Używany Peugeot 307 - opinie

Kompaktowy Peugeot 307 nie kosztuje dużo. Opinie kierowców na jego temat wskazują, że warto wybrać egzemplarz z ostatnich lat produkcji. Pierwsze potrafią się psuć, a nawet się zapalić!

Oferowany w latach 2001-2008 Peugeot 307 był następcą udanego i lubianego modelu 306. Przyjęcie Peugeota 307 było ciepłe. Efektownie stylizowany, przestronny i wygodny samochód sięgnął nawet po tytuł Car of the Year 2002. Dość szybko okazało się niestety, że pierwsze egzemplarze są niedopracowane. Najniebezpieczniejsza była możliwość zwarcia w pompie ABS-u, która potrafiła doprowadzić do pożaru samochodu. Kupując używanego Peugeota 307 trzeba więc koniecznie sprawdzić, czy pompa została wymieniona w ramach akcji serwisowej. Jeżeli nie – wymienić ją na nowszą. Źródłem problemów był też układ elektrycznego wspomagania kierownicy.

Używany Peugeot 307 - czy warto
Na rynku wtórnym najłatwiej znaleźć Peugeota 307 z 5-drzwiowym nadwoziem lub w wersji kombi. 3-drzwiowy hatchback pojawia się rzadko, a coupe-cabrio kosztuje sporo (8-20 tys. zł).

Najlepszym wyborem będzie Peugeot 307 wyprodukowany po modernizacji przeprowadzonej w 2005 r. Wprowadzono wówczas m.in. nową instalację elektryczną z magistralą CAN. Nie rozwiązuje ona definitywnie problemów z elektroniką, która wciąż potrafi zgłaszać nieistniejące błędy, jednak trwałość całego układu uległa wyraźnej poprawie.

Używany Peugeot 307 – nadwozie i wnętrze

Za zakupem Peugeota 307 przemawiają udane silniki, bardzo korzystna relacja ceny do wieku, bogate wyposażenie wielu egzemplarzy oraz bardzo przestronne wnętrze – to jeden z najbardziej przestronnych kompaktów z zapewnianym przez duże drzwi dostępem do kabiny i przestrzenią na nogi w wersji kombi uzyskaną dzięki wydłużeniu rozstawu osi o 10 cm. Także przestrzeń bagażowa jest większa niż oferowana przez wielu konkurentów. Podobać może się duża gama wersji nadwoziowych. Poza 3- i 5-drzwiowym hatchbackiem Peugeot oferował także kombi (Break, oznaczone symbolem SW miały panoramiczny dach oraz fotele dla 7 osób), kabriolet ze sztywnym dachem (CC), a na niektórych pozaeuropejskich rynkach także sedana.

Używany Peugeot 307 - wnetrze
Atutem wielu Peugeotów 307 jest bogate wyposażenie. Oczywiście nie można na nie liczyć, szukając wśród najtańszych aut.

Karoseria została dobrze zabezpieczona przed korozją, a zawieszenie nieźle znosi jazdę po polskich drogach – nawet jeżeli ulegnie awarii, naprawa podwozia złożonego z kolumn MacPhersona i klasycznej belki skrętnej jest tania i prosta. Kolejnym atutem jest dobre zaopatrzenie modelu w części zamienne – nie brakuje używanych podzespołów i markowych zamienników. Ich ceny są umiarkowane.

Używany Peugeot 307 – silniki benzynowe

Używany Peugeot 307 - silnik
Optymalnym wyborem dla osób, które pokonują rocznie niecałe 15 tys. km będą benzynowe silniki 1.6 lub 2.0 – trwałe i kulturalnie pracujące. Dobrze współpracują z gazem.

Paletę silników tworzyły benzynowe jednostki 1.4 (75 i 88 KM), 1.6 (109 KM) i 2.0 (136, 140 i 177 KM – ostatni oferowany tylko w kabrio). Silniki benzynowe są właściwie bezawaryjne. W grę wchodzą zwykle tylko usterki cewek czy nadmierne spalanie oleju. Silniki dobrze znoszą obecność instalacji LPG, więc jej montaż może być ciekawą alternatywą dla diesla.

