W 2021 roku Hyundai sprzedał na całym świecie blisko 4 miliony samochodów, z czego ponad 500 tysięcy w Europie. Sprawdź, które modele tej marki cieszyły się największą popularnością na Starym Kontynencie.
- Najpopularniejsze modele Hyundaia w Europie w 2021 roku
Hyundai Motor Company to działający od 1967 roku południowokoreański producent samochodów z siedzibą w Seulu. Bogate portfolio firmy obejmuje modele osobowe, sportowe, dostawcze i ciężarowe, a także hybrydowe i elektryczne. W 2015 roku ze struktur przedsiębiorstwa wyodrębniono markę Genesis, która specjalizuje się w autach luksusowych. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najchętniej kupowanych modeli Hyundaia w Europie, a także listę samochodów nieoferowanych w naszym kraju oraz tych już nieprodukowanych.
1. Hyundai Tucson (149 170 szt.)
Hyundai Tucson w swoim najnowszym wydaniu został zaprezentowany we wrześniu 2020 roku. Koreański SUV w aktualnym wcieleniu zyskał atrakcyjny wygląd i bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a także nowoczesne gamę silnikową. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje bowiem silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V oraz klasyczną hybrydę i hybrydę plug-in.
Hyundai Tucson – opis wersji i cennik
2. Hyundai Kona (108 761 szt.)
Hyundai Kona zadebiutował w salonach sprzedaży w 2017 roku, a trzy lata później pokazany został model po liftingu. W ramach modernizacji koreański crossover otrzymał nową „twarz” oraz przeprojektowany kokpit, a lista wyposażenia została uzupełniona m.in. o nowe systemy bezpieczeństwa oraz zaktualizowane multimedia. W szerokiej gamie modelu znalazło się miejsce zarówno dla sportowej odmiany N o mocy 280 KM, jak i oszczędnych wersji hybrydowej oraz elektrycznej.
Hyundai Kona – opis wersji i cennik
3. Hyundai i20 (62 178 szt.)
Hyundai i20 trzeciej generacji został przedstawiony w lutym 2020 roku, a kilka miesięcy później światło dzienne ujrzał sportowy wariant N z 204-konnym silnikiem 1.6 T-GDI. Nowy model jest szerszy i dłuższy od poprzednika oraz ma większy rozstaw osi, dzięki czemu oferuje przestronniejszą kabinę. Warto dodać, że podstawowa jednostka benzynowa 1.2 MPI (84 KM) za dopłatą może być wyposażona w instalację LPG.
Hyundai i20 – opis wersji i cennik
4. Hyundai i30 (58 179 szt.)
Hyundai i30 trzeciej generacji zadebiutował w 2016 roku, a na początku 2020 roku doczekał się liftingu. Klienci mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe: 5-drzwiowego hatchbacka, funkcjonalne kombi (Wagon) oraz atrakcyjnie stylizowanego liftbacka (Fastback). Zwieńczenie oferty stanowi wersja N, która ma pod maską benzynowy silnik 2.0 T-GDI i występuje w dwóch wariantach mocy – 250 KM i 280 KM.
Hyundai i30 – opis wersji i cennik
5. Hyundai i10 (57 013 szt.)
Pierwszy Hyundai i10 został pokazany w 2007 roku, natomiast w 2019 roku przedstawiono trzecie wcielenie tego modelu, które podobnie jak poprzednicy jest dostępne wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Gama silnikowa obejmuje trzy silniki benzynowe – dwa wolnossące (1.0 MPI/67 KM i 1.2 MPI/84 KM) oraz turbodoładowany 1.0 T-GDI o mocy 100 KM, zarezerwowany dla usportowionej wersji N Line.
Hyundai i10 – opis wersji i cennik
6. Hyundai Ioniq (23 733 szt.)
W 2016 roku do sprzedaży trafił Hyundai Ioniq w wersjach hybrydowej oraz elektrycznej, a rok później ofertę uzupełnił wariant plug-in. Cała gama doczekała się odświeżenia w 2019 roku, jednak najistotniejszych zmian doczekał się „elektryk”, który zyskał mocniejszy silnik (136 KM zamiast 120 KM) oraz większą baterię (38,3 kWh zamiast 28 kWh).
Hyundai Ioniq Electric – opis wersji i cennik
7. Hyundai Ioniq 5 (21 585 szt.)
Hyundai Ioniq 5 zadebiutował w ubiegłym roku i jest pierwszym modelem z nowej submarki koreańskiego producenta. Ten elektryczny crossover został wyposażony w sporo interesujących rozwiązań, jak m.in. ruchoma konsola środkowa Universal Island oraz funkcja Vehicle-to-Load (V2L), która pozwala na podłączenie do dowolnego urządzenia elektrycznego (samochód służy wówczas jako źródło prądu do zasilania np. laptopa).
Hyundai Ioniq 5 – opis wersji i cennik
8. Hyundai Bayon (16 492 szt.)
Hyundai Bayon został oficjalnie pokazany na początku marca zeszłego roku. Ten miejski crossover jest pozycjonowany poniżej Kony, a jego nazwa nawiązuje do miasta Bayonne (Bajonna) leżącego w południowo-zachodniej Francji. Gama silnikowa tego modelu obejmuje wyłącznie silniki benzynowe, w tym wariant zasilany LPG.
Hyundai Bayon – opis wersji i cennik
9. Hyundai Santa Fe (10 962 szt.)
Hyundai Santa Fe 4. generacji został przedstawiony w 2018 roku, a dwa lata później doczekał się poważnej modernizacji. Z zewnątrz odświeżony model wygląda bardzo podobnie (od poprzednika różni się przede wszystkim inaczej stylizowanym przodem), jednak otrzymał zupełnie nową platformę, dzięki której w ofercie mogły pojawić się nowe wersje silnikowe – hybryda oraz hybryda plug-in.
Hyundai Santa Fe – opis wersji i cennik
10. Hyundai Elantra (1979 szt.)
Hyundai Elantra w aktualnej odsłonie został przedstawiony w marcu 2020 roku, jednak jego rynkowy debiut w Polsce nastąpił dopiero w lutym zeszłego roku. W porównaniu z poprzednią generacją, najnowsze wcielenie koreańskiego sedana zyskało bardziej wyrazisty design, jak również nowoczesne multimedia i zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Pod maską Elantry znajdziemy wolnossącą jednostkę 1.6 MPI (123 KM).
Hyundai Elantra – opis wersji i cennik
11. Hyundai Staria (389 szt.)
Hyundai Staria to futurystycznie wyglądający minivan, który ujrzał światło dzienne w zeszłym roku. Jego wymiary to 5,25 m długości, 2,0 m szerokości i tyle samo wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi 3,27 m. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje wolnossący, benzynowy silnik 3.5 MPI o mocy 272 KM oraz turbodiesla 2.2 CRDi o mocy 177 KM.
Najlepsze używane minivany – przegląd rynku
12. Hyundai Nexo (264 szt.)
Hyundai Nexo to zasilany wodorem SUV, który jest produkowany od 2018 roku. Przednie koła w tym aucie napędza 163-konny silnik elektryczny, a energia potrzebna do jego zasilania powstaje w ogniwach paliwowych, gdzie wskutek reakcji wodoru z tlenem uwalniane są elektrony tworzące prąd. Deklarowany zasięg Nexo na jednym tankowaniu to 666 km, jednak przedstawicielom australijskiego oddziału marki udało się przejechać blisko 900 km.
Hyundai Nexo – rekord zasięgu dla SUV-a na wodór
Dane: JATO Dynamics