Hyundai Kona Electric

Elektryczny Hyundai Kona doczekał się istotnej modernizacji. Odświeżony model ma większy zasięg i może ciągnąć przyczepę. Sprawdź szczegóły.

Obecnie Hyundai Kona Electric powstaje równolegle w dwóch fabrykach: w Korei Południowej oraz w Czechach. W koreańskich zakładach są wytwarzane oba warianty elektrycznego crossovera (136 KM/39,2 kWh oraz 204 KM/64 kWh), a w Hyundai Motor Manufacturing Czech – tylko mocniejsza odmiana. A to nie koniec różnic.

Przy okazji rozpoczęcia produkcji w Czechach wprowadzono kilka istotnych zmian w modelu Kona Electric. Za sprawą nowych opon Michelin Primacy 4 o mniejszych oporach toczenia, udało się ograniczyć zapotrzebowanie na prąd. Dzięki temu zasięg wersji 64 kWh wzrósł do 484 km (poprzednio: 449 km), a zużycie energii spadło do 14,7 kWh/100 km (wcześniej: 15,4 kWh/100 km). Zasięg w trybie miejskim wynosi 660 km (poprzednio: 619 km), a zużycie energii spadło do 10,7 kWh/100 km (wcześniej: 11,2 kWh/100 km).

Co więcej, nowy Hyundai Kona Electric nie tylko przejedzie większy dystans na jednym ładowaniu, ale także w krótszym czasie uzupełni zapas „elektronów”. Topowa wersja Platinum jest wyposażona w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, która umożliwia naładowanie baterii do pełna w 7 godzin i 30 minut. Pozostałe odmiany mają w standardzie ładowarkę 7,2 kW, która umożliwia „zatankowanie” baterii do pełna w 9 godzin i 35 minut.

Hyundai Kona Electric

Wraz z opisywaną modernizacją znacząco poprawiły się także możliwości transportowe elektrycznej Kony. Od niedawna z katalogu akcesoriów klienci mogą wybrać bagażnik dachowy o ładowności do 100 kg, dzięki któremu bez problemu można zapakować np. rowery na weekendowy wyjazd. Na liście opcji pojawił się także hak holowniczy, pozwalający na ciągnięcie przyczepy o masie do 300 kg.

Holujesz przyczepę autem elektrycznym? Uważaj na zasięg!

Do wyposażenia standardowego wersji Premium i Platinum należy teraz nawigacja z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala. Nowy system multimedialny umożliwia dzielenie ekranu i personalizację widoku oraz pozwala na integrację ze smartfonami za pomocą Android Auto lub Apple Car Play i jednoczesne podłączenie dwóch telefonów przez Bluetooth.

„Nieustannie poszukujemy sposobów na optymalizację naszych pojazdów oraz zwiększanie ich efektywności. Dzięki najnowszym modernizacjom Klienci, którzy wybrali model Kona Electric mogą teraz pokonać jeszcze większy dystans na jednym ładowaniu. Poprzez potrojenie dostępności modelu Kona Electric przodujemy w dziedzinie zeroemisyjności i jesteśmy przygotowani na zaspokojenie rosnącego popytu na pojazdy elektryczne” – powiedział Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.

Hyundai Kona Electric z czeskich zakładów kosztuje tyle samo, co auta produkowane w Korei. Ofertę mocniejszej odmiany 64kWh uzupełniła podstawowa wersja Style, dostępna w promocyjnej cenie od 178 400 zł. Jutro na naszej stronie przedstawimy szczegółowy cennik tego elektrycznego crossovera.

Przeczytaj również nasze testy:

Hyundai Kona Electric 64 kWh – test

Hyundai Kona Electric – test długodystansowy cz. 1

Hyundai Kona Electric – test długodystansowy cz. 2

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here