Toyota GR86 - co pod maską?

Na przekór downsizingowi, nowa Toyota GR86 otrzymała większy i mocniejszy silnik od tego, który był montowany w jej poprzedniku. Dowiedz się więcej na ten temat.

Toyota GR86 miała swoją światową premierę w kwietniu zeszłego roku, a w lutym tego roku ruszyła jej przedsprzedaż, która potrwała zaledwie… 35 sekund. Tyle czasu potrzebowali klienci, aby zarezerwować całą pulę 50 aut przeznaczonych na polski rynek. Aż 78% zamówień dotyczy GR86 w topowej specyfikacji Executive z ręczną skrzynią biegów, a kolejne 18% dotyczy tej samej wersji, ale z przekładnią automatyczną. Natomiast pozostałe 4% nabywców wybrało podstawowy wariant Dynamic z manualną skrzynią. Pierwsze samochody pojawią się w salonach w połowie 2022 roku.

NASZ SKLEP

Toyota GR86 – opis wersji i cennik

Tak duże zainteresowanie Toyotą GR86 to pokłosie sukcesu GR Yarisa, który udowodnił, że japoński producent nie tylko świetnie zna się na hybrydach, ale nie zapomniał też jak robi się samochody sportowe, dające sporo radości z jazdy. Opisywane coupe jest o 25 mm dłuższe i o 10 mm niższe od swojego poprzednika, modelu GT86, a także ma o 5 mm większy rozstaw osi. Do tego dochodzi zwiększona o 50% sztywność nadwozia.

Toyota GR86 - co pod maską?

Najważniejsze jednak kryje się pod maską – to wolnossący silnik benzynowy typu bokser o pojemności 2,4 litra, który rozwija 234 KM i 250 Nm. Cała siła napędowa jest kierowana na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. Toyota GR86 z ręczną przekładnią osiąga „setkę” w 6,3 s od startu, a wersja z automatem potrzebuje na to samo 6,9 s.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o jednostce napędowej Toyoty GR86 i poznać kluczowe różnice w porównaniu z silnikiem modelu GT86, to zachęcamy do obejrzenia krótkiego materiału przygotowanego w ramach cyklu Toyota Insider:

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj