Kontrolkę błędu check engine powinno się skasować przy pomocy komputera diagnostycznego w warsztacie. W wyjątkowej sytuacji można to jednak zrobić samemu.
Tak powinno się zrobić, po uprzednim rozpoznaniu przyczyny jej włączenia się. Lampka check engine ma jednak to do siebie, że zapala się zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie. Świecąca się pomarańczowa kontrolka może oznaczać wiele różnych awarii – od poważnej usterki po nieskasowaną z pamięci komputera samochodu informację o błędzie. Zapalenie się kontrolki silnika nie musi oznaczać, że od razu trzeba jechać do warsztatu. Jeśli jesteśmy świadomym użytkownikiem możemy ją skasować samemu.
Jak skasować błąd check engine bez komputera
Jeżeli mamy pewność, że kontrolka w naszym samochodzie nie sygnalizuje niczego poważnego, możemy samodzielnie usunąć informację o błędzie. Zabieg jest banalnie prosty. Wystarczy zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora na jakiś czas, zazwyczaj wystarczy ok. 15-30 minut. Mniej więcej po takim czasie układ się resetuje razem z kodem błędu i kontrolka gaśnie. Należy jednak pamiętać, że jeśli przyczyna jej włączenia nie jest nam znana wskazane jest odwiedzić warsztat i poznać przyczynę, która spowodowała zapalenie się kontrolki.
Jak rozszyfrować kody błędów?
Poznanie kodu błędu, a więc także i przyczyny awarii i zapalenia się kontrolki, możliwe jest po podłączeniu się do komputera samochodu. To także można zrobić samemu, ale potrzebna jest do tego stosowne aplikacja (np. Piston lub SDProg) oraz złącze umożliwiające podpięcie się pod gniazdo OBDII samochodu. Dzięki tego typu aplikacji można przeprowadzić podstawową diagnostykę, ale czasami także usunąć komunikaty o błędach. Darmowe aplikacje nie mają dużych możliwości, ale zazwyczaj wystarczają do poznania przynajmniej kodu błędu, a wówczas wystarczy wpisać go do wyszukiwarki Google i będziemy wiedzieli, co jest przyczyną jej zapalenia się.
Zobacz również:
Wystarczy zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora na jakiś czas, zazwyczaj wystarczy ok. 15-30 minut.
Nie,wystarczy nawet minuta.Warto tylko bylo podac,ze po odlaczeniu akumulatora zapewne znikna ustawienia roznych rzeczy,od radia i stacji po szyby elektryczne.
jest inny ,nikomu ni eznany spozob .Pzrekrecamy kluczyk tak,zeby zapalily sie wlasnie tylko kontrolki i wlaczylo radio.
oczywiscie nasz check engine sie pali stale !
Siedzimy i sluchamy sobie radia ale nie dlugo,minute,moze klika.nagle chcek engine zacznie migac (dalej nie ruszamy kluczyka) a po chwili zgasnie.To wszystko,mozemy jechac.
jest jeszcze jeden sposób . na deskę rozdzielczą trzeba położyć jabłko , przekręcić kluczyk , popatrzyć na kontrolki , uruchomić silnik , zjeść jabłko i sprawdzić kod błędu .
Dupa z tym włączeniem kluczyka i radia nic nie mruga i nie gasnie, miałem z 20 minut i nic, jest to nieprawda.
Nie prawda, nic nie zgaśnie, trzeba albo komputerem zdiagnozować lub zdjęć klemę minusowa inaczej się nie da. Pozdrawiam
Bardzo dziękuję za tę radę, zadziałało:-D
nie działa. zdałem kleme na.pol godziny. wróciłem do garażu, włączyłem silnik i kontrolka nadal świeci.