BMW M5 Competition

Chociaż Mercedes jest liderem segmentu premium, to w kategorii aut sportowych musi uznać wyższość BMW. Porównujemy wyniki sprzedaży obu marek w 2019 roku.

Jak podaje portal CarAdvice, w ubiegłym roku do klientów na całym świecie trafiły 2 339 562 auta z gwiazdą na masce, co pozwoliło Mercedesowi odnotować wzrost sprzedaży o 1,3% w porównaniu z 2018 r. Z kolei producent z Monachium może się pochwalić 2-procentowym wzrostem. Łączny wolumen sprzedaży BMW wyniósł 2 168 516 egzemplarzy.

Sytuacja wygląda inaczej, gdy z tej całości wyodrębnimy sportowe modele obu marek, w przypadku bawarskiego koncernu oznaczone literą M, a u Mercedesa – sygnowane przez AMG. W 2019 r. nabywców znalazło 135 829 samochodów BMW z logo M. To aż o 32,2% więcej niż w roku poprzednim. Mercedes-AMG sprzedał niewiele mniej aut – 132 136 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 11,8%.

Znaczna poprawa wyników sprzedaży BMW M to m.in. zasługa wprowadzenia do oferty nowych SUV-ów: X3 M i X4 M oraz X5 M i X6 M. Natomiast w tym roku czekamy na zjawiskowe M2 CS oraz nowe M3, budzące spore kontrowersje ze względu na rozmiar słynnych „nerek”.

Zachęcamy również do przeczytania naszego testu:

BMW M2 Competition M DKG – test

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here