Odświeżona Skoda Kodiaq trafiła do sprzedaży kilka miesięcy temu. Ceny tego modelu startują od 138 100 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Skoda Kodiaq pojawiła się na rynku w 2016 roku i jest flagowym SUV-em w ofercie czeskiej marki. W kwietniu tego roku poznaliśmy odświeżony model, który wyróżnia się przeprojektowanym przodem z nowymi reflektorami oraz zmienionym wyglądem tylnej części nadwozia. W kabinie znajdziemy m.in. nowe, ozdobne listwy, dodatkowe kontrastowe szwy oraz bardziej rozbudowane, LED-owe oświetlenia wnętrza. Największą nowością w ofercie jest powrót usportowionej wersji RS, która obecnie ma pod maską benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 245 KM. Więcej na ten temat: Skoda Kodiaq po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje
Skoda Kodiaq (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
Skoda Kodiaq mierzy 469,7 cm długości, 188,2 cm szerokości (208,7 cm z lusterkami) i 168,1 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 279,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika w wersji 5-miejscowej wynosi 835 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 2065 l. Wersja 7-miejscowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 765-2005 l. Gdy autem podróżuje komplet pasażerów, do dyspozycji pozostaje 270 l.
Skoda Kodiaq (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje 2 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 1.5 TSI ACT (150 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,5 l/100 km
- 2.0 TSI 4×4 (190 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,0-8,6 l/100 km

Silniki wysokoprężne:
- 2.0 TDI SCR (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,8 l/100 km
- 2.0 TDI SCR 4×4 (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,5 l/100 km
- 2.0 TDI SCR 4×4 (200 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 s, prędkość maksymalna: 218 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-7,0 l/100 km
Nowa Skoda Kodiaq (2022) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.5 TSI/150 KM, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem. Wariant 2.0 TSI/190 KM kosztuje odpowiednio: 171 950 zł (Style), 181 100 zł (Sportline) oraz 198 500 zł (Laurin & Klement). Wysokoprężna odmiana 2.0 TDI/150 KM została wyceniona na: 152 250 zł (Ambition), 166 950 zł (Style), 175 500 zł (Sportline) oraz 194 600 zł (Laurin & Klement), a dopłata do napędu na cztery koła wynosi 7900-9450 zł (zależnie od wybranego poziomu wyposażenia). Najmocniejszy wariant 2.0 TDI/200 KM kosztuje odpowiednio: 184 050 zł (Style), 193 050 zł (Sportline) oraz 210 600 zł (Laurin & Klement). Dopłata do wersji 7-miejscowej wynosi 4500 zł. Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją.
Ambition – od 138 100 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich ELBRUS z oponami 235/55 R18
- Dojazdowe koło zapasowe
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC
- Dodatkowa nagrzewnica dla aut z silnikami wysokoprężnymi
- Poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera
- Poduszka chroniąca kolana kierowcy
- Boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu, kurtyny powietrzne
- Możliwość dezaktywacji czołowej poduszki pasażera
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach drugiego rzędu siedzeń z mocowaniem TopTether
- ESP – system stabilizacji toru jazdy
- ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
- MSR – system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem
- ASR – system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania
- EDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- HBA – hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania
- DSR – system podpowiedzi ruchu kierownicą
- RBS – osuszanie tarcz hamulcowych
- MKB – hamulec antykolizyjny
- FRONT ASSIST – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy
- PEDESTRIAN MONITOR – system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem
- MANOEUVRE ASSIST – funkcja automatycznego hamowania podczas manewru cofania
- Ogranicznik prędkości do wartości nastawionej przez kierowcę
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- Czujniki parkowania z tyłu
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser)
- Reflektory Basic LED
- Przednie światła przeciwmgłowe
- Pełne oświetlenie tylne w technologii LED
- LIGHT ASSIST (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu
- Listwy wokół szyb bocznych w kolorze czarnym
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
- Relingi dachowe w kolorze czarnym
- Tapicerka materiałowa AMBITION
- Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na wysokość i na odcinku lędźwiowym
- Podłokietnik z przodu
- Składane oparcia tylnej kanapy w drugim rzędzie siedzeń
- Podłokietnik dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń
- Dwuramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługuje radio, telefon GSM) z pakietem skórzanym
- Schowek przed pasażerem z przodu
- Schowek na okulary
- Uchwyt na bilet parkingowy
- Zestaw haczyków w bagażniku
- Zestaw siatek w bagażniku
- Parasol w schowku drzwi kierowcy z przodu
- Zabezpieczenie przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa
- Automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka boczne
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- Gniazdo 12V w konsoli środkowej oraz w bagażniku
- Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT
- Radio SWING (6,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, gniazdo USB typu C)
- DAB+ (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
- Instalacja radiowa (8 głośników, 2 anteny)
- Bluetooth (zestaw głośnomówiący)
Style – od 152 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Ambition oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich TRIGLAV polerowane z oponami 235/50 R19
- Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 210 km/h
- DRIVING MODE SELECT – wybór profilu jazdy (dla aut z napędem 4×4 z funkcją OFF-ROAD – tryb wspomagania jazdy w trudnym terenie)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
- Reflektory Full LED Matrix
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby
- Pakiet Chrome
- Ozdobne nakładki na progi w drzwiach przednich
- Tapicerka materiałowo-skórzana STYLE
- Podgrzewane fotele przednie
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka boczne, automatycznie ściemniające się lusterko boczne po stronie kierowcy
- VIRTUAL COCKPIT – cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień
- Radio BOLERO (8-calowy kolorowy ekran dotykowy, WLAN z funkcją SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS)

Sportline – od 161 350 zł, obejmuje wyposażenie wersji Ambition oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich TRIGLAV antracytowe z oponami 235/50 R19
- DRIVING MODE SELECT – wybór profilu jazdy (dla aut z napędem 4×4 z funkcją OFF-ROAD – tryb wspomagania jazdy w trudnym terenie)
- Progresywny układ kierowniczy
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera cofania
- KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
- Reflektory Full LED Matrix
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby
- SUNSET – tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia
- Lusterka lakierowane w kolorze czarnym
- Ozdobne nakładki na progi w drzwiach przednich
- Dekor Carbon na desce rozdzielczej
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami z elementami Suedia
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci
- Podgrzewane fotele przednie
- Sportowa trójramienna skórzana kierownica podgrzewana z pakietem skórzanym i obsługą wielofunkcyjną: radio, telefon GSM, z łopatkami do zmiany przełożeń biegów skrzyni DSG
- Sportowe stalowe nakładki na pedały
- Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
- Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka boczne, automatycznie ściemniające się lusterko boczne po stronie kierowcy
- VIRTUAL COCKPIT – cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień
- Radio BOLERO (8-calowy kolorowy ekran dotykowy, WLAN z funkcją SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS)

Laurin & Klement – od 180 450 zł, obejmuje wyposażenie wersji Style oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich SIRIUS z oponami 235/50 R19
- Zawieszenie adaptacyjne DCC
- Pakiet TRAVEL ASSIST (ACC do 210 km/h, PREDICTIVE CRUISE CONTROL, Funkcja rozpoznawania znaków drogowych, ADAPTIVE LANE ASSIST, EMERGENCY ASSIST i TRAFFIC JAM ASSIST)
- AREA VIEW CAMERA – system kamer 360 stopni
- SUNSET – tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia
- Dźwiękochłonne szyby boczne z przodu
- Dekor Piano Black
- Tapicerka skórzana (skóra/skóra ekologiczna) w kolorze czarnym lub beżowym z wentylowanymi fotelami przednimi
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektrycznie sterowany fotel pasażera (bez schowka pod fotelem)
- Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca kanapy w drugim rzędzie siedzeń
- Sportowe stalowe nakładki na pedały
- Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
- Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED
- Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
- System nawigacji COLUMBUS z mapą Europy 3D (9,2-calowy kolorowy ekran dotykowy, WLAN, radio internetowe, usługa Infotainment Online na 1 rok)
- Bluetooth Plus dla systemu nawigacji (PHONE BOX – wzmacnianie sygnału GSM, indukcyjna ładowarka smartfona)
- Sound System CANTON (11 głośników, subwoofer)
Więcej na temat Skody Kodiaq:
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG – nasz test
Skoda Kodiaq RS TDI – nasz test