UżywaneNajlepsze silniki Diesla w używanych autach klasy średniej, wyższej i SUV-ach -...

Najlepsze silniki Diesla w używanych autach klasy średniej, wyższej i SUV-ach – UAKTUALNIONY

3 Ford Mondeo 2.0 TDCI

Lata produkcji: 2007-2014 (lifting w 2010 r.)

Ford Mondeo 2.0 TDCi
Ford Mondeo 2.0 TDCi

Polecany przez nas diesel występuje w Mondeo bardzo często. Tak naprawdę to jednostka 2.0 HDi z innym filtrem cząstek stałych typu suchego. Nawet mimo tej zmiany silnik okazuje się wyjątkowo niezawodny, a przy tym jest elastyczniejszy od słabszego 1.8 TDCi bez DPFu. Mondeo to świetna propozycja dla rodzin, ale na zakup trzeba poświęcić trochę czasu, by wybrać dobre auto z prywatnych rąk spośród gąszczu egzemplarzy poflotowych. Auta z początku produkcji kosztują od 20 tys. zł, po liftingu o 10 tysięcy więcej.

Opinie o używanym Fordzie Mondeo IV

Marka/model Ford Mondeo
Silnik 2.0 TDCI
Pojemność 1997 cm3
Moc 140 KM
Moment obrotowy 320 Nm
0-100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Zużycie paliwa 6,0 l/100 km

4 Mercedes C 200 CDI

Lata produkcji: 2007-2014 (lifting w 2011 r.)

Mercedes C 220 CDI
Mercedes C 220 CDI

Mercedes tym modelem przywrócił sobie dobre imię. O ile klasa C W203 korodowała i miewała problemy z elektroniką, jego następca – W204 – znów jest trwałym i dopracowanym Mercedesem. Zwłaszcza, jeśli pod maską ma najstarszego, bazowego diesla 2.1. Nie zachwyca może osiągami, ale bezawaryjnością i oszczędnością już tak. Nie psuje się w nich nawet filtr cząstek stałych, jednak obecność koła dwumasowego podnosi wydatki (ze sprzęgłem kosztuje ok. 3,5 tys. zł). Dwa lata po debiucie Mercedes zastąpił silnik 2148 cm³ nowym o pojemności 2143 cm³ w kilku wersjach mocy (więcej o nim i pozostałych jednostkach w opiniach o używanym Mercedesie Klasy C). Optymalna kwota za W204 to ok. 40 tys. zł, choć można trafić i na tańsze okazje. Przebieg rzadko będzie mniejszy niż 250 tys. km.

Marka/model Mercedes Klasy C
Silnik C 200 CDI
Pojemność 2143 cm3
Moc 136 KM
Moment obrotowy 270 Nm
0-100 km/h 10,4 s
Prędkość maksymalna 215 km/h
Zużycie paliwa 5,7 l/100 km

5 Opel Insignia 2.0 CDTI

Lata produkcji: 2008-2017 (lifting w 2013 r.)

Opel Insignia 2.0 CDTI

Insignię polubiły nie tylko firmy i służby mundurowe, ale też prywatni odbiorcy. Okazała waga pojazdu i niedopracowanie wyciszenie zdają się jednak nie oddziaływać na zainteresowanie tym modelem na rynku wtórnym. Polecanym dieslem jest konstrukcja Fiata nosząca tutaj oznaczenie 2.0 CDTI. Lepszym wyborem będzie mocniejszy, 160-konny wariant (był też 136 KM), bo dopiero on w miarę sprawnie napędza Insignię. Silnik ma i DPF i „dwumas”, ale problematyczna okazuje się w nim podkładka przy pompie oleju. Jej wymiana (100-150 zł) uchroni przyszłego właściciela przed zatarciem panewek. Na zadbanego Opla klasy średniej trzeba przeznaczyć ok. 30 tys. zł.

Opinie o używanym Oplu Insignia A

Marka/model Opel Insignia
Silnik 2.0 CDTI
Pojemność 1991 cm3
Moc 160 KM
Moment obrotowy 350 Nm
0-100 km/h 9,7 s
Prędkość maksymalna 218 km/h
Zużycie paliwa 5,8 l/100 km

6 Peugeot 508 2.0 HDi

Lata produkcji: 2010-2018 (lifting w 2014 r.)

Peugeot 508 2.0 HDi

W Peugeocie 508 montowano trzy diesle: 1.6, 2.0 i 2.2 HDi. My polecamy pośredniego, bo jest najczęściej spotykany i zbiera najpochlebniejsze opinie. Podobnie jak w Citroenie C5 silnik wyposażono w filtr cząstek stałych typu mokrego, dlatego trzeba pamiętać o regularnym uzupełnianiu płynu EOLYS. Peugeot słynie z przyjemności pokonywania długich tras i ponadprzeciętnego komfortu jazdy. Ciekawostka: w ofercie występowała wersja hybrydowa, powstała z połączenia silnika elektrycznego z… dieslem. Jako jedyna może mieć napęd na 4 koła. „508” z początku produkcji będzie kosztował ok. 30 tys. złotych, a spodziewana niedługo premiera następcy z pewnością przyniesie spadek cen.

Marka/model Peugeot 508
Silnik 2.0 HDI
Pojemność 1997 cm3
Moc 163 KM
Moment obrotowy 340 Nm
0-100 km/h 9,2 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
Zużycie paliwa 5,7 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji