Opracowana przez inżynierów Volkswagena platforma MEB, na której powstanie cała gama aut elektrycznych.

Problemy z akumulatorami do Audi e-trona

Według belgijskiej gazety „L’Echo” Audi ma problem z realizacją celów produkcyjnych elektrycznego SUV-a e-tron (czytaj naszą pierwszą jazdę). Cele na 2019 rok zredukowano z 55,8 do 45,2 tys. sztuk. Powód: według doniesień magazynu winne są ograniczenia ze strony firmy LG, która dostarcza akumulatory do e-trona. „L’Echo” twierdzi, że poza ograniczeniem produkcji Audi przełoży premierę sportowo stylizowanej odmiany e-trona z dopiskiem „Sportback” z końca 2019 na 2020 rok.

Czytaj więcej: Audi e-tron – TEST

Mercedes GLE 63 AMG z uhybrydowionym V8

Tobias Moers, szef AMG, podczas nowojorskiego salonu udzielił wywiadu magazynowi Road&Track. Zdradził, że nowa generacja modeli GLE i GLS 63 AMG będzie napędzana uhybrydowionym silnikiem 4.0 V8 biturbo, który w słabszej odmianie zadebiutował niedawno w najnowszym „cywilnym” GLS-ie. Moers dodał, że od 2021 r. wszystkie nowe modele AMG będą korzystały z elektryfikacji.

2020 Mercedes GLS - przód
Topowy SUV Mercedesa w Europie będzie konkurował przede wszystkim z BMW X7 i Range Roverem Sportem.

Volkswagen testuje filtry… pyłu hamulcowego?

Badania wskazują, że smog bierze się nie tylko ze spalin, ale i z pyłu drogowego – czyli także pyłu pochodzącego z układu hamulcowego. Dostawca filtrów, niemiecka firma Mann+Hummel, twierdzi, że w Niemczech co roku powstaje około 10 tysięcy ton cząstek pyłu hamulcowego, które mogą przedostawać się do płuc i przyczyniać do powstawania chorób układu oddechowego oraz chorób serca. Redakcja Carscoopa zastanawia się, czy za dziwnymi osłonami piast w VW Golfie przyłapanym podczas testów drogowych w Niemczech nie kryją się filtry cząstek pyłu hamulcowego. Wiadomo, że Mann+Hummel pracuje nad takimi filtrami od 2003 r. Testy wykazały, że mogą one wychwytywać do 80% cząstek. Firma twierdzi, że w przypadku pojazdów spełniających normę Euro 5 ograniczenie emisji pyłu hamulcowego mogłoby nawet zakwalifikować je do standardu Euro 6. Pewne jest, że pył hamulcowy jest ograniczony w przypadku aut elektrycznych z efektywnym system odzyskiwania energii podczas hamowania (np. Jaguar I-Pace).

VW Golf przyłapany podczas testów (fot. Carscoops).
VW Golf przyłapany podczas testów (fot. Carscoops).

Google Maps wskazuje mapę ładowarek dla aut elektrycznych wraz z obłożeniem…

…choć na razie tylko w USA i Wielkiej Brytanii. Aplikacja wyświetla przy tym ładowarki określonych dostawców – ale, co ciekawe, podaje też informacje, czy dany port jest wolny, czy zajęty. Opis zawiera także moc ładowania oraz typ gniazda. Wkrótce Google Maps wzbogaci swoją bazę o stacje kolejnych dostawców prądu.

Nowa funkcja Google Maps - wskazuje mapę ładowarek dla aut elektrycznych wraz z opisem stacji i obłożeniem.
Nowa funkcja Google Maps – wskazuje mapę ładowarek dla aut elektrycznych wraz z opisem stacji i obłożeniem.

Daimler zakończy sojusz z aliansem Renault-Nissan?

Niemiecki „Manager Magazin” informuje, że w poszukiwaniu oszczędności koncern Daimler – właściciel marki Mercedes – chce zwolnić około 10 tys. osób. To m.in. pokłosie 22-proc. spadku zysku, jaki koncern odnotował w ostatnim kwartale 2018 r. Spadek ten to z kolei efekt wojen cenowych, szeroko zakrojonej akcji naprawczej dla SUV-ów wyprodukowanych w USA oraz rosnących kosztów projektowania aut elektrycznych. Zakończenie sojuszu z niemiecko-japońskim aliansem mogłoby przynieść dodatkowe oszczędności. W ramach aliansu zbudowano m.in. klasę X, bazującą na Nissanie Navarze.

Teksańska policja uczy precyzyjnego parkowania

Policja z Southlake w Teksasie znalazła ciekawy sposób na zwracanie kierowcom uwagi, by parkowali w linii: poleca wykonanie kolorowanki z odznaką lokalnej jednostki. Lepsze, a może nawet skuteczniejsze niż mandat.

We try to avoid snark and sass (we REALLY do 😉), but sometimes our fair citizens make it hard.Please stay in the lines…

Opublikowany przez Southlake DPS Poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Oceny czytelników
[Głosów: 1 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here