Najbardziej awaryjne auta klasy sredniej i wyzszej

Wielu Polaków marzy o zakupie używanego auta klasy średniej lub wyższej. Z raportu ADAC wyłowiliśmy 10-letnie modele, które są najbardziej awaryjne i zostały najniżej ocenione.

Punktem wyjścia do stworzenia corocznych raportów ADAC są wezwania niemieckiej pomocy drogowej. Oceną jest wynik, będący przeliczeniem liczby wezwań pomocy drogowej na 1000 egzemplarzy danego modelu zarejestrowanych w Niemczech w danym roczniku. To istotna różnica względem raportów TUV czy Dekra, które bazują na wynikach obowiązkowych badań technicznych – jeżeli właściciele pojazdów czy serwisy nie usuwają w rzetelny sposób usterek, może mieć to wpływ na ocenę.

Redakcja poleca: Najbardziej awaryjne 10-letnie crossovery i SUV-y według ADAC (2022)

Poniżej prezentujemy 10-letnie auta klasy średniej i wyższej, a więc z rocznika 2012, których awaryjność oceniono jako średnią lub wysoką. Kto chciałby zapoznać się z pełnym raportem ADAC, może zrobić to tutaj. Poza listą modeli o przeciętnej i zwiększonej liczbie awarii, prezentujemy także wymienione przez ADAC typowe usterki dla danego modelu. Nie zawsze dotyczą rocznika 2012, jednak wymieniamy je wszystkie, bo zwykle generacja dostępna w 2012 była oferowana także wcześniej lub po tej dacie.

Volkswagen Passat

Awaryjność dla rocznika 2012: 20,7 (średnia)

Volkswagen Passat B7

Jedno z najbardziej przestronnych i najlepiej zaopatrzonych w zamienniki aut klasy średniej, które cieszy się dużą popularnością na polskim rynku wtórnym. Technicznie rzecz biorąc dostępny od 2010 r. Passat B7 to gruntownie zmodernizowany, słynący z problematyczności model B6. Inżynierowie Volkswagena opracowali nowe diesle, okiełznali problemy z elektroniką i poprawili jakość wykonania auta. Mimo tego Passat B7 wypadł średnio w raporcie ADAC. Warto podkreślić, że dotyczy to rocznika 2012. Awaryjność egzemplarzy z lat 2013-2014 oceniono już jako niską.

Za typowe źródła problemów Volkswagena Passata eksperci ADAC uznali układy recyrkulacji spalin (zwłaszcza w autach z rocznika 2009), hamulce tylnych kół (2005-2008), elementy hamulca ręcznego (2006-2008) i pompy paliwa (2006-2008).

Ford Mondeo

Awaryjność dla rocznika 2012: 23,0 (średnia)

Ford Mondeo - awaryjnosc

Bardzo popularny na polskim rynku wtórnym model przekonuje wyjątkowo przestronnym wnętrzem, praktycznością wersji liftback i kombi, niezłym wykończeniem i wyposażeniem oraz zapewniającym dużo radości z jazdy układem jezdnym. Plusem Mondeo jest szeroka baza zamienników oraz używanych części, która obniża koszty ewentualnych napraw. U mechanika trzeba stawiać się jednak dosyć często, bo oferowane do 2014 roku Mondeo Mk4 oraz zastępujące je Mondeo Mk5 mają problemy z trwałością – według ADAC sytuacja poprawiła się dopiero w autach z rocznika 2017.

Za typowe źródła problemów Forda Mondeo eksperci ADAC alternatory (głównie w autach z roczników 2004-2005 oraz 2015-2016), pompy paliwa (2013), akumulatory (2007-2010, 2015-2016, 2020), układy recyrkulacji spalin (2005-2007), rozruszniki (2008-2009), pompy paliwa (2001-2003, 2007-2011, 2013), filtry DPF (2007) oraz immobilisery (2009).

Mercedes klasy E

Awaryjność dla rocznika 2012: 23,7 (średnia)

Mercedes klasy E - awaryjnosc

Starsze Mercedesy cieszyły się nieposzlakowaną opinią. W latach 90. zaczął się gorszy okres w historii firmy, która jednak z czasem wyszła na prostą. Notowania klasy E w rankingu ADAC potwierdzają jednak, że wciąż jest nieco do poprawy. Do 2016 roku, a więc chwili zakończenia produkcji generacji W212, awaryjność modelu jest oceniana jako średnia. Później nastąpiła poprawa – usterkowość kolejnej odsłony klasy E eksperci ADAC uznali już za niską.

Za typowe źródła problemów Mercedesa klasy E eksperci ADAC uznali rozruszniki – problem dotyczy zwłaszcza aut z roczników 2002-2004 i 2009-2011, automatyczne skrzynie biegów (2001), wtryskiwacze (2001), alternatory (2009), pompy paliwa (2002-2008), układy kierownicze (2009-2011), akumulatory (2001-2003, 2009) oraz stacyjki (2009-2011).

Skoda Superb

Awaryjność dla rocznika 2012: 23,7 (średnia)

Skoda Superb II

Flagowy model Skody zremisował z Mercedesem klasy E nie tylko pod względem awaryjności stwierdzonej przez ADAC. Auta oferują podobną ilość miejsca w kabinie (zwłaszcza w drugim rzędzie) oraz mają podobnie obszerne, przepastne bagażniki. Superb dzieli rozwiązania techniczne z Volkswagenem Passatem, co przekłada się na świetne zaopatrzenie w zamienniki oraz łatwość napraw – model nie jest zagadką dla mechaników. Mnogość zalet sprawia, że używane Superby trzymają ceny. Z raportu ADAC wynika, że awaryjność Superba – w latach 2012-2013 oceniana jako średnia – zmalała w 2014 r., a więc w autach po modernizacji. Wprowadzenie Superba nowej generacji na platformie MBQ nie zaburzyła korzystnego stanu rzeczy.

Za typowe źródła problemów Skody Superb eksperci ADAC uznali akumulatory (problem dotyczy zwłaszcza aut z rocznika 2012).

Opel Insignia

Awaryjność dla rocznika 2012: 26,4 (wysoka)

Opel Insignia A

Flagowy model Opla jest ceniony za ponadczasową stylizację nadwozia, przestronne wnętrze, niezłe wyposażenie oraz szeroką bazę zamienników. Do wyboru są trzy wersje nadwoziowe i kilkanaście silnikowych, co w kombinacji z dużą podażą niespecjalnie drogich aut z flot sprawia, że zainteresowany zakupem używanej Insignii ma w czym wybierać. Powinien być jednak przygotowany na usterki auta. Niestety sytuacja nie poprawia się wraz z rocznikiem. Wręcz przeciwnie – usterkowość Insignii z roczników 2015-2017 i 2019 ADAC ocenił jako bardzo wysoką.

Za typowe źródła problemów Opla Insignii eksperci ADAC uznali akumulatory (głównie w autach z lat 2010, 2013 i 2015-2020), układ dolotowy i intercoolery (2015-2018), układ recyrkulacji spalin (2009-2010), paski osprzętu (2010-2011) oraz silniki (2009-2011).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj