UżywaneOpinieUżywana Skoda Kodiaq (od 2016 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używana Skoda Kodiaq (od 2016 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Skoda Kodiaq idealnie wpisuje się w potrzeby nowoczesnych kierowców, którzy szukają auta modnego, ale jednocześnie rodzinnego, praktycznego i przestronnego. Jakie są opinie o używanej Skodzie Kodiaq?

Czeska propozycja na samochód rodzinny bardzo dobrze spełnia wymagania nowoczesnych, ale jednocześnie bardzo wymagających użytkowników. Klasyczne nadwozie SUV-a, przestronne wnętrze, opcjonalnie nawet 7-osobowe, ogromny bagażnik, mnóstwo praktycznych dodatków, a w topowych odmianach nawet nuta prestiżu i komfortu z „wyższych sfer”. Oczywiście konkurentów jest wielu, ale Skoda Kodiaq miała sporą przewagę – niższą cenę i mnóstwo praktycznych, czasami wręcz urzekających rozwiązań. Parasolka w drzwiach? Mnóstwo gadżetów w bagażniku? Sporo wersji wyposażenia? W wielu przypadkach po to wszystko trzeba sięgać na wyższą półkę cenową, a Skoda daje to w pakiecie z Kodiaqiem. Owszem, wyższe wersje są kosztowne, ale na rynku wtórnym można znaleźć ciekawie skonfigurowane egzemplarze, które wciąż kosztują mniej, niż najbliżsi konkurenci.

Skoda Kodiaq - tył
Klasyczna i niepodrabialna sylwetka Kodiaqa może się spodobać miłośnikom minimalizmu.

Czy Skoda Kodiaq jest ładna? W bazowych i nudnych konfiguracjach, tj. srebrny lakier i 17-calowe felgi – niekoniecznie. Ale jeśli trafimy odmianę Sportline w czerwonym kolorze lub Scout z zielonym lub niebieskim lakierem, na pewno takie auto będzie cieszyło oko. Do tego jasne wnętrze i mamy naprawdę ciekawą alternatywę nawet dla nieco bardziej eleganckiego, ale mniej wszechstronnego Superba. Kodiaqa łatwo rozpoznać na ulicy, a pokaźna, nieco napompowana sylwetka wydaje się zdecydowanie większa np. od Volkswagena Tiguana. Lifting w 2021 roku dał Kodiaqowi bardzo subtelny zestaw poprawek stylistycznych, głównie w celu dostosowania go do mniejszej Skody Karoq, Skody Kamiq i w pełni elektrycznej Skody Enyaq iV. Pojawiły się nowe reflektory i atrapa chłodnicy, poprawie uległy tylne światła, podobnie jak zderzak, spojler dachowy i inne akcenty. Ale czy ktoś, kto kupi wersję sprzed liftingu, powinien żałować? Ponownie – jeśli to będzie jedna z topowych wersji, na pewno nie, bo one prezentują się po prostu bardzo dobrze. Kodiaq mierzy 4697 mm długości, 1882 mm szerokości i 1676 mm wysokości. Rozstaw osi to 2791 mm.

Skoda Kodiaq - przód
Dość wysoka sylwetka nie wpływa pozytywnie na prowadzenie, ale w tym aucie liczy się przede wszystkim wymiar praktyczny.

Używana Skoda Kodiaq – wnętrze, bagażnik

Widać, że priorytetem Skody podczas projektowania Kodiaqa była przestrzeń. To zadanie udało się zrealizować naprawdę poprawnie, bowiem w środku przestrzeni nie zabraknie nawet dla wysokich pasażerów. W tym segmencie i cenie trudno o bardziej przestronne auto. Z przodu siedzi się dość wysoko, pozycja za kierownica jest bez zarzutu, zakres regulacji fotela także nie rozczarowuje, pod warunkiem, że nie jest to najtańsza wersja – możemy trafić na fotele bez regulacji odcinka lędźwiowego. Lepiej unikać najtańszych wariantów tym bardziej, że dodatkowe wyposażenie, szczególnie z zakresu praktycznych dodatków z serii Simply Clever, potrafi całkowicie odmienić charakter auta i sprawić, że codzienna eksploatacja będzie o wiele przyjemniejsza i bardziej komfortowa. Skrobaczka pod klapką wlewu paliwa, parasolka w drzwiach, elementy pozwalające podnieść funkcjonalność bagażnika, schowki, przegródki, szufladki – jest tego mnóstwo i warto sprawdzić, czy wszystko działa, nie zostało uszkodzone lub zgubione.

Miejsca na kanapie jest pod dostatkiem, także nad głową – linia dachu prowadzona jest bardzo wysoko. Na opcjonalnych dodatkowych fotelach w trzecim rzędzie również jest zaskakująco dużo miejsca, ale najlepiej poczują się tutaj dzieci lub niewysokie osoby, którym nie przeszkadza bujanie na nierównościach czy mało przestrzeni na ramiona. Na krótką podróż – jak najbardziej! Oczywiście wtedy pojemność bagażnika spadnie, ale coś za coś i jak mówiłem – doraźne dojazdy, a nie podróż na urlop. Oczywiście wtedy w grę wejdzie bagażnik dachowy, a relingi w większości wersji mocno to ułatwią. Widoczność jest bardzo dobra, w opcjach dostępne są czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a nawet dobrej jakości kamera. Obsługa wszystkiego jest prosta i bezproblemowa – jest tu dużo przycisków, pokręteł i prosty system info-rozrywki. Jeśli trafimy na wariant Laurin&Klement, możemy liczyć nawet na regulowane zagłówki z tyłu, które umilą sen podczas podróży. Pojemność bagażnika w konfiguracji 5-osobowej to 650 litrów, a po złożeniu oparć jest to aż 2100 litrów.

Używana Skoda Kodiaq – silniki

Jednostki napędowe, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, są znane każdemu, kto choć trochę interesuje się motoryzacją i autami z Grupy Volkswagena. Od początku produkcji bazą był silnik 1.4 TSI o mocy 125 i 150 KM. Ten mocniejszy, także w wersji ACT z odłączanymi dwoma cylindrami, generuje 250 Nm momentu obrotowego. Lepiej od razu zrezygnować ze słabszej wersji, która nie radzi sobie z tak dużym autem (prawie 11 sekund do „setki”). W 2018 roku jednostkę 1.4 TSI zastąpił silnik 1.5 TSI o takich samych parametrach tj. 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji z automatyczną skrzynią biegów przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 10 sekund, a prędkość maksymalna to 198 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 6,1 l/100 km. Nie jest to auto szybkie, ale bardzo przyjemne w prowadzeniu i wystarczająco oszczędne, jak na swoje gabaryty. Alternatywą jest silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM (przed 2019 r. – 180 KM) i momencie obrotowym 320 Nm. Takie auto, w połączeniu z przekładnią DSG i napędem na cztery koła to świetny samochód rodzinny do wszystkiego, nawet do jazdy w bardzo lekkim terenie, typu polne drogi, leśne dukty, zaśnieżone drogi. Sprint do 100 km/h w 7,5 sekundy również nie pozostawia pola do narzekania. Po 2021 roku w ofercie pojawiła się także benzynowa wersja RS z 245-konną odmianą tej jednostki, która od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,5 sekundy. Dość imponujące.

Skoda Kodiaq - silnik
Silnik 2.0 TSI to optymalne rozwiązanie do Kodiaqa, zapewniające zarówno świetną dynamikę, jak i przyzwoite spalanie.

Oferta silników Diesla jest nieco skromniejsza, ale równie interesująca. Bazą jest silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 Nm, choć warto zwrócić uwagę na mocniejszą odmianę o mocy 190 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Tutaj przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 209 km/h – w wersji z DSG i napędem 4X4. W latach 2020-2021 w ofercie była również 200-konna odmiana, a w 2019-2020 roku ofertę wzbogacała topowa odmiana RS – wówczas z silnikiem Diesla tj. 2.0 TDI o mocy 240 KM i momencie obrotowym 500 Nm. To dość nietypowe rozwiązanie pozwalało na bardzo dynamiczną i stosunkowo oszczędną jazdę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna przekraczała 220 km/h. Średnie spalanie to około 6,4 l/100 km. Całkiem nieźle, jak na tak duże auto z wielkimi felgami (20-calowymi), napędem 4X4, skrzynią DSG i całym mnóstwem dodatków.

Skoda Kodiaq - silnik
Jednostka wysokoprężna sprawdzi się podczas dalekich podróży. Spalanie w trasie jest bardzo przyzwoite.

Używana Skoda Kodiaq – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo dobry stosunek jakości do ceny, również w topowych odmianach wyposażeniowych”.

„Mnóstwo miejsca wewnątrz i bardzo dobre wyposażenie”.

„Niezłe materiały i jakość wykończenia”.

„W odpowiedniej wersji może wyglądać bardzo atrakcyjnie”.

 Wady 

„Dla niektórych może wydać się zbyt przeciętna, szczególnie w bazowych wersjach”.

„Wnętrze może wydawać się mało interesujące”.

„Konkurencja, szczególnie VW Tiguan, ma więcej nowoczesnych rozwiązań”.

„Zawieszenie wydaje się nieco zbyt twarde”.

Używana Skoda Kodiaq – awaryjność, typowe usterki

Skoda Kodiaq to duży, w większości przypadków rodzinny samochód, który większość swojego motoryzacyjnego życia spędza w mieście, na dojazdach do pracy, szkoły lub na zakupy. Należy zatem sprawdzić, czy auto nie jest poobijane i czy nie ma większych szkód lakierniczych. Warto również ocenić felgi pod kątem zadrapań i pęknięć. Modele z silnikiem Diesla i z niewielkim przebiegiem mogą mieć typowo miejską przeszłość z wieloma problemami dot. zapychającego się filtra DPF. W wersjach z automatyczną klapą bagażnika, warto sprawdzić jej działanie, gdyż często pojawiały się z tym problemy. To młode i bardzo bezproblemowe auto, które nie doczekało się złej historii dot. typowych awarii. Zazwyczaj problemy ograniczają się do działania systemu info-rozrywki oraz klimatyzacji. Czasami, szczególnie w modelach z lat 2018-2019 mogą pojawić się problemy ze zbyt niskimi obrotami jałowymi i niewielkim momentem obrotowym przy niskich obrotach silnika, ale aktualizacja oprogramowania, jeśli została wgrana, powinna załatwić ten problem.

Skoda Kodiaq - ekran
Od czasu do czasu zdarzają się drobne problemy z systemem multimedialnym i nawigacją.

Używana Skoda Kodiaq – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Skodzie Kodiaq znajduje się między innymi pod maską, w okolicy siłowników po prawej stronie, jak również podszybiu samochodu, po lewej stronie lub na tablicy znamionowej na lewym słupku B, pod drzwiami kierowcy.

Skoda Kodiaq - VIN

Używana Skoda Kodiaq – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 330 ogłoszeń. Ceny są zróżnicowane i mocno uzależnione od konkretnej wersji. Przykładowo Skoda Kodiaq z 2018 roku z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM i z przebiegiem 150 000 kilometrów to koszt 110 000 złotych. Za egzemplarz z 2019 roku w odmianie Scout z silnikiem 2.0 TDI, skrzynią DSG i napędem na cztery koła (przebieg 108 000 kilometrów) to koszt 166 800 złotych.

Używana Skoda Kodiaq – podsumowanie

Skoda Kodiaq to jeden z najlepszych przedstawicieli tego segmentu. Oferuje sporą ilość miejsca dla maksymalnie siedmiu osób, nieźle wykonane, komfortowe wnętrze, spory wybór jednostek napędowych i wersji, a do tego można znaleźć rozsądnie wycenione i zadbane egzemplarze. Warto uważać na wersje z silnikami wysokoprężnymi, które były użytkowane tylko w mieście, niektórym może również nie pasować zbyt zachowawcza stylistyka, ale nie można narzekać na brak funkcjonalności czy przestrzeni.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Skodach:

Używana Skoda Karoq (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Używana Skoda Octavia III (2012-2020) – opinie użytkowników

Skoda Kodiaq - bok

Skoda Kodiaq – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 469/188/166 cm
Rozstaw osi 279 cm
Pojemność bagażnika 5-os. 270-650-2056 l, 7-os. 270-560-2005 l
Skoda Kodiaq – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik 1.4 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI 2.0 TSI (RS) 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI (RS)
Pojemność 1395 cm³ 1498 cm³ 1984 cm³ 1984 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 150 KM 150 KM 190 KM 245 KM 150 KM 190 KM 240 KM
Maks. moment 250 Nm 250 Nm 320 Nm 370 Nm 340 Nm 400 Nm 500 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s 9,8 s 7,5 s 6,5 s 9,8 s 8,8 s 6,9 s
Prędkość maks. 197 km/h 200 km/h 211 km/h 234 km/h 195 km/h 209 km/h 221 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,9 l/100 km 6,4 l/100 km 8,6 l/100 km 8,9 l/100 km 5,4 l/100 km 5,8 l/100 km 6,4 l/100 km

Używana Skoda Kodiaq – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji