Nowy Hyundai Santa Fe

Koreański producent przedstawił nowego Hyundaia Santa Fe. Wygląda jak lifting poprzednika, ale powstał na zupełnie nowej platformie. Poznaj szczegóły.

Obecne wcielenie Hyundaia Santa Fe trafiło do sprzedaży zaledwie 2 lata temu, a już dziś poznaliśmy jego następcę. Auto powstało na całkowicie nowej platformie trzeciej generacji i będzie dostępne z napędem hybrydowym oraz jako hybryda plug-in.

Nowy Hyundai Santa Fe

„Nowy Santa Fe został zmodernizowany o funkcje premium i atrakcyjny design. Odważne linie, które rozciągają się z jednej strony na drugą i od przodu do tyłu, nadają Santa Fe mocny, ale wyrafinowany wygląd, którego oczekują Klienci SUV-ów. Poza tym dodaliśmy wiele udogodnień i elementów wyposażenia, aby stworzyć prawdziwie rodzinnego SUV-a, który przyniesie przyjemność z jazdy” – powiedział SangYup Lee, Wiceprezes wykonawczy i Dyrektor Globalny Centrum Projektowego Hyundai.

Z zewnątrz nowy model przypomina gruntownie zmodernizowanego poprzednika. Przód auta jest zdominowany przez charakterystyczny szeroki grill z trójwymiarowym wypełnieniem, a diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery T służą także jako kierunkowskazy.

Patrząc na tył nowego Santa Fe, na pierwszy rzut oka trudno zauważyć różnice względem poprzedniego modelu. Nowością są tylne lampy połączone poziomą czerwoną listwą odblaskową, co wizualnie poszerza nadwozie. Styliści Hyundaia zastosowali ten sam zabieg, który znamy już np. Seata Tarraco. Inny jest również tylny zderzak.

Nowy Hyundai Santa Fe

Hyundai zadbał także o to, aby największy SUV w jego europejskiej gamie był bardziej premium. Dlatego w ofercie pojawi się opcjonalny pakiet Luxury, który nada Santa Fe bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni.

Nowy Hyundai Santa Fe

Kabina nowego Santa Fe zapewni podróżującym więcej przestrzeni, komfortu i wygody. Poprawiono jakość wykończenia, a każdy element wnętrza pokrywają miękkie w dotyku materiały. Dolna część deski rozdzielczej i konsola środkowa zostały przeprojektowane, pojawił się też nowy ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala. W miejscu klasycznych zegarów zastosowano 12,3-calowy wyświetlacz. Po raz pierwszy w historii Santa Fe otrzymał również selektor trybów jazdy. Pokrętło sterujące umieszczono na konsoli środkowej, aby wygodnie przełączać się między różnymi ustawieniami.

Nowy Hyundai Santa Fe

Nowy Hyundai Santa Fe jest pierwszym modelem tej marki w Europie i pierwszym SUV-em na świecie, który powstał na całkowicie nowej platformie pojazdów Hyundai trzeciej generacji. Nowa konstrukcja pozwala na znaczną poprawę wydajności, prowadzenia, oszczędności paliwa i bezpieczeństwa.

System kontroli przepływu powietrza usprawnia wentylowanie i pozwala na rozpraszanie ciepła z komory silnika. Nowa platforma pozytywnie wpłynęła na stabilność pojazdu oraz umożliwiła zmniejszenie wagi i obniżenie środka ciężkości. Ulepszona aerodynamika i zminimalizowany opór powietrza przyczyniają się do ograniczenia zużycia paliwa.

Nowy Hyundai Santa Fe

Pod maską Santa Fe znajdziemy nowy układ hybrydowy Smartstream, pojawi się też hybryda ładowana z gniazdka (plug-in). Więcej szczegółów na temat gamy silnikowej mamy poznać niebawem, a opisywany SUV zadebiutuje na rynku we wrześniu 2020 r.

Nowy Hyundai Santa Fe

Zobacz również:

Hyundai Santa Fe kontra Renault Koleos – porównanie

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here