HONDA Civic VIII 1.8 i-VTEC 140KM 6MT WN70505 06-2008

Wyjątkowo funkcjonalna, futurystyczna, przewidywalna w eksploatacji i… droga. Używane Hondy Civic „UFO” minimalnie tracą na wartości i mimo tego długo nie czekają na nowego właściciela. Oto opinie o tym aucie.

W 2006 r. Honda zaskoczyła cały świat, pokazując 8. generację kompaktowego Civica. Samochód zdecydowanie odbiegał stylistycznie od poprzedników i klasowych rywali, szybko zyskując przydomek „UFO”. Projektanci postawili również śmiałą kreskę na kokpicie nowego Civika, nadając jej jednocześnie odrobinę sportowego charakteru. Owa awangarda początkowo budziła obawy o użyteczność auta na co dzień, jednak Honda Civic VIII dała się poznać jako funkcjonalny, pojemny, prosty w obsłudze i jednocześnie wyróżniający się kompakt. Renoma marki postawiła wysoką poprzeczkę, jeśli chodzi o późniejszą niezawodność modelu. I istotnie, Honda Civic „UFO” psuje się rzadko i najczęściej w przewidywalnym momencie, lecz nie dorosła do miana absolutnie bezawaryjnego samochodu. Warto o tym pamiętać, ponieważ auto wyjątkowo dobrze trzyma rynkową wartość: sensowne egzemplarze kosztują w okolicach 20 tys. zł, a mówimy tu o rocznikach 2006-2008.

Honda Civic VIII UFO 22
Trzydrzwiowego hatchbacka (fot.) z daleka trudno odróżnić od wersji z dodatkową parą drzwi. Tylną szybę pozbawiono wycieraczki, mało tego – spojler rozdziela ją na dwie części.

Najstarsze Hondy Civic VIII są już 15-latkami: warto o tym pamiętać, bo nawet wybitnie niezawodny samochód w takim wieku może już być „tykającą” bombą. Jak Civiki „UFO” znoszą próbę czasu? Poznajmy opinie właścicieli, zazwyczaj tych długoletnich.

Honda Civic (2021) – opis wersji i cennik

Honda Civic VIII UFO 25
Civic Type-R dołączył do gamy w 2007 roku. Poza silnikiem (2.0/200 KM) różni się twardszym zawieszeniem, choć z tyłu nadal wykorzystuje standardową belkę skrętną. Zawieszenie wielowahaczowe stosowano tylko w sedanie.

Używana Honda Civic VIII – wnętrze

Kokpit Civica „UFO” kiedyś szokował, dziś zestarzał się tylko w niewielkim stopniu. Centralne miejsce przed kierownicą zajmuje obrotomierz, nad nim umieszczono cyfrowy prędkościomierz, a po lewej stronie – przycisk startera (odpala silnik dopiero po przekręceniu kluczyka). Deska powstała w czasach powierzania obsługi fizycznym przyciskom, stąd pozostaje względnie prosta w codziennym użytkowaniu. Setki tysięcy przejechanych kilometrów obnażyły drobne wpadki jakościowe japońskiego producenta. Wiele używanych Hond ma już mocno wytarte gałki zmiany biegów i porysowane szybki obrotomierza, z części aut dochodzą też postukiwania z okolic środkowych słupków (trzeszczą ich osłony).

Honda Civic VIII deska rozdzielcza
Pomimo futurystycznego designu nie ma tu udziwnień wymagających przyzwyczajenia od strony kierowców. Jakość wykonania nie równia się tej z niemieckich kompaktów.

Honda Civic VIII nie występowała jako kombi, lecz pięciodrzwiowy hatchback jest w stanie z godnością zastąpić ten typ nadwozia. Dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa pod kanapą konstruktorom udało się uzyskać niezwykle obszerną przestrzeń bagażową, mało tego – możliwą do zagospodarowania na kilka sposobów. Wszystko dzięki innowacyjnemu systemowi Magic Seats. Jego fenomen polega na możliwości podniesienia do góry siedziska kanapy, tworząc przestrzeń idealną do przewozu np. telewizora lub roweru. Takich rozwiązań próżno szukać w Civicu sedanie, który zresztą rozczarowuje zaledwie 340-litrowym bagażnikiem (hatchback – aż 455 l).

Używana Honda Civic VIII – silniki

Jak przystało na japońską markę, Honda oferowała w Civicu zaledwie kilka, ale sprawdzonych silników. Gamę otwiera zaledwie 83-konny 1.4 i-DSi (po liftingu moc wzrosła do 100 KM). Sprawdzi się co najwyżej w mieście, przy wyższych prędkościach brakuje mu momentu obrotowego. Bezstresowe wyprzedzanie zapewni dopiero następny silnik, czyli pożądany w tym modelu 1.8 i-VTEC. Wtedy wymaga on co prawda wkręcania w okolice 6000 obr./min., ale jeśli ktoś sprawnie operuje gazem, jest w stanie wypracować nim zaskakująco niskie spalanie. Do tego stopnia, że zanika opłacalność instalowania do niego LPG, którego zresztą średnio toleruje. Wysokoprężny Civic „UFO” ma pojemność 2.2 i również jest oszczędny, lecz z czasem przyniesie wydatki związane z zużyciem koła dwumasowego lub filtra DPF.

HONDA Civic VIII FL 1.8 i-VTEC 140KM 6MT WN93307 02-2009
Silnik 1.8 i-VTEC lubi wysokie obroty, ale gdy trzeba potrafi wykazać się oszczędnym charakterem.
Honda Civic VIII UFO - silnik
2,2-litrowy turbodiesel Hondy to udana jednostka, ale… przez fenomen benzynowego 1.8 na rynku wtórnym jest graczem drugoplanowym.

Używana Honda Civic VIII – opinie użytkowników

 Zalety: 

„Auto rewelacyjnie się prowadzi i dobrze trzyma się drogi w zakrętach. Nie ma porównania do marek francuskich”

„Skrzynia automatyczna optymalnie dobiera biegi. Spalanie pozytywnie zaskakuje zarówno w mieście, jak i na autostradzie”

„Trudno znaleźć lepszą jednostkę wolnossącą od 1.8 i-VTEC. Jest trwała, ma dobre osiągi i mimo wszystko pali relatywnie mało”

„Ilością miejsca w środku Civic bije konkurentów na głowę. Do tego ponad 400-litrowy bagażnik”

 Wady: 

„Na nadwoziu pojawiają się pierwsze ogniska korozji. Taki urok samochodów japońskich”

„Auto ma już bardzo zniszczony lakier. Drobne rysy i odpryski są w zasadzie wszędzie”

„Ceny niektórych części są astronomiczne. Czasami brakuje zamienników”

„Podzielona na dwie części tylna szyba i brak wycieraczki nie pomagają w codziennym manewrowaniu na parkingu”

Używana Honda Civic VIII – awaryjność, typowe usterki

Najwyższe koszty eksploatacji dotyczą diesla, ale nie wynika to z jego awaryjności, a drogich komponentów, które przy przebiegach rzędu 250 tys. km mogą już wymagać wymiany (koło dwumasowe ze sprzęgłem, od 2600 zł) lub regeneracji (turbosprężarka, od 1200 zł). Ten problem nie dotyczy benzynowych Hond, ale i w nich dochodzi do usterek hydraulicznej pompy sprzęgła i do rozciągnięcia łańcuchowego rozrządu (wymiana kosztuje 3-4 tys. zł). Zaniedbania w zakresie terminowości wymiany oleju w skrzyni biegów skutkują jej wyciem oraz przyspieszonym zużyciem synchronizatorów i łożysk. Do średnio trwałych należą również amortyzatory kompaktowej Hondy (sprzed liftingu), a klocki i tarcze hamulcowe trzeba zmieniać nawet co 30 tys. km. Trzeba jednak przyznać, że awarie unieruchamiające auto w trasie praktycznie się nie zdarzają.

Używana Honda Civic VIII – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN schowano za kratką na przegrodzie czołowej (fot.). Odczytamy go też z naklejki na słupku środkowym lewym.

Honda Civic VIII gdzie jest VIN

Używana Honda Civic VIII – sytuacja rynkowa

Na używaną Hondę Civic „UFO” wystarczy 12 tys. zł, ale w grupie najtańszych egzemplarzy przeważają „angliki” i diesle z dużymi przebiegami. Rozchwytywane Civiki 1.8 zaczynają się od ok. 18 tys. zł., auta z 1.4 przeważnie są o kilka tys. zł tańsze. Mimo wszystko optymalny budżet na używane „UFO” to ok. 20-22 tys. zł. Rzadsze i łagodniej stylizowane sedany cieszą się mniejszym „wzięciem”. Civic Type-R to wydatek 30-40 tys. zł.

Używana Honda Civic VIII – PODSUMOWANIE

Osoby ceniące bezstresową jazdę kupią Civica nawet jeśli będzie on sporo droższy od konkurentów z Niemiec i Francji. Świetny silnik 1.8, funkcjonalne i przestronne wnętrze i nietuzinkowy styl tylko utwierdzają w przekonaniu, że powolna utrata wartości nie wzięła się znikąd. Kompaktową Hondę można przy tym polecić rodzinom i osobom użytkującym auto głównie w mieście.

Przeczytaj także opinie o innych używanych Hondach:

Używana Honda Civic VIII i Honda Civic XI – którą generację wybrać?

Używana Honda Civic VII (2000-2006) – opinie użytkowników

Używana Honda Civic IX (2011-2017) – opinie użytkowników

HONDA Civic VIII 1.8 i-VTEC 140KM 6MT WN70505 06-2008

Honda Civic VIII – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.425-455/176/146 cm
Rozstaw osi264-270 cm
Pojemność bagażnikahtb 455-1320 l, sed 340 l
Honda Civic VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.3 (IMA)1.4 i-DSi1.4 i-VTEC1.8 i-VTEC2.0 (Type-R)2.2 i-CTDi
Pojemność1339 cm³1339 cm³1339 cm³1799 cm³1998 cm³2204 cm³
Paliwobenz. + elektr.benz.benz.benz.benz.turbodiesel
Maks. moc115 KM83 KM99 KM140 KM200 KM140 KM
Maks. moment125+103 Nm120 Nm127 Nm175 Nm195 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,1 s14,6 s13,0 s8,9 s6,6 s8,6 s
Prędkość maks.185 km/h170 km/h177 km/h205 km/h235 km/h205 km/h
Śr. zużycie paliwa4,6 l/100 km5,9 l/100 km5,7 l/100 km6,6 l/100 km9,1 l/100 km5,3 l/100 km

Używana Honda Civic VIII – galeria

3 KOMENTARZE

  1. Ja oryginalne klocki z przodu wymieniałem po 100 tys. wymieniłem tarcze i klocki na ATE i przejechałem już kolejne 124 tys i teraz na wiosnę muszę wymienić, amory taż wymieniałem po 100 tys zmieniłem na sachsy i jeżdżą do tej pory. Z napraw to jeszcze wentylator dmuchawy, czujnik ABS i tuleje na wachaczach. 14 lat jazdy nigdy mnie nie zawiódł 224 tys przejechane. Honda oby tak dalej

  2. Tak naprawdę to cała obsługa sprowadza się do wymiany oleju filtrów i reszty płynów,tarcz i klocków zgodnie z instrukcją użytkownika. W minusach podano astronomiczne ceny części- to chyba dziwnych wersji z USA ponieważ wszystko jest ogólno dostępne i w internecie nie ma żadnego problemu żeby cokolwiek zamówić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here