NowościAktualnościNowe akcje serwisowe. Kolejne modele wzywane do ASO

Nowe akcje serwisowe. Kolejne modele wzywane do ASO

Na stronie UOKiK pojawiły nowe powiadomienia o kampaniach naprawczych. DS, Mercedes, Opel i Toyota wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

W ciągu ostatniego miesiąca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nowych akcjach przywoławczych. Wśród producentów, którzy ogłosili kampanie serwisowe, znaleźli się DS, Mercedes, Opel i Toyota. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

DS 7 Crossback

W Polsce akcja serwisowa dotyczy 38 samochodów, w których zamontowane fabrycznie tylne opony mogą ulec przedwczesnemu zużyciu od strony wewnętrznej. Może to doprowadzić do nagłej utraty ciśnienia w oponach. Właściciele aut objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu zamontowania opon innej klasy wraz z odpowiednimi felgami oraz wgrania nowego oprogramowania związanego z tymi oponami.

Mercedes Citan (typ 415)

Kampania naprawcza dotyczy 6 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji. Podczas wizyty w warsztacie mogło zostać wgrane oprogramowanie, które nie jest przewidziane do zainstalowanego w pojeździe modułu sterującego ESP, co może mieć negatywny wpływ na funkcje ESP. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Mercedes-AMG GT (typ 190)

Na polskim rynku akcja przywoławcza dotyczy 7 samochodów, wyprodukowanych w okresie od 10.10.2019 roku do 22.12.2021 roku. Długość wiązek przewodów przednich czujników prędkości obrotowej kół może nie być zgodna z wymaganiami. Niektóre manewry, takie jak pełny skręt kierownicy lub pełne wysunięcie/wsunięcie zawieszenia, mogą powodować naprężenia rozciągające, a w konsekwencji uszkodzenie wiązki przewodów. W takim wypadku nie można wykluczyć pogorszenia działania systemów regulacji dynamiki jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu wymiany przednich czujników prędkości obrotowej.

Mercedes EQB (typ 243)

W naszym kraju akcją serwisową objęto 15 egzemplarzy, wyprodukowanych w okresie 29.07-07.12.2021 roku. Mechanizm składania oparcia drugiego rzędu foteli może nie być zgodny ze specyfikacjami. Po aktywnym odblokowaniu oparcia środkowe oparcie fotela może się wprawdzie odblokować, lecz nie złoży się automatycznie zgodnie z przeznaczeniem. Odblokowanie oparcia fotela może zatem nie być wyraźnie rozpoznawalne dla osób znajdujących się w pojeździe, co zwiększa ryzyko obrażeń. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Mercedes klasy A (typ 177) oraz Mercedes CLA (typ 118)

Kampanią przywoławczą objęto łącznie 59 samochodów, wyprodukowanych w okresie 25.06-08.07.2020 roku. Połączenie śrubowe zasilania elektrycznego układu wspomagania może być zabrudzone przez pozostałości kleju stosowanego na gorąco. W tym przypadku efekty starzenia się kleju mogą prowadzić do utraty siły zacisku, a tym samym z czasem do poluzowania połączenia śrubowego, co może skutkować przerywaniem zasilania. Może to prowadzić do awarii wspomagania przekładni kierowniczej podczas jazdy. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, korekty połączenia śrubowego.

Mercedes klasy C (typ 206) oraz Mercedes klasy S (typ 223)

Na naszym rynku kampania serwisowa dotyczy łącznie 345 aut, wyprodukowanych w okresie od 01.11.2020 roku do 01.06.2021 roku. Moduł sterujący wykrywania statusu zajętości fotela może w przypadku wyłączenia pojazdu przez moduł sterujący poduszki powietrznej zostać na stałe dezaktywowany. W wyniku tego poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana pomimo tego, iż na fotelu pasażera znajduje się osoba. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu aktualizacji oprogramowania modułu sterującego poduszki powietrznej.

Mercedes klasy C (typ 205), Mercedes klasy E (typ 213), Mercedes klasy S (typ 222/typ 223), Mercedes klasy E Coupe/Cabriolet (typ 238), Mercedes CLS (typ 257), Mercedes GLC (typ 253), Mercedes GLE/GLS (typ 167) i Mercedes klasy G (typ 463)

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 9821 samochodów z silnikiem wysokoprężnym z pompą płynu chłodzącego sterowaną podciśnieniem, wyprodukowanych od 27.01.2017 roku do 12.10.2021 roku. Może zaistnieć nieszczelność między obwodami chłodzenia i podciśnienia. W takim przypadku płyn chłodzący może dostać się do obwodu podciśnienia i spowodować uszkodzenie różnych elementów, prowadząc do, między innymi, wyłączenia zaworu recyrkulacji spalin i skutkować zwiększoną emisją spalin i zużyciem paliwa. Jeżeli elektryczny zawór przełączający recyrkulacji spalin będzie narażony na działanie płynu chłodzącego, może dojść do ciągłego wzrostu temperatury tego elementu i ryzyka pożaru z powodu reakcji elektrochemicznej. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu aktualizacji oprogramowania pompy płynu chłodzącego i wymiany elektrycznego zaworu przełączającego.

Opel Corsa-e

Akcją przywoławczą objęto 19 egzemplarzy z roku modelowego 2021, wyprodukowanych w Hiszpanii. Istnieje możliwość wystąpienia utraty potencjalnej mocy napędowej, braku możliwości ponownego uruchomienia lub przemieszczenia pojazdu przez kilka minut. Przyczyną jest możliwość wystąpienia przejściowego problemu z połączeniem wewnętrznym w układzie elektronicznym DC/DC. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu sprawdzenia pod kątem zarejestrowania kodów błędów DTC i w razie potrzeby wymiany ładowarki pokładowej OBC oraz zaktualizowania oprogramowania do najnowszego poziomu konfiguracji.

Opel Corsa

Kampanią serwisową objęto 2313 aut z lat modelowych 2020-2021, wyprodukowanych w Hiszpanii i wyposażonych w reflektory ECOLED. Kierowca może nie zostać ostrzeżony o wadliwym działaniu kierunkowskazu z powodu braku autodiagnostyki. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu zaktualizowania oprogramowania interfejsu układów wbudowanych w BSI.

Opel Corsa E, Opel Astra J, Opel Astra K oraz Opel Insignia A

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 8121 samochodów z lat modelowych 2014-2018, wyprodukowanych w Hiszpanii, Polsce, Wielkiej Brytanii oraz Niemczech i wyposażonych w układ oczyszczania spalin LNT. W celu poprawienia jego osiągów w rzeczywistych warunkach jazdy należy zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika (ECM), modułu sterującego nadwozia (BCM), modułu sterującego skrzyni biegów w pojazdach z przekładnią automatyczną. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu zaprogramowania modułu sterującego silnika, modułu sterującego nadwozia, modułu sterującego skrzyni biegów w pojazdach z