używana Honda CR-V III - opinie użytkowników

Używana Honda CR-V cieszy się bardzo dobrą opinią. Po latach eksploatacji SUV jest wciąż trwały, oszczędny i wygodny. Niestety dużo kosztuje.

Model CR-V pojawił się w ofercie Hondy w 1996 r. W 2006 r., równolegle z Civikiem VIII (znanym jako UFO) wprowadzono na rynek trzecią generację CR-V. Pod pewnymi względami jest to model przełomowy – za sprawą wyoblonej linii nadwozia, tradycyjnie otwieranej klapy bagażnika, przeniesionego do wnętrza koła zapasowego czy przeciętnego prześwitu (w zależności od źródła są podawane wartości z zakresu 17-19 cm) CR-V nie próbował już udawać terenówki. Upodobnił się wręcz nieco do rodzinnego vana z odrobiną off-roadowego zacięcia i tak był postrzegany przez większość użytkowników.

Honda CR-V III - fotel kierowcy
Fotele Hondy CR-V są bardzo wygodne. Warto zwrócić uwagę na wolną przestrzeń między deską rozdzielczą i tunelem środkowym, która wraz z płaską podłogą potęguje wrażenie przestrzeni.

Skojarzenia z typowo rodzinnymi autami budziła też przestronna kabina o znacznej szerokości, z płaską podłogą oraz wolną przestrzenią w miejscu, gdzie w większości samochodów deska rozdzielcza łączy się z zabudową tunelu środkowego. Pozycja za kierownicą jest wygodna, lewarek został umieszczony tuż obok wieńca kierownicy, a rozmieszczenie kluczowych przycisków funkcji czy sposób działania poszczególnych funkcji okazuje się ergonomiczny (niepotrzebnie skomplikowana została jedynie obsługa komputera pokładowego). Mocną stroną Hondy CR-V jest też ustawny bagażnik z podwójną podłogą, którego pojemność można regulować za pomocą przesuwnej kanapy.

Podwyższony prześwit docenią rodziny mieszkające poza miastem. W sieci można spotkać się z opiniami o ograniczonej skuteczności napędu na cztery koła. Oparty o dwie pompy hydrauliczne system Real Time AWD faktycznie nie należy do najszybszych i przenoszących największe siły w klasie, ale w zupełności wystarcza to zadań, przed którymi przeciętny użytkownik postawi Hondę CR-V, czyli jazdy po szutrze, błotnistej drodze czy śniegu. Napęd jest najmniej skuteczny w chwili ruszania (sprzęgło międzyosiowe jest spinane w wyniku powstania różnic w prędkościach obrotowych kół) – kiedy CR-V zacznie się już toczyć, dużo lepiej radzi sobie z nawierzchniami o niskich przyczepnościach. Dla zapewnienia trwałości olej w układzie napędowym powinien być wymieniany.

Honda CR-V III - silnik
Popularny w używanych Hondach CR-V silnik 2.0 i-VTEC z jednym wałkiem rozrządu ma łagodną, jak na Hondę, charakterystykę, która dobrze pasuje do SUV-a.

Honda CR-V – silniki i spalanie

Do plusów SUV-a Hondy należy zaliczyć bardzo solidne silniki. Co prawda w Polsce występowały tylko trzy, ale można je bez obaw polecić. Są to: benzynowy 2.0 i-VTEC (150 KM) i diesel 2.2 i-CTDi (140 KM), a po liftingu 2.2 i-DTEC (150 KM), w którym m.in. elektromagnetyczne wtryskiwacze zastąpiono piezoelektrycznymi (na szczęście oba typy są trwałe). Na rynku aut używanych można jeszcze trafić amerykańską CR-V z jednostką 2.4 i-VTEC (166 KM, 220 Nm). Silnik 2.4 seryjnie łączono z ospałą, 5-biegową skrzynią automatyczną. W efekcie wersja 2.4 odstaje dynamiką od europejskiej 2.0 (także do niej oraz 150-konnego diesla można było zamówić wspomniany „automat”). Pod względem trwałości i kultury pracy wszystkie uchodzą za wzór. Zużycie paliwa utrzymuje się na rozsądnym poziomie. Popularny silnik 2.0 i-VTEC zużywa benzynę w tempie ok. 9 l/100km, a diesle domagają się niecałych 7 l/100km. Niektórzy próbują ograniczać wydatki poprzez montaż instalacji gazowej. Zdania na temat wpływu takiej modyfikacji na trwałość silnika są podzielone. Jeżeli jednak wyposażać CR-V w instalację LPG, to powinien być to wysokiej klasy układ z lubryfikacją.

Używana Honda CR-V – usterki i problemy

Poważne awarie należą do rzadkości co cieszy, gdyż koszty ewentualnych napraw nie są niskie. Jeszcze jedną, istotną wadą Hondy jest jakość wykonania. Jak na tak drogi samochód plastiki zbyt łatwo się rysują, a po kilku latach nawet trzeszczą. W niektórych egzemplarzach hałasuje tylny dyferencjał – pomóc może wymiana oleju. Przy wysokich przebiegach do wymiany lub regeneracji mogą kwalifikować się filtry DPF w dieslach. Poza tym użytkownicy Hondy CR-V narzekają na drobne defekty – problemy z reflektorami ksenonowymi (awaryjny czujnik), uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu diesla czy pierwsze ogniska korozji – przede wszystkim na krawędziach elementów nadwoziowych i podwoziu. Przypadłością, znaną też z innych modeli Hondy, jest podatność lakieru na uszkodzenia. Wystarczy kilka wizyt w myjni automatycznej, by powłoka lakiernicza Hondy CR-V pokryła się siecią drobnych zarysowań – szczególnie widocznych na ciemnych egzemplarzach.

Wybierając egzemplarz z USA, warto wnikliwie sprawdzić jego historię – najlepiej przez system Carfax lub strony zapewniające weryfikację informacji o pojeździe także w tej bazie. Wiele używanych Hond CR-V z amerykańskim rodowodem brało udział w mniej lub bardziej poważnych wypadkach, a znaczna wartość pojazdu sprawia, że naprawy mają uzasadnienie.

Używana Honda CR-V – opinie kierowców

Zalety

„Przez niemal 100 tys. km silnik i jego osprzęt nie odmówiły posłuszeństwa, a znając Hondę będzie tak przez kolejne 100 tys.”

„Pozycja za kierownicą bardzo dobra. Genialnie umieszczony lewarek skrzyni biegów i wygodny podłokietnik”

„Ten model ma bardzo dopracowane silniki o wysokiej kulturze pracy”

„Zawieszenie dość miękkie, po dużych wertepach przyjemnie buja”

„Genialny bagażnik oraz tylna kanapa, przesuwana przód-tył wraz z regulacją oparć wszystkich trzech miejsc”

 

 

Wady

„Części są drogie i często można spotkać się z brakiem zamienników”

„Plastiki są średniej jakości. Są delikatne i bardzo łatwo się rysują”

„Auto jest głośne. Powyżej 100 km/h słychać szumy i gwizdy. Szczególnie w okolicy lusterek”

„W niektórych wersjach przednie fotele mogłyby mieć dłuższe siedzisko i regulację lędźwiową”

Używana Honda CR-V – podsumowanie

Używane Hondy CR-V są bardzo drogie. 25 tys. zł wystarczy albo na powypadkowy egzemplarz albo auto, które pokonało 250 tys. km i więcej. Wśród egzemplarzy do 30 tys. zł nie brakuje nieprzerejestrowanych jeszcze samochodów, co dla nabywcy oznacza dodatkowe koszty (wraz z ubezpieczeniem przekroczą 1000 zł). Przy zakupie warto skontrolować stan opon. Za nowy komplet przyjdzie zapłacić ok. 2000 zł. By móc swobodnie wybierać, na zakup Hondy CR-V trzeba przeznaczyć przynajmniej 35 tys. zł. Ceny krajowych egzemplarzy z końca produkcji przekraczają 65 tys. zł.

Po zakupie warto zadbać o trzy aspekty – usunięcie ognisk rdzy i poprawy fabrycznej ochrony antykorozyjnej, pokrycie lakieru dobrym woskiem oraz montaż dodatkowego zabezpieczenia antykradzieżowego. Zabiegi te pozwolą cieszyć się Hondą CR-V przez długie lata.

Honda CR-V III (2007-2012) – dane techniczne

Honda CR-V wymiary

Dł./szer./wys. 453/182/168 cm
Rozstaw osi 263 cm
Pojemność bagażnika 525-1530 l

Honda CR-V silniki

Silnik 2.0 i-VTEC 2.4 i-VTEC 2.2 i-CTDi 2.2 i-DTEC
Pojemność 1997 ccm 2354 ccm 2204 ccm 2199 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 150 KM 166 KM 140 KM 150 KM
Maks. moment 192 Nm 220 Nm 340 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s 10,0 s 10,3 s 9,6 s
Prędkość maks. 190 km/h 180 km/h 187 km/h 190 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,1 l/100 km 9,2 l/100 km 6,5 l/100 km 6,5 l/100 km

Używana Honda CR-V oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność

Aktualizacja: 28 września 2018 r.