Zakup nowego auta staje się coraz większym problemem – ceny rosną w zastraszającym tempie, a kolejki stale się wydłużają. Na szczęście można jeszcze znaleźć na dostępne od ręki modele za rozsądne kwoty.
Świat motoryzacji ewoluuje. Kształtują go różne czynniki. Jednym z najważniejszych okazuje się moda. Za jej sprawą przebojem zakupowym ostatnich lat są crossovery i SUV-y, które uchodzą za najlepsze modele dla poszukujących przestronnego samochodu – w tym rodzin czy osób prowadzących aktywny tryb życia. Jest w tym sporo prawdy, bo crossover czy SUV to tak naprawdę wyżej zawieszone i atrakcyjniej stylizowane kombi.
Większość osób zapomina jednak, że to kombivany nie mają sobie równych pod względem przestronności i funkcjonalności nadwozia. Jednym z najpopularniejszych z nich jest Fiat Doblo, który jest oferowany zarówno w wersji osobowej z miejscami dla pięciu osób lub siedmiu, jak i dostawczej z dwoma fotelami.
Aby ułatwić klientom dopasowanie do własnych potrzeb, Fiat proponuje podstawowe i wydłużone nadwozie, a także dwie wysokości nadwozia. Co równie istotne, zadbano, by wersję osobową można było w prosty sposób przygotować do transportu ładunku – fotele można składać, a także demontować.
Bagażnik osobowej wersji włoskiego kombivana w zależności od typu nadwozia ma pojemność 790-1050 l (mierzona do linii okien), ale można ją powiększyć do 3200-4800 l (mierzone po dach za 2 miejscami). Dostawcza wersja Doblo, w zależności od wersji nadwozia, może pomieścić od 3,4 do 5,4 m3 ładunku o masie do 1000 kg. Pełne wykorzystanie możliwości transportowych ułatwia uchylna przegroda, która oddziela kabinę od przedziału ładunkowego.
Po zajęciu miejsca za kierownicą Fiata Doblo można szybko zapomnieć, jakiego typu samochodem się jedzie. Podwyższona niczym w SUV-ie pozycja za kierownicą ułatwia obserwowanie sytuacji na drodze i daje poczucie bezpieczeństwa. Z kolei otaczające kierowcę i pasażera materiały oraz elementy wyposażenia nie odbiegają od stosowanych w mniejszych modelach Fiata. Fotele są wygodne, a wysoko poprowadzona linia dachu ułatwia wsiadanie i wysiadanie – nie trzeba za każdym razem schylać pleców.
Doblo dzieli z innymi modelami Fiata także jednostkę napędową. Fiat postawił na sprawdzone wysokoprężne 1.6 MultiJet w wersjach o mocy 90, 105 i 120 KM. Silnik jest nie tylko oszczędny, ale i elastyczny. Sięgający nawet 320 Nm moment obrotowy zapewnia dobrą elastyczność nawet po obciążeniu auta kompletem pasażerów czy pokaźnym ładunkiem.
Z dostępnymi od ręki egzemplarzami Fiata Doblo można zapoznać się na stronie Fiata. Ceny wersji Cargo z dwoma miejscami startują z poziomu 92 tys. zł (brutto). Samochody z przeszklonym tyłem nadwozia i drugim rzędem siedzeń startują z poziomu niecałych 105 tys. zł. Jak na obecne standardy to niezbyt wiele, biorąc pod uwagę, że otrzymamy w zamian przestronny i funkcjonalny samochód z oszczędnym dieslem pod maską.