W tym artykule sprawdzisz, jaki filtr kabinowy kupić do samochodu Peugeot 508 I (2010-2018). Dowiesz się także, jak samodzielnie wymienić filtr przeciwpyłkowy w tym modelu.
Peugeot 508 pierwszej generacji został oficjalnie przedstawiony w 2010 roku i był produkowany do 2018 roku, kiedy to ustąpił miejsca następcy. W gamie modelu znalazło się miejsce nie tylko dla sedana oraz kombi, ale także uterenowionej wersji RXH. Dość skromny wybór jednostek benzynowych (wolnossące i turbodoładowane 1.6 o mocach 120-165 KM) rekompensuje szeroka oferta turbodiesli (112-204 KM). Niewątpliwą ciekawostkę stanowi odmiana HYbrid4, która jest wyposażona 2-litrowy silnik wysokoprężny i dwie jednostki elektryczne.
Filtr kabinowy Peugeot 508 I (2010-2018) – co ile wymieniać?
W przypadku samochodu Peugeot 508 (I) (2010-2018) instrukcja serwisowa przewiduje wymianę filtra kabinowego co 30 000 km. Zaleca się jednak, aby skrócić ten interwał do 15 000 km lub 1 roku (w zależności co nastąpi wcześniej).
Filtr kabinowy Peugeot 508 I (2010-2018) – jaki wybrać?
Wyróżniamy dwa rodzaje filtrów przeciwpyłkowych – zwykły oraz z węglem aktywnym. Ten pierwszy jest zauważalnie tańszy i zatrzymuje takie zanieczyszczenia, jak pył, kurz czy liście. Natomiast drugi, dzięki dodatkowej warstwie filtrującej, neutralizuje także szkodliwe gazy i wychwytuje nieprzyjemne zapachy, ale za to kosztuje wyraźnie więcej.
Przykładowe filtry kabinowe pasujące do samochodu Peugeot 508 I (2010-2018):
- Filtron K1327A (węglowy)
- Bosch 1 987 432 549 (węglowy)
- Mann-Filter CUK 2743 (węglowy)
- Purro PUR-PC2017C (węglowy) / PUR-PC2017AG (z jonami srebra)
- Hengst Filter E3912LC (węglowy)
- Knecht LA814 (zwykły) / LAK814 (węglowy)
- Meyle 11-12 320 0018 (węglowy)