elektryczna-ciezarowka-Canter-eFuso

Nie brakuje opinii, że napęd elektryczny nie nadaje się do pojazdów użytkowych. Niewiele jednak w tym prawdy. W ciągu dwóch lat flota FUSO eCanterów osiągnęła milion przejechanych bezemisyjnie kilometrów.

Na co dzień flota 150 eCanterów – czyli pierwszego, acz wyprodukowanego w krótkiej serii elektrycznego samochodu ciężarowego – jest używanych przez firmy z Nowego Jorku, Tokio, Berlina, Londynu, Amsterdamu, Paryża i Lizbony. Pokonując w codziennym użytkowaniu w siedmiu miastach na trzech kontynentach ponad milion kilometrów FUSO eCanter udowodnił swoją niezawodność i gotowość do produkcji seryjnej.

Przebieg miliona kilometrów odpowiada 25-krotnemu okrążeniu kuli ziemskiej wzdłuż równika. Ta łączna liczba kilometrów imponuje tym bardziej, gdy weźmie się pod uwagę, że FUSO eCanter w typowej eksploatacji u klienta przejeżdża jedynie około 30-80 km dziennie. Oznacza to, że 100-kilometrowy zasięg pojazdu o masie 7,49 tony z dużym zapasem zaspokaja potrzeby klientów w miejskim transporcie dystrybucyjnym.

Redakcja poleca: Samochody elektryczne i hybrydy plug-in. Rzeczywisty zasięg na jednym ładowaniu

Obecnie inżynierowie Daimler wraz z klientami zbierają dane i opinie na temat codziennego użytkowania pojazdu, profili tras i charakterystyki ładowania. Zostaną one następnie wykorzystane w bieżącym rozwoju następnej generacji FUSO eCantera. Pojazdy FUSO eCanter są produkowane w Kawasaki (Japonia) i Tramagal (Portugalia).

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here