Brytyjska redakcja Auto Trader zakończyła test długodystansowy Cupry Formentor 2.0 TSI o mocy 310 KM. Zobacz podsumowanie półrocznej eksploatacji tego hiszpańskiego crossovera.

Cupra Formentor została oficjalnie pokazana w marcu 2020 roku, zostając pierwszym modelem tej młodej marki, który nie ma swojego bezpośredniego odpowiednika w gamie Seata. Na polskim rynku paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje benzynowe silniki 1.5 TSI i 2.0 TSI (150-310 KM) oraz dwie hybrydy plug-in (204-245 KM), a u naszych zachodnich sąsiadów również wysokoprężne 2.0 TDI (150 KM). Nowością w ofercie jest wersja VZ5 z 5-cylindrowym motorem 2.5 TSI (390 KM).

Na półroczny test do redakcji Auto Trader przyjechało auto wyposażone w najmocniejszą odmianę silnika 2.0 TSI (310 KM, 400 Nm). Ta turbodoładowana jednostka współpracuje z 7-stopniową skrzynią DSG, a napęd jest przekazywany na wszystkie koła (4Drive). Dzięki takiej konfiguracji Cupra Formentor osiąga „setkę” w 4,9 s, a jej prędkość maksymalna to 250 km/h. Ceny tej wersji startują od 209 700 zł (rok produkcji 2022).

Brytyjski dziennikarz motoryzacyjny Rory Reid przygotował podsumowanie 6-miesięcznej eksploatacji Cupry Formentor z 310-konnym silnikiem 2.0 TSI pod maską. Jeśli jesteście ciekawi, jak wypadł ten hiszpański crossover, to zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału:

Sprawdź polski cennik Cupry Formentor:

Cupra Formentor – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here