3 Ford Mondeo 2.0 TDCI
Lata produkcji: 2007-2014 (lifting w 2010 r.)
Polecany przez nas diesel występuje w Mondeo bardzo często. Tak naprawdę to jednostka 2.0 HDi z innym filtrem cząstek stałych typu suchego. Nawet mimo tej zmiany silnik okazuje się wyjątkowo niezawodny, a przy tym jest elastyczniejszy od słabszego 1.8 TDCi bez DPFu. Mondeo to świetna propozycja dla rodzin, ale na zakup trzeba poświęcić trochę czasu, by wybrać dobre auto z prywatnych rąk spośród gąszczu egzemplarzy poflotowych. Auta z początku produkcji kosztują od 20 tys. zł, po liftingu o 10 tysięcy więcej.
Opinie o używanym Fordzie Mondeo IV
Marka/model | Ford Mondeo |
Silnik | 2.0 TDCI |
Pojemność | 1997 cm3 |
Moc | 140 KM |
Moment obrotowy | 320 Nm |
0-100 km/h | 9,5 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Zużycie paliwa | 6,0 l/100 km |
4 Mercedes C 200 CDI
Lata produkcji: 2007-2014 (lifting w 2011 r.)
Mercedes tym modelem przywrócił sobie dobre imię. O ile klasa C W203 korodowała i miewała problemy z elektroniką, jego następca – W204 – znów jest trwałym i dopracowanym Mercedesem. Zwłaszcza, jeśli pod maską ma najstarszego, bazowego diesla 2.1. Nie zachwyca może osiągami, ale bezawaryjnością i oszczędnością już tak. Nie psuje się w nich nawet filtr cząstek stałych, jednak obecność koła dwumasowego podnosi wydatki (ze sprzęgłem kosztuje ok. 3,5 tys. zł). Dwa lata po debiucie Mercedes zastąpił silnik 2148 cm³ nowym o pojemności 2143 cm³ w kilku wersjach mocy (więcej o nim i pozostałych jednostkach w opiniach o używanym Mercedesie Klasy C). Optymalna kwota za W204 to ok. 40 tys. zł, choć można trafić i na tańsze okazje. Przebieg rzadko będzie mniejszy niż 250 tys. km.
Marka/model | Mercedes Klasy C |
Silnik | C 200 CDI |
Pojemność | 2143 cm3 |
Moc | 136 KM |
Moment obrotowy | 270 Nm |
0-100 km/h | 10,4 s |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
Zużycie paliwa | 5,7 l/100 km |
5 Opel Insignia 2.0 CDTI
Lata produkcji: 2008-2017 (lifting w 2013 r.)
Insignię polubiły nie tylko firmy i służby mundurowe, ale też prywatni odbiorcy. Okazała waga pojazdu i niedopracowanie wyciszenie zdają się jednak nie oddziaływać na zainteresowanie tym modelem na rynku wtórnym. Polecanym dieslem jest konstrukcja Fiata nosząca tutaj oznaczenie 2.0 CDTI. Lepszym wyborem będzie mocniejszy, 160-konny wariant (był też 136 KM), bo dopiero on w miarę sprawnie napędza Insignię. Silnik ma i DPF i „dwumas”, ale problematyczna okazuje się w nim podkładka przy pompie oleju. Jej wymiana (100-150 zł) uchroni przyszłego właściciela przed zatarciem panewek. Na zadbanego Opla klasy średniej trzeba przeznaczyć ok. 30 tys. zł.
Opinie o używanym Oplu Insignia A
Marka/model | Opel Insignia |
Silnik | 2.0 CDTI |
Pojemność | 1991 cm3 |
Moc | 160 KM |
Moment obrotowy | 350 Nm |
0-100 km/h | 9,7 s |
Prędkość maksymalna | 218 km/h |
Zużycie paliwa | 5,8 l/100 km |
6 Peugeot 508 2.0 HDi
Lata produkcji: 2010-2018 (lifting w 2014 r.)
W Peugeocie 508 montowano trzy diesle: 1.6, 2.0 i 2.2 HDi. My polecamy pośredniego, bo jest najczęściej spotykany i zbiera najpochlebniejsze opinie. Podobnie jak w Citroenie C5 silnik wyposażono w filtr cząstek stałych typu mokrego, dlatego trzeba pamiętać o regularnym uzupełnianiu płynu EOLYS. Peugeot słynie z przyjemności pokonywania długich tras i ponadprzeciętnego komfortu jazdy. Ciekawostka: w ofercie występowała wersja hybrydowa, powstała z połączenia silnika elektrycznego z… dieslem. Jako jedyna może mieć napęd na 4 koła. „508” z początku produkcji będzie kosztował ok. 30 tys. złotych, a spodziewana niedługo premiera następcy z pewnością przyniesie spadek cen.
Marka/model | Peugeot 508 |
Silnik | 2.0 HDI |
Pojemność | 1997 cm3 |
Moc | 163 KM |
Moment obrotowy | 340 Nm |
0-100 km/h | 9,2 s |
Prędkość maksymalna | 225 km/h |
Zużycie paliwa | 5,7 l/100 km |