Jednostki 6-cylindrowe
M57

- silnik turbo lub biturbo, pojemność 2.5-3.0
- bezpośredni wtrysk paliwa z zasobnikiem CR
- brak systemu VANOS
- brak systemu Valvetronic
Zastosowanie: seria 3 (E46, E90), seria 5 (E39, E60), seria 7 (E38, E65), X3 (E83), X5 (E53, E70), X6 (E71), Range Rover, Range Rover Sport, Opel Omega
Kolejny niezniszczalny silnik wysokoprężny z końca ubiegłego wieku – zdarzają się nawet przypadki przejechania miliona kilometrów. Zasilana wtryskiem common rail jednostka początkowo miała pojemność 2,9 litra (później 3.0), natomiast mniejszy wariant (2.5) oferowano w Oplu Omedze. Wraz z modernizacjami jednostki zmieniono konstrukcję dwuwałkowego układu rozrządu – łańcuch napędza jeden wałek, a drugi przekładnia zębata. W późniejszych latach dołożono także filtr cząstek stałych. W silniku M57 (na szczęście tylko w zmodernizowanym, o oznaczeniu TU) najczęściej zawodzą ośki przesłon w kolektorze ssącym, na których tworzy się luz. Oprócz tego rozpada się koło pasowe na wale korbowym i zawodzą wtryskiwacze, ale dopiero po przekroczeniu dużego przebiegu.

N57

- silnik turbo lub biturbo, pojemność 3.0
- bezpośredni wtrysk paliwa z zasobnikiem CR
- system VANOS w mocniejszych wersjach
- brak systemu Valvetronic
Zastosowanie: seria 3 (E90, F30), seria 4 (F36), seria 5/5 GT (E60, F07/F10), seria 7 (F01), X3 (F25), X5 (E70, F15), X6 (E70, F16)
Silnik wykonany całkowicie z aluminium, jako jedyny z diesli BMW wyposażony w system VANOS. Występuje jednak wyłącznie w wersji biturbo (300 KM) i topowej odmianie z trzema turbosprężarkami, generującej potężne 381 KM. N57 można spotkać tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i uchodzi za niezawodną jednostkę, mającą trwalszy rozrząd od pozostałych diesli BMW. Przez obecność bezpośredniego wtrysku nie omija go problem sadzy w kanałach dolotowych, uszkadza się również chłodnica spalin, przez co ucieka z niej płyn.

Jednostki 8-cylindrowe
M67

- silnik biturbo, pojemność 3.9-4.4
- bezpośredni wtrysk paliwa z zasobnikiem CR
- brak systemu VANOS
- brak systemu Valvetronic
Zastosowanie:seria 7 (E38, E65/66)
Trwały silnik V8, stosowany w dwóch generacjach serii 7 (E38, E65). Pali co prawda niemało, bo około 15 l/100 km, ale bez problemu przejedzie pół miliona kilometrów przed pierwszym remontem. Jedyne, co trzeba będzie zrobić, to zregenerować wtryskiwacze i turbosprężarkę.

Silniki diesla BMW – zestawienie ogólne
Silnik | Układ cylindrów | Pojemność skokowa | Moc maksymalna | Moment obrotowy |
---|---|---|---|---|
M47 | ||||
M47D20 | R4 (turbo) | 1951 cm3 | 116-136 KM | 265-280 Nm |
M47D20R | R4 (turbo) | 1951 cm3 | 116-136 KM | 265-280 Nm |
M47TUD20 | R4 (turbo) | 1995 cm3 | 116-150 KM | 280-330 Nm |
M47TU2D20 | R4 (turbo) | 1995 cm3 | 122-163 KM | 280-340 Nm |
M57 | ||||
M57D25 | R6 (turbo) | 2497 cm3 | 163 KM | 350 Nm |
M57TUD25 | R6 (turbo) | 2497 cm3 | 177 KM | 400 Nm |
M57D30 | R6 (turbo) | 2926 cm3 | 184-193 KM | 390-410 Nm |
M57TUD30 | R6 (turbo) | 2993 cm3 | 204-266 KM | 410-560 Nm |
M57TU2D30 | R6 (turbo) | 2993 cm3 | 197-286 KM | 400-580 Nm |
N47 | ||||
N47D16 | R4 (turbo) | 1598 cm3 | 95-116 KM | 235-260 Nm |
N47D20 | R4 (turbo) | 1995 cm3 | 116-184 KM | 260-380 Nm |
N47D20 | R4 (biturbo) | 1995 cm3 | 201-218 KM | 400-450 Nm |
N57 | ||||
N57D30U0 | R6 (turbo) | 2993 cm2 | 204 KM | 450 Nm |
N57D3000 | R6 (turbo) | 2993 cm3 | 245 KM | 500 Nm |
N57D3001 | R6 (turbo) | 2993 cm3 | 258 KM | 560 Nm |
N57D30T0 | R6 (biturbo) | 2993 cm3 | 306 KM | 600 Nm |
N57D30T1 | R6 (biturbo) | 2993 cm3 | 313 KM | 630 Nm |
N57S | R6 (biturbo) | 2993 cm3 | 381 KM | 740 Nm |
M67 | ||||
M67D40 | V8 (biturbo) | 3901 cm3 | 234-241 KM | 560 Nm |
M67TUD40 | V8 (biturbo) | 3901 cm3 | 254 KM | 600 Nm |
M67D44 | V8 (biturbo) | 4423 cm3 | 299-329 KM | 700-750 Nm |