Ostatnio producent z Monachium zaprezentował 6 nowych modeli z gamy M. To dwa SUV-y X5 M i X6 M oraz sedan M8 Gran Coupe. Każde z aut jest dostępne także w mocniejszym wariancie Competition.

W ciągu ostatniego miesiąca BMW pokazało sportowe wersje 3 modeli: X5, X6 i 8 Gran Coupe.  Jako pierwsze światło dzienne ujrzały SUV-y, więc od nich zaczniemy nasz przegląd.

BMW X5 M i X6 M – dane techniczne, ceny

Na początek drobna uwaga – w nomenklaturze BMW nowe modele nie są SUV-ami, tylko SAV-em (X5) i SAC-em (X6). SAV to skrót od Sports Activity Vehicle, a SAC – Sports Activity Coupé. Gdy to mamy już za sobą, pora skupić się na najważniejszym, czyli osiągach wersji oznaczonych magiczną literą „M”.

Pod maską obydwu modeli znajdziemy ten sam silnik – podwójnie doładowane, benzynowe V8 o pojemności 4,4 litra. Jednostka wersji M generuje 600 KM i 750 Nm, a w wersji Competition jej moc wzrasta do 625 KM. Moment obrotowy pozostaje bez zmian, za to jest dostępny w nieco szerszym zakresie. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. Warto dodać, że system M xDrive preferuje tylną oś, co pozwoli czerpać większą przyjemność z jazdy.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wersji M i M Competition wynosi odpowiednio 3,9 s i 3,8 s. Prędkość maksymalna obydwu modeli będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zamówienie pakietu M Driver (opcja za 12 616 zł) pozwoli podnieść limit do niebagatelnych 290 km/h!

Ceny X5 M startują od 599 000 zł, a X6 M – od 612 300 zł. W obu przypadkach dopłata do wersji Competition wynosi 68 486 zł.

BMW M8 Gran Coupe – dane techniczne, ceny

Do napędu topowej wersji czterodrzwiowego coupe z Monachium wykorzystano ten sam silnik 4.4 V8 z podwójnym doładowaniem, który znajdziemy też w opisanych powyżej SUV-ach. W tym modelu także dostarcza on standardowo 600 KM oraz 625 KM w wariancie Competition. Obydwie odmiany mają napęd na obie osie i 8-biegowy „automat”. W odróżnieniu od X5 M i X6 M, kierowca M8 ma do dyspozycji dodatkowy tryb 2WD, w którym cała moc trafia wyłącznie na tylne koła.

Na osiągnięcie 100 km/h BMW M8 potrzebuje 3,3 s. Model Competition przyspiesza do „setki” w zaledwie 3,2 s. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h, ale zakup pakietu M Driver (dopłata 12 616 zł) pozwala podnieść limit do 305 km/h.

Zakup nowego M8 Gran Coupe to wydatek minimum 732 700 zł, a wersja Competition jest droższa o 87 538 zł.

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here