Cupra Ateca doczekała się liftingu. Odświeżony model ma teraz jeszcze więcej sportowego charakteru i zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa. Sprawdź, co jeszcze się zmieniło.
Cupra Ateca została zaprezentowana w 2018 r. i jest pierwszym modelem w ofercie sportowej submarki Seata. W blokach startowych czekają już kompaktowy Leon oraz crossover Formentor, a tymczasem Ateca została poddana modernizacji.
„Premiera modelu Ateca określiła moment wejścia Cupry na rynek jako oddzielnej marki. Szybko okazało się, że to początek historii wielkiego sukcesu” – stwierdził Wayne Griffiths, CEO Cupry. – „W samym tylko 2019 roku sprzedaliśmy ponad 10 000 egzemplarzy modelu, co stanowi 15% wszystkich sprzedanych egzemplarzy z rodziny Ateca. Dzięki naszemu SUV-owi o sportowych osiągach CUPRA w ciągu roku odnotowała wzrost sprzedaży o 72%.”
Odświeżona Ateca jest o 10 mm dłuższa i o 2 mm niższa od dotychczasowego modelu (po liftingu mierzy 4386 mm długości i 1599 mm wysokości). Pojawiły się także nowe reflektory i tylne lampy Full LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz zmienione zderzaki. Przedni dyfuzor i obudowy świateł przeciwmgłowych otrzymały aluminiowe wykończenie. Z kolei zwieńczeniem tylnego zderzaka może być opcjonalny układ wydechowy firmy Akrapovic.
Sporo zmian wprowadzono we wnętrzu sportowej Ateki. Nowa kierownica Cupra została wyposażona w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy, a za nią znalazły się większe łopatki do zmiany biegów. Natomiast kubełkowe fotele z tapicerką Dinamica i elementami skóry ekologicznej należą teraz do wyposażenia standardowego. Za dopłatą oferowane są fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z elektrycznym sterowaniem i funkcją pamięci.
Kierowca ma przed sobą wirtualny kokpit z ekranem o przekątnej 10,25 cala, pokazujący m.in. parametry jazdy i informacje z systemu multimedialnego. Sam system inforozrywki korzysta z 9,2-calowego ekranu dotykowego i udostępnia funkcję sterowania za pomocą głosu. W codziennym użytkowaniu przydatny może się okazać system Full Link pozwalający na bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay lub Android Auto.
Z kolei nad komfortem i bezpieczeństwem podróżnych czuwają zaawansowane system wsparcia kierowcy, m.in. system ochrony pasażerów Pre-Crash Assist, predykcyjny tempomat (ACC), asystent podróży Travel Assist, inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist oraz system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu Exit Assist.
Cupra Ateca po liftingu (2020) – dane techniczne, moc, osiągi
Pod maską Cupry obyło się bez rewolucji. Znajdziemy tam dobrze znaną jednostkę 2.0 TSI (300 KM, 400 Nm), która w połączeniu z 7-biegową przekładnią DSG i napędem 4Drive pozwala na osiągnięcie „setki” w 4,9 s od startu. Prędkość maksymalna wynosi 247 km/h.
Odświeżona Cupra Ateca trafi na polski rynek w drugiej połowie tego roku. Szczegółowy cennik modelu poznamy bliżej tego terminu.
Zobacz również: