W nowej generacji Fiata Doblo producent proponuje aż trzy różne silniki: benzynowy, diesel i elektryczny. Poznaj ich dane techniczne i ceny, by wybrać najlepszego dla Twoich potrzeb.
W salonach Fiata aktualnie dostępne są dwa Fiaty Doblo: dotychczasowe, produkowane od 2010 r. (Doblo Kombi/Doblo Cargo) i zupełnie nowe, również w wersji osobowej (Doblo Combi) i dostawczej (Doblo Van). Nowy Fiat Doblo punktuje możliwością wyboru długości karoserii. W ofercie jest wariant standardowy (4,40 m, 2,79 m rozstawu osi) oraz przedłużony (Maxi; 4,75 m, 2,96 m rozstawu osi). Odmiana osobowa dostępna jest w konfiguracji z tą dłuższą.
Najnowsza generacja Fiata Doblo dysponuje przestrzenią ładunkową o pojemności 3,3 m³ lub 3,9 m³ w Doblo Maxi. W obydwu odmianach można ją powiększyć o dodatkowe 0,5 m³, korzystając z funkcji Magic Cargo, umożliwiającej przewóz dłuższych rzeczy (do 3,44 m) w miejscu złożonego skrajnego fotela pasażera. Dzięki niej można też szybko zamienić samochód w mobilne biuro, korzystając ze sprytnie ukrytego stolika w oparciu środkowego siedzenia. Nowego Fiata Doblo Vana można zamówić w dwóch wersjach ładowności (650/1000 kg), z kolei wariant Maxi zabierze na pokład 950 kg.
Podczas gdy starszego Doblo można zamówić wyłącznie z silnikiem Diesla, pod maski nowszego modelu trafiły aż trzy rodzaje jednostek napędowych. Klienci mogą bowiem wybierać między benzynowym, wysokoprężnym i elektrycznym Doblo. Dostępne są także spalinowe samochody z automatycznymi skrzyniami biegów. Zobaczmy, jak prezentuje się gama silnikowa nowego Fiata Doblo.
Benzynowy Fiat Doblo – 1.2 PureTech
Dla klientów preferujących zasilanie benzyną Fiat przygotował 3-cylindrową jednostkę 1.2 PureTech. Dzięki turbodoładowaniu rozwija 110 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm, dostępnym przy 1750 obr./min. Benzynowy napęd łączy się ze skrzynią ręczną o 6 przełożeniach. Doblo z tym silnikiem spala ok. 7-7,5 l/100 km w cyklu mieszanym (pomiar wg normy WLTP), a wynikający z tego powodu mniejszy zasięg jest rekompensowany większym niż w aucie wysokoprężnym zbiornikiem paliwa (61 l).
Benzynowego Doblo można zamówić w odmianach dostawczych Van. Cennik otwiera kwota 89 300 zł za standardowego Doblo Vana, natomiast Doblo Maxi 1.2 PureTech kosztuje 95 350 zł.
Wysokoprężny Fiat Doblo – 1.5 BlueHDi
Fiat dla nowego Doblo opracował dwie odmiany z silnikami Diesla. A konkretnie jednym, 4-cylindrowym 1.5 BlueHDi, w dwóch wersjach mocy – 100 KM oraz 130 KM. Co istotne, według danych fabrycznych obydwie osiągają podobne wyniki spalania (5,7 l/100 km w cyklu mieszanym). Można jednak przewidywać, że mocniejsza wersja będzie lepiej sprawdzała się w samochodzie często wożącym ciężkie ładunki, głównie ze względu na zauważalnie większy maksymalny moment obrotowy (300 Nm; odmiana 100-konna – 250 Nm). W dieslu zamontowano mniejszy zbiornik paliwa (53 l), ale za to przewidziano konfigurację ze skrzynią automatyczną (8-biegową EAT8; tylko wersja 130 KM). Wzrost komfortu jazdy okupiony jest zaledwie niewielkim wzrostem zużycia paliwa (nadal niecałe 6 l/100 km).
Najtańsze Doblo z dieslem kosztuje 93 950 zł (wersja z krótszym rozstawem osi, o ładowności 650 kg), natomiast cennik Doblo Maxi 1.5 BlueHDi otwiera kwota 100 000 zł. Odmiana 5-miejscowa oznacza wydatek minimum 99 450 zł.
Elektryczny Fiat E-Doblo – nowość w gamie
Trzecia generacja Fiata Doblo jest zarazem pierwszą nie tylko dostępną z trzema rodzajami napędu, ale i oferowaną w odmianie w 100% elektrycznej. Fiat E-Doblo, bo tak się nazywa, pod maską skrywa 136-konną jednostkę „na prąd”, dysponującą momentem obrotowym 260 Nm dostępnym od razu po wciśnięciu gazu. Zapewnia tym samym dobre osiągi (11,2 s do 100 km/h, 8,9 s z 80 do 120 km/h), zaś prędkość maksymalną ustalono na bezpieczne w polskich realiach 130 km/h. Energia kumulowana jest w akumulatorze o pojemności 50 kWh. Według Fiata ma wystarczyć do przejechania na jednym ładowaniu nawet 282 kilometrów. „Prąd” można uzupełnić w pół godziny (do 80%) na stacji szybkiego ładowania 100 kW. Skorzystanie z ładowarki AC (11 kW) pozwoli w pełni naładować e-Doblo w 5 godzin.
Elektrycznego E-Doblo można zamówić w każdej wersji nadwoziowej. Standardowy E-Doblo Van kosztuje 151 800 zł, natomiast przedłużony Maxi – 156 200 zł. Wariant osobowy wyceniono na 155 650 zł.
Wersja | 1.2 PureTech | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi (EAT8) | E-Doblo |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | elektryczny |
Pojemność skokowa | 1199 cm³ | 1499 cm³ | 1499 cm³ | 1499 cm³ | – |
Moc maksymalna | 110 KM/5500 | 100 KM/3500 | 130 KM/3750 | 130 KM/3750 | 136 KM/5500 |
Maksymalny moment obrotowy | 230 Nm/1750 | 250 Nm/1750 | 300 Nm/1750 | 300 Nm/1750 | 260 Nm |
Napęd | przedni | przedni | przedni | przedni | przedni |
Skrzynia biegów | ręczna, 6-biegowa | ręczna, 6-biegowa | ręczna, 6-biegowa | automatyczna, 8-biegowa | automatyczna, 1-biegowa |
Pojemność zbiornika paliwa | 61 l | 53 l | 53 l | 53 l | 50 kWh* |
Zużycie paliwa (cykl mieszany; WLTP) | 7,1-7,5 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,8-5,9 l/100 km | 19,6-19,9 kWh/100 km** |
*pojemność baterii **zużycie energii
Redakcja poleca:
Fiat Doblo – interesująca propozycja na rodzinne auto z dieslem za 100 tys. zł
Gama Fiat Professional – szeroka oferta dla profesjonalistów