Mercedes klasy S (2020)

Premiera Mercedesa klasy S dopiero przed nami, ale już coraz więcej o nim wiemy. Nowy model zapewni jeszcze wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa. Poznaj szczegóły.

Z każdą kolejną generacją Mercedesa klasy S debiutują nowe, przełomowe rozwiązania, które z czasem się upowszechniają i trafiają do znacznie tańszych modeli – tak było m.in. z układem ABS czy systemem ESP. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego wcielenia flagowej limuzyny ze Stuttgartu.

„Nowa Klasa S w pełni hołduje swojej innowacyjnej tradycji. Nowa generacja po raz kolejny wyznaczy tempo w branży motoryzacyjnej: Klasa S ma pionierskie innowacje w każdym obszarze, od bezpieczeństwa i komfortu aż po efektywność. Ich wspólnym motywem jest systematyczna cyfryzacja, zarówno pod względem rozwoju, jak i samego pojazdu. Inteligentne łączenie w sieć różnych systemów zapewnia naszym klientom wymierną wartość dodaną” – dr Uwe Ernstberger, szef grupy produktów Klasy S i Klasy C.

Zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL

Opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL działa w oparciu o pięć wielordzeniowych procesorów, ponad 20 czujników i kamerę stereoskopową, dzięki czemu potrafi przewidzieć różne sytuacje na drodze. Najważniejsze cechy tego rozwiązania:

  • W pełni aktywne zawieszenie bazuje na instalacji 48V, z bardzo dużą zmiennością właściwości jezdnych w różnych trybach jazdy
  • Jednostki sterujące systemu analizują sytuację na drodze 1000 razy na sekundę, odpowiednio dostosowując pracę zawieszenia
  • E-ACTIVE BODY CONTROL indywidualnie reguluje siły tłumiące i sprężynujące dla każdego z kół, a przy tym przeciwdziała przechyłom nadwozia, „nurkowaniu” i „przysiadaniu” nadwozia
  • W trybie jazdy COMFORT funkcja ROAD SURFACE SCAN monitoruje nawierzchnię drogi przed samochodem, wykorzystując wielofunkcyjną kamerę stereoskopową (SMPC). Następnie odpowiednio steruje kolumnami zawieszenia w celu ograniczenia ruchów nadwozia podczas pokonywania wybojów.
  • W trybie jazdy CURVE samochód aktywnie pochyla się na zakrętach w celu zwiększenia wygody podróżujących, którzy odczuwają dyskomfort z powodu przechyłów
  • W obliczu zagrożenia uderzeniem w bok zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL uruchamia nową funkcję PRE-SAFE, o której więcej przeczytacie w dalszej części artykułu

Skrętna tylna oś

System skrętnej tylnej osi także należy do wyposażenia opcjonalnego. Ten układ sprawia, że sporych rozmiarów limuzyna może być równie zwrotna i zwinna jak auto miejskie.

  • Dzięki sterowaniu wszystkimi kołami i dużemu kątowi skrętu kół tylnej osi średnica zawracania Klasy S jest nawet o 2 metry mniejsza. W przypadku wersji z długim rozstawem osi wynosi ona poniżej 11 m
  • Wpływ na niezwykłą zwrotność i zwinność ma również połączenie skrętnej tylnej osi z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego osi przedniej
  • Współpraca układu kierowniczego i hamulców sprawia, że w dynamicznych sytuacjach prowadzenie jest jeszcze bardziej precyzyjne i stabilne
  • Decydując się na tę funkcję, klienci mają do wyboru dwa warianty: jeden z kątem skrętu tylnych kół do 10 stopni i drugi – do 4,5 stopnia

Systemy bezpieczeństwa

  • Dzięki nowej funkcji PRE-SAFE Impulse Side przy zagrożeniu bocznym uderzeniem zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL może podnieść bok samochodu w ciągu ułamka sekundy. Pozwala to skierować siły uderzenia na szczególnie wytrzymałe struktury w dolnej części pojazdu.
  • Nowa poduszka powietrzna dla podróżujących z tyłu (opcjonalna) to pierwsza na świecie czołowa poduszka powietrzna dla pasażerów zewnętrznych tylnych foteli. Jej wyjątkowa konstrukcja z innowacyjną, rurową strukturą sprawia, że wyzwolenie poduszki odbywa się wyjątkowo delikatnie, a w przypadku poważnych zderzeń czołowych może ona znacznie zmniejszyć obciążenia działające na głowy i szyje pasażerów zewnętrznych miejsc z tyłu.
  • Nowe, podświetlane, stylowe klamry pasów (opcjonalne) są łatwe do zlokalizowania. Dzięki temu zapięcie pasa bezpieczeństwa staje się bardziej intuicyjne.
  • W połączeniu z Asystentem wnętrza MBUX po raz pierwszy do wykrywania fotelika dziecięcego na przednim fotelu pasażera można wykorzystać kamerę. Zanim kierowca ruszy, na centralnym wyświetlaczu pojawia się komunikat o zapięciu pasa w foteliku.
  • W trakcie silnego zderzenia bocznego następuje napełnienie nowej, centralnej poduszki powietrznej (dostępnej w zależności od kraju) pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera z przodu, zmniejszającej ryzyko wzajemnego uderzenia się głowami.
  • Aktywny asystent martwego pola – funkcja ostrzegania przy wysiadaniu pokazuje teraz ostrzeżenie, gdy tylko kierowca lub pasażer z przodu sięgną do drzwi. Dzieje się tak, ponieważ Asystent wnętrza MBUX rozpoznaje, kiedy dłoń zbliża się do klamki. Ostrzeżenie wizualne jest sygnalizowane za pomocą czerwonego trójkąta ostrzegawczego w lusterku bocznym oraz za pośrednictwem elementów nastrojowego oświetlenia.
  • Aktywny asystent skrętu – pomaga kierowcy w tworzeniu korytarza życia i zachęca do tego innych kierowców

Więcej na temat nowego Mercedesa klasy S:

Nowy Mercedes klasy S. Więcej ekranów, mniej przycisków

Oceny czytelników
[Głosów: 1 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here