BMW serii 2 Coupe otrzymało właśnie nową topową wersję. To 450-konne M2 CS. Poznaj dane techniczne i cenę tego sportowego modelu.

Obecne wcielenie BMW serii 2 Coupe zadebiutowało na rynku pod koniec 2013 roku. Początkowo najmocniejszą wersją w gamie było M2 z silnikiem 3.0 R6 o mocy 370 KM (debiut w 2015 r.). Wraz z wprowadzeniem norm WLTP, ten model wypadł z oferty. We wrześniu 2018 r. zastąpiło go M2 Competition, z jednostką wzmocnioną do 410 KM.

Teraz BMW pokazało nowy topowy wariant w gamie serii 2 Coupe – M2 CS. Nazwa modelu nawiązuje do wcześniejszych i większych M3 CS i M4 CS. A czym właśnie pokazane auto różni się od „zwykłego” M2 Competition? Pierwsze co rzuca się w oczy to ekskluzywny niebieski lakier metalizowany Misano.

To oczywiście nie koniec różnic. W M2 CS zastosowano więcej elementów wykonanych z włókna węglowego. Karbonowa przednia maska jest o 50% lżejsza od seryjnej, dodatkowo wyposażono ją w centralny wylot powietrza, zwiększający docisk i poprawiający chłodzenie silnika. Dach jest zrobiony z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, co pozwala obniżyć położenie środka ciężkości auta. Zmieniony przedni splitter, lotka na pokrywie bagażnika oraz tylny dyfuzor także zostały wykonane z karbonu.

Spod tylnego zderzaka złowieszczo wystają cztery końcówki wydechu ze stali szlachetnej z logo M. Brzmienie silnika poprawiają dwie elektrycznie sterowane przepustnice w układzie wydechowym. Sportowy model zasługuje również na odpowiednie „buty”. Nowe M2 CS stoi na 19-calowych kutych felgach Y Spoke w błyszczącym kolorze czarnym (opcjonalnie: w kolorze matowego złota) z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2. Zza felg wyglądają sportowe hamulce M z czerwonymi zaciskami, które za dopłatą można zastąpić węglowo-ceramicznymi hamulcami M.

We wnętrzu auta znajdziemy kubełkowe fotele M z BMW M4 CS ze zintegrowanymi zagłówkami i paskami BMW M, pokryte skórą Merino i alcantarą z kontrastującym czerwonym stebnowaniem. Opcjonalna sportowa kierownica M również może być pokryta alcantarą, z oznaczeniem środkowego położenia w kolorze czerwonym.

O odpowiednie wrażenia z jazdy dbają standardowy adaptacyjny układ jezdny M z trybami Comfort, Sport i Sport+ oraz aktywny mechanizm różnicowy M i załączany tryb M Dynamic.

Nowe BMW M2 CS – dane techniczne, silnik, moc, cena

Najmocniejszą wersję serii 2 Coupe wyposażono w jednostkę znaną z M2 Competition, czyli rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy 3.0 z turbosprężarką typu twin scroll (u BMW pod nazwą M TwinPower Turbo). W modelu M2 CS jego moc została podniesiona do 450 KM, osiąganych przy 6250 obr/min. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian – 550 Nm w przedziale 2350-5500 obr/min.

Moc w M2 CS trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni (standard) lub 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej M DKG (opcja). Sprint do „setki” nowemu BMW z ręczną skrzynią zajmuje 4,2 s. Wersja z „automatem” jest nieco szybsza – od 0 do 100 km/h rozpędza się w równe 4,0 s. Prędkość maksymalna auta została elektronicznie ograniczona do 280 km/h.

Średnie zużycie paliwa M2 CS z „manualem” wynosi 10,2-10,4 l/100 km. Z kolei wersja z opcjonalną dwusprzęgłową skrzynią spala średnio 9,4-9,6 l/100 km.

Bawarski producent nie podał jeszcze dokładnego cennika nowego modelu. Ceny BMW M2 CS mają startować z pułapu ok. 95 000 euro.

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here