Używany Peugeot 307 – silniki Diesla

Francuskie samochody słyną z udanych diesli. W modelu 307 do wyboru były jednostki 1.4 (68 KM), 1.6 (90 i 109 KM) i 2.0 (90, 107 i 136 KM). Kto chciałby kupić Peugeota 307 z dieslem pozbawionym filtra cząstek stałych, powinien szukać wśród aut z początku produkcji – z naciskiem na wersję 1.4 HDi i 90-konne 2.0 HDi, do których nie montowano FAP. Sam filtr jest trwały, jednak wymaga uzupełniania dodatku Eolys, który wspomaga wypalanie nagromadzonej sadzy. Operacja pochłania ok. 200 zł i musi być powtarzana co niecałe 40 tys. km. W dieslach 1.4/1.6 HDi dochodzą do tego tracące szczelność podkładki pod wtryskiwaczami, a w drugim z nich także zacierająca się z powodu zbyt słabego smarowania turbosprężarka. Przy jej wymianie należy zamontować także nowy przewód doprowadzający olej.

Używany Peugeot 307 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Wygodny, niedrogi w utrzymaniu i naprawach. Bardzo praktyczna część bagażowa kombi.”

„Silnik jest praktycznie bezawaryjny po 270 tysiącach, bez wycieków – jeżdżę wciąż na pełnym syntetyku, bez żadnych kłopotów z turbiną.”

„Największe zalety tego samochodu to ekonomia silnika HDi, pakowność i nowoczesny, niestarzejący się póki co design, zwłaszcza wnętrze robi wrażenie auta z wyższej półki.”

„Auto zaskakuje pozytywnie. Przede wszystkim jest to zasługa silnika, który zapewnia komfort i fajne odczucia jak na diesla. 307 prowadzi się bardzo przewidywalnie.”

 Wady 

„Przy silnikach diesla trzeba zwrócić uwagę na filtr cząstek stałych, a poza tym cieszyć się jazdą. W kombi tylna klapa rdzewieje.”

„Układ elektryczny: włączenie świateł pozycyjnych powodowało włączenie klaksonu .”

„Słabe zawieszenie jak na polskie drogi, bardzo duża awaryjność instalacji elektrycznej.”

„Przez cały okres użytkowania walczyłem z parującymi szybami i niezbyt przyjemnym zapachem z klimy. Mimo corocznej wymiany filtrów, ozonowania wnętrza, suszenia.”

Używany Peugeot 307 – awaryjność, typowe usterki

Jedną z irytujących przypadłości są wyświetlacze komputera pokładowego, które przy wysokich temperaturach przestają poprawnie działać. Praktyka pokazuje, że poza wymianą ekranu nie można z tym nic zrobić. Pękające przewody zasilania zamka tylnej klapy mogą uniemożliwić dostęp do bagażnika. Do typowych usterek należy przełącznik wielofunkcyjny – ulega zużyciu, czego efektem są problemy z włączaniem kierunkowskazów i klaksonu. Pozostaje wymiana elementu lub jego naprawa. Szczegółowe poradniki dotyczące usprawnienia przełącznika można znaleźć na forach dyskusyjnych miłośników modelu.

Używany Peugeot 307 - przelacznik
Peugeot od lat stosuje charakterystyczne manetki tempomatu – jedni kierowcy je chwalą, inni wręcz przeciwnie. Znajdujący się nad nimi włącznik kierunkowskazów jest jednym ze słabszych podzespołów Peugeota 307 – często zawodzi.

Newralgicznym punktem układu napędowego okazują się… linki odpowiadające za wybieranie biegów. Rozciągają się, czego efektem jest tracenie precyzji przez lewarek. Jeżeli do ich wnętrza przeniknie woda, możliwe jest też przymarznięcie linki do pancerza, które uniemożliwi włączenie biegu. Kupując nowe linki, trzeba sprawdzić po numerze VIN czy będą pasowały do konkretnego auta. Do powtarzających się usterek zaliczane są także często przepalające się żarówki, zacinające się zamki i krzywiące tarcze hamulcowe.

Używany Peugeot 307 – sytuacja rynkowa

Jeżdżącego Peugeota 307 można kupić za niecałe 3000 zł. Nie należy jednak za dużo oczekiwać od takiego auta – zarówno w kwestii stanu technicznego, jak i wyposażenia czy estetyki. Za ładny egzemplarz trzeba zapłacić przynajmniej dwukrotnie więcej, a 10-15 tys. zł pozwala na zakup ładnie utrzymanego i dobrze wyposażonego samochodu z mocniejszym silnikiem – w tym z udanymi dieslami 1.6 HDi oraz 2.0 HDi.

Używany Peugeot 307 – czy warto kupić?

Po latach mechanicy doskonale znają już słabe strony Peugeota 307 i potrafią się z nimi uporać za rozsądne pieniądze. To dobra wiadomość, gdyż kupując to auto nie należy nastawiać się na całkowicie bezproblemową eksploatację. Spektrum możliwych problemów jest znaczne, jednak defekty, które unieruchamiałyby samochód należą do rzadkości. Naszym typem Peugeot 307 SW z benzynowym silnikiem 1.6 lub 2.0 bądź dieslem 2.0 HDi. Rynkowym przebojem jest 90-konna wersja 1.6 HDi, która nie posiada dwumasowego koła zamachowego, turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz filtra sadzy – niestety pojawiające się na rynku wtórnym egzemplarze szybko znajdują nowego właściciela.

Peugeot 307 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.421-442/175/151 cm
Rozstaw osi261-271 cm
Pojemność bagażnikahtb 350-1200 l, kmb 575-1735 l, cc 204-350 l
Peugeot 307 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.4 8V1.4 16V1.6 16V2.0 16V2.0 16V
Pojemność1360 cm³1360 cm³1587 cm³1997 cm³1997 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz.benz.
Maks. moc75 KM88 KM109 KM136 KM140 KM
Maks. moment120 Nm133 Nm147 Nm190 Nm200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h15,7 s12,8 s11,6 s9,8 s8,9 s
Prędkość maks.167 km/h172 km/h190 km/h205 km/h205 km/h
Śr. zużycie paliwa6,7 l/100 km6,5 l/100 km7,2 l/100 km7,9 l/100 km7,7 l/100 km
Peugeot 307 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.4 HDi1.6 HDi1.6 HDi2.0 HDi2.0 HDi
Pojemność1398 cm³1560 cm³1560 cm³1998 cm³1998 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc68 KM90 KM109 KM109 KM136 KM
Maks. moment160 Nm215 Nm240 Nm250 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h17,1 s12,5 s11,2 s11,2 s9,8 s
Prędkość maks.160 km/h179 km/h188 km/h183 km/h202 km/h
Śr. zużycie paliwa4,6 l/100 km4,9 l/100 km4,8 l/100 km5,2 l/100 km5,4 l/100 km

Peugeot 307 – opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność

Używany Peugeot 307 – galeria

 

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 4]

2 KOMENTARZE

  1. Przede wszystkim peugeot 307 nie posiada belki skrętnej tylko zwykłą sztywną belkę( oś) z resorami sprężynowymi. Zamek bagażnika nie posiada żadnych linek, tylko zwykły elektrozamek z krzyciskiem w klapie( psują się czasami mikrostyki.Co do przełączników zespolonych to nie naprawia się ich, tylko wymienia rozbieralny element( światła, wycieraczki, tempomat) – wszystko daje się odłączyć i wymienić tylko popsutą manetkę. Żarówki wcale się nie palą częściej niż w innych autach a jeśli tak jest należy sprawdzić alternator i układ prostowniczy. Silniki 2.0, 2.0hdi i 1.6 HDi nie do zabicia o ile dba się o ważne szczegóły eksploatacji. W HDI warto szukać jednostek 90- konnych. Brak DPF i dwumasy a proste mapowanie zmienia bez problemu w 136 konne i więcej. Warto kupować jednostki 8-zaworowe, są oszczędniejsze i w razie awarii zawsze połowa mniej roboty i kosztów. Wielką zaletą tych aut to antykorozyjne zabezpieczenie i konstrukcja ( ocynk, alu i tworzywo)

    • Mylisz pojęcia – 307 ma z tyłu belkę skrętną. A sztywną oś o której piszesz to ma VW caddy. Polecam zerknąć pod spód obu aut.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here