Toyota i Panasonic mają wspólnie opracować znacznie wydajniejsze akumulatory do aut elektrycznych

Toyota i Panasonic mają wspólnie opracować znacznie wydajniejsze akumulatory do aut elektrycznych

Dwie japońskie firmy – Toyota i Panasonic – planują utworzenie spółki joint venture, m.in. z myślą o opracowaniu nowego typu akumulatorów do samochodów elektrycznych.

Japoński magazyn Nikkei Asian Review donosi, że nowa spółka ma powstać w 2020 r., po uzyskaniu zgody japoński władz. Toyota ma objąć w niej 51% udziałów, a Panasonic – resztę. Ponadto Panasonic ma wnieść do spółki pięć swoich fabryk akumulatorów, działających już w Japonii i Chinach (ale nie zakłady w USA, działające w ramach współpracy z Teslą).

Toyota aktualnie stawia na samochody hybrydowe, głównie z akumulatorami niklowo-wodorkowymi. Przykładem takiego modelu jest Prius (na fot.). Producent planuje jednak wprowadzenie do oferty aut z napędem wyłącznie elektrycznym i wydajniejszymi bateriami litowo-jonowymi. Współpraca z Panasonikiem ma pomóc obniżyć ich koszty produkcji. W ten sposób Toyota chce „dogonić” Volkswagena, który zapowiedział ofensywę w segmencie aut elektrycznych, oraz producentów aut z Chin, którzy już dziś mają w ofercie liczne pojazdy na prąd. Panasonic będzie mógł z kolei ograniczyć wydatki na badania i rozwój, a ponadto zyskać dostęp do nowych klientów oraz cennych zasobów, takich jak metale czy zużyte baterie.

Jednocześnie obie firmy zamierzają stworzyć akumulatory nowego typu, z ogniwami półprzewodnikowymi – ich pojemność ma być wielokrotnie większa od tych, które są stosowane obecnie. Z nowej technologii skorzystają marki należące do Toyoty lub z nią współpracujące: Daihatsu, Subaru i Mazda; niewykluczone, że zastosuje je także Honda.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji