Podróżnik Arkady Fiedler zabrał nową Toyotę Mirai w podróż po Europie. Na trasie z Warszawy do Berlina sprawdził realny zasięg tego elektrycznego auta zasilanego wodorem.

We wtorek 21 września Arkady Fiedler (znany podróżnik, który kilka lat temu za kierownicą Fiata 126p przejechał Afrykę i Azję) wyruszył sprzed warszawskiej siedziby Toyoty na kolejną niezwykłą wyprawę. Tym razem zamierza zweryfikować, jak w praktyce wygląda poruszanie się po Europie samochodem zasilanym ogniwami paliwowymi, takim jak Toyota Mirai.

Podczas swojej podróży Arkady Fiedler sprawdzi rzeczywisty zasięg elektrycznego sedana Toyoty oraz przekona się, czy sieć tankowania wodoru jest już wystarczająco rozbudowana, aby można było bez obaw przemieszczać się tego typu autem po Starym Kontynencie. Celem Arkadego Fiedlera jest dotarcie do Paryża (przez Berlin, Amsterdam i Brukselę), a następnie powrót do Warszawy (przez Zurych i ponownie Berlin).

Jak dotąd najwięcej emocji dostarczył pierwszy odcinek wyprawy – przejazd z Warszawy do Berlina na jednym tankowaniu. Poniżej znajdziecie krótką relację z tego etapu:

„Dziś jest dla nas wielki dzień – dzień testu, bo sprawdzamy realny zasięg Toyoty Mirai, czyli auta elektrycznego na wodór. Arkady wyruszył z Warszawy, mając zbiorniki nie do końca napełnione. Komputer pokładowy pokazywał 470 km zasięgu, a do przejechania było prawie 600 km. Był to więc prawdziwy test wydajności napędu nowego Mirai” – relacjonuje Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

„Ten pierwszy przejazd był najtrudniejszy, gdyż musiałem pokonać odcinek bliski oficjalnego średniego zasięgu Toyoty Mirai. W Europie Zachodniej, a szczególnie w Niemczech sieć stacji tankowania wodoru jest znacznie gęstsza, więc będzie dużo łatwiej. Przejechałem dziś 593 kilometry na prawie pełnych zbiornikach. Gdy zatrzymałem się na stacji wodorowej, komputer pokazywał 27 km zasięgu, ale sądzę, że realnie mógłbym przejechać jeszcze kilkadziesiąt kilometrów. W Berlinie zatankowałem 4,6 kg wodoru, co oznacza, że po dojechaniu na miejsce w zbiorniku został jeszcze kilogram. Według komputera uzyskałem średnie zużycie 0,75 kg/100 km podczas płynnej jazdy po autostradzie, czyli zauważalnie poniżej zużycia katalogowego” – podsumowuje Arkady Fiedler.

Sprawdź aktualny cennik Toyoty Mirai:

Toyota Mirai (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here