Hyundai Nexo ustanowił nowy rekord zasięgu dla aut napędzanych wodorem. Na jednym zbiorniku przejechał blisko 900 km. Sprawdź szczegóły.

Koreański producent już od dłuższego czasu zajmuje się autami zasilanymi ogniwami paliwowymi i ma na tym polu całkiem spore osiągnięcia. Pod koniec 2019 roku pisaliśmy o tym, że szwajcarski podróżnik i przedsiębiorca Bertrand Piccard za kierownicą wodorowego Hyundaia Nexo przejechał bez tankowania 778 km, ustanawiając nowy rekord świata dla samochodów napędzanych tym paliwem.

Na trasie rekordowego przejazdu znalazło się miasteczko Silverton, w którym kręcono postapokaliptyczny film akcji Mad Max 2 z lat 80.

Przedstawiciele australijskiego oddziału Hyundaia postanowili przyjąć wyzwanie i z pomocą kierowcy rajdowego Brendana Reevesa pobili dotychczasowy rekord zasięgu. Zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego w ciągu trwającej ponad 13 godzin podróży z Essendon Fields w Melbourne zasilane wodorem Nexo pokonało dokładnie 887,5 km.

„Jako kierowca rajdowy zawsze chciałem pobić rekord świata, ale nigdy bym nie przypuszczał, że tak się stanie. Kiedy wyruszaliśmy z Essendon Fields wczesnym rankiem Nexo od razu wydało mi się znajome i łatwe w prowadzeniu – elementy sterujące są intuicyjne i proste w użyciu, pozycja za kierownicą doskonała, a siedzenia bardzo wygodne. Nexo idealnie odnajduje się na drodze. W czasie pokonywania każdego kilometra, sprawdzałem odczyt wydajności Nexo, aby zmaksymalizować odległość pokonywaną na kilogram wodoru. Odkryłem, że wykorzystanie technik stosowanych w rajdach samochodowych, takich jak spoglądanie jak najdalej na drogę oraz wskazówki udzielane przez mojego tatę o efektywnym prowadzeniu ciężarówki na długich dystansach, zaowocowały pobiciem kolejnego rekordu świata przez Nexo” – powiedział Brendan Reeves, australijski kierowca rajdowy.

Należy również podkreślić, że nad prawidłowym przebiegiem próby bicia rekordu czuwali niezależni eksperci. Przed wyruszeniem w trasę przedstawiciel RACV (Royal Automobile Club of Victoria) zaplombował zbiornik paliwa w Nexo, a po zakończeniu podróży przedstawiciel NRMA (National Roads and Motorists’ Association) potwierdził, że plomba nie została naruszona.

Na przejechanie blisko 900 km Hyundai Nexo potrzebował łącznie 6,27 kg wodoru, co przekłada się na średnie zużycie na poziomie 0,706 kg/100 km. W czasie tej podróży koreański SUV oczyścił aż 449 100 litrów powietrza – to wystarczająca dawka dla 33 dorosłych osób na cały dzień. Hyundai Nexo nie wyemitował nawet grama CO2, a z jego plastikowej rury wydechowej wydobywała się jedynie woda w postaci pary i kropli. Porównywalnych rozmiarów auto z silnikiem spalinowym na tej samej trasie wyemitowałoby około 126 kg CO2.

Na koniec zachęcamy do obejrzenia nagrania z próby bicia rekordu:

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here