Wzrost zyskowności to w ostatnich latach nadrzędny cel producentów samochodów. Sprawdziliśmy, ile zarabiają wielkie koncerny.
Nie odkryjemy Ameryki stwierdzeniem, że działalność producentów aut jest nastawiona przede wszystkim na osiąganie zysków. Jednak z czasem sam zysk przestaje wystarczać. Ważniejsze staje się to, aby uzyskać jak największy wzrost liczony rok do roku. A to wszystko w sytuacji, gdy popyt na nowe samochody utrzymuje się na w miarę stałym poziomie.
Dlatego właśnie producenci ograniczają swoje gamy modelowe, a wielkie koncerny zaczynają współpracować (jak FCA i PSA czy Ford i Volkswagen) przy tworzeniu nowych platform i technologii. Dzięki temu udaje im się obniżyć koszty, co nawet przy niezmienionych wpływach pozwala na wzrost zyskowności.
Eksperci z VisualCapitalist.com przygotowali interesujący raport, w którym przedstawili zarobki 19 producentów aut w 2019 r. w przeliczeniu na 1 sekundę. Zestawienie otwierają Volkswagen i Toyota z wyraźną przewagą nad Fordem (3. lokata), natomiast na końcu znajdziemy Teslę. Jak widać, szum medialny wokół marki Elona Muska nie przekłada się na wyniki sprzedaż. Choć akurat tutaj poważnym ograniczeniem są również ograniczone moce produkcyjne zakładów Tesli. Poniżej prezentujemy pełną listę:
- Volkswagen – 9202,88 dolara na sekundę
- Toyota – 8634,58 dolara na sekundę
- Ford – 4946,73 dolara na sekundę
- Honda – 4537,67 dolara na sekundę
- General Motors – 4351,76 dolara na sekundę
- Fiat Chrysler Automobiles – 3856,10 dolara na sekundę
- BMW – 3708,89 dolara na sekundę
- Mercedes – 3316,84 dolara na sekundę
- Nissan – 2918,81 dolara na sekundę
- Hyundai – 2879,25 dolara na sekundę
- Grupa PSA – 2664,17 dolara na sekundę
- Renault – 1979,84 dolara na sekundę
- Kia – 1585,49 dolara na sekundę
- Geely – 1457,70 dolara na sekundę
- Tata Motors – 1385,72 dolara na sekundę
- Suzuki – 1104,86 dolara na sekundę
- Mazda – 1017,88 dolara na sekundę
- Subaru – 904,05 dolara na sekundę
- Tesla – 780,06 dolara na sekundę
Źródło: VisualCapitalist.com