W tym roku zadebiutował odświeżony Hyundai i30. Ceny tego modelu zaczynają się od 67 400 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Trzecia odsłona Hyundaia i30 została zaprezentowana w 2016 r., a na początku tego roku pokazano auto po modernizacji. W ramach liftingu m.in. przeprojektowano przednią część nadwozia, wprowadzono do oferty usportowioną odmianę N Line oraz odświeżono gamę silnikową i zaktualizowano listę wyposażenia. Więcej na ten temat: Hyundai i30 po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Hyundai i30 (2021) – wymiary
Hyundai i30 mierzy 434,0 cm długości, 179,5 cm szerokości i 145,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 265,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 395 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1301 l.

Hyundai i30 Fastback mierzy 445,5 cm długości, 179,5 cm szerokości i 142,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 265,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 450 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1351 l.

Hyundai i30 Wagon mierzy 458,5 cm długości, 179,5 cm szerokości i 146,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 265,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 602 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1650 l.

Hyundai i30 po liftingu (2021) – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa
Paleta dostępnych silników obejmuje 3 jednostki benzynowe oraz 1 wysokoprężną. W każdym wariancie moc trafia w całości na przednie koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Hyundaia i30 w wersji hatchback.
Silniki benzynowe:
- 1.5 DPI (110 KM, 144 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s, prędkość maksymalna: 187 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0-6,7 l/100 km
- 1.0 T-GDI (120 KM, 172 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,2 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,2 l/100 km
- 1.0 T-GDI (120 KM, 172 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,2 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,4 l/100 km

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.5 T-GDI 48V (160 KM, 253 Nm) z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną iMT, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-6,5 l/100 km
- 1.5 T-GDI 48V (160 KM, 253 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,3 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 1.6 CRDI (115 KM, 280 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, prędkość maksymalna: 192 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-5,1 l/100 km
- 1.6 CRDI (115 KM, 300 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, prędkość maksymalna: 192 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-4,9 l/100 km
Nowy Hyundai i30 (2021) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą hatchbacka z silnikami 1.5 DPI/110 KM (Classic Plus i Comfort), 1.0 T-GDI/120 KM (N Line) oraz 1.5 T-GDI 48V/160 KM (Premium). Kombi jest o 3000 zł droższe, a wariant Fastback kosztuje od 2500 zł do 7500 zł więcej. Najtańsze i30 z turbodieslem pod maską kosztuje 86 100 zł (1.6 CRDI/115 KM, Classic Plus). Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni DCT (wszystkie silniki oprócz 1.5 DPI) wynosi 6000 zł (8000 zł w odmianie Premium). Aktualnie obowiązuje cennik promocyjny – wszystkie wersje są oferowane z upustem w wysokości 5000 zł.
Classic Plus – od 72 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 15-calowe stalowe obręcze kół
- Dojazdowe koło zapasowe
- Zestaw naprawczy (dotyczy tylko 1.5 T-GDI 48V)
- Klimatyzacja manualna
- Przednie poduszki bezpieczeństwa
- Wyłącznik poduszki bezpieczeństwa pasażera
- Boczne poduszki bezpieczeństwa
- Boczne poduszki kurtynowe
- Mocowanie fotelików dziecięcych
- ABS/ESC/VSM – systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu
- HAC – system kontroli podjazdu
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych
- System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAW)
- Blokada drzwi tylnych
- Czujniki ciśnienia w oponach
- Sygnalizacja niezapiętych pasów
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Przednie i tylne szyby elektryczne
- Gniazdko 12V
- Gniazdko 12V w bagażniku
- Centralny zamek, alarm
- Kanały nawiewu powietrza na tylne siedzenia
- Tempomat
- Przednie światła projekcyjne (mijania)
- Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Przedni grill w kolorze czarnym
- Spojler dachowy
- Automatyczne światła
- Inteligentne światła drogowe
- Światła do jazdy dziennej LED
- Statyczne doświetlanie zakrętów
- Przednie światła przeciwmgielne
- Lusterka boczne w kolorze nadwozia
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Zestaw zegarów z 3,5-calowym centralnym wyświetlaczem mono
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Klamki wewnętrzne z satynowym wykończeniem
- Lampki do czytania z przodu
- Centralny schowek na okulary nad głową
- Półka nad przestrzenią bagażową
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
- Daszki przeciwsłoneczne
- Podłokietnik przedni
- Radio DAB z RDS
- Zdalne sterowanie audio na kierownicy
- Podłączenie USB
- System Bluetooth
- 4 głośniki
Comfort – od 80 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Classic Plus oraz dodatkowo:
- 16-calowe aluminiowe obręcze kół
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z systemem automatycznego odparowywania
- Tylne czujniki parkowania
- Szyby elektryczne z czujnikiem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem
- Możliwość wybory trybu jazdy – normal/sport (dostępne tylko z przekładnią DCT)
- Sterowanie skrzynią biegów przy pomocy łopatek (dostępne tylko z przekładnią DCT)
- Kamera cofania
- Elektrycznie składane lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami
- Zaciemnione tylne szyby
- Szyby atermiczne
- Listwy satynowe pod bocznymi szybami
- Daszki przeciwsłoneczne z podświetleniem
- Skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
- Regulacja podparcia lędźwiowego
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Podłokietnik tylny z uchwytem na napoje i otworem na narty
- System multimedialny z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym
- Integracja z telefonami Apple Car Play + Android Auto
- 6 głośników (w tym 2 tweetery)
N Line – od 91 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół (dotyczy 1.0 T-GDI)
- 18-calowe aluminiowe obręcze kół (dotyczy 1.5 T-GDI 48V)
- Pakiet stylistyczny N Line
- Lusterka boczne w kolorze czarnym błyszczącym
- Tylne światła LED
- Sportowe fotele N Line z regulacją długości siedziska i podparcia lędźwiowego
- Metalowe nakładki na pedały

Premium – od 107 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół
- Poduszka kolanowa kierowcy
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (dostępny tylko z przekładnią DCT)
- Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
- Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)
- Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
- Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW)
- Przednie czujniki parkowania
- System dostępu bezkluczykowego z przyciskiem start/stop
- Czujnik deszczu
- Inteligentny tempomat (dostępny tylko z przekładnią DCT)
- Nawiewy dla pasażerów tylnych siedzeń w tunelu centralnym
- Elektryczny hamulec postojowy
- Przednie światła LED (mijania i drogowe)
- Tylne światła LED
- Lampki w lusterkach oświetlające podejście do auta
- Podłokietnik przedni z funkcją przesuwania
- Podgrzewane przednie fotele
- Podgrzewana kierownica
- Zestaw zegarów cyfrowych supervision z 7-calowym wyświetlaczem
- Lusterko wsteczne fotochromatyczne
- Tapicerka materiałowo-skórzana (skóra ekologiczna)
- System multimedialny z 10,25-calowym kolorowym ekranem dotykowym
- Nawigacja z programem aktualizacji MapCare
- System ładowania bezprzewodowego
Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałą ofertą Hyundaia:
Nowy Hyundai i10 (2020) – opis wersji i cennik
Nowy Hyundai i20 (2020) – opis wersji i cennik
Nowy Hyundai Tucson (2021) – opis wersji i cennik
Hyundai Ioniq Electric (2020) – opis wersji i cennik
Hyundai Kona Electric (2020) – opis wersji i cennik
Ble ale to jest brzydkie
Chyba posługują sie zasadą Niemców: jak coś jest dobre to trzeba to spier**lić
Najmocniejszy silnik benzynowy 1.0 120KM. Śmiech na sali xD
Czy ktoś jeździł hybrydą 160 KM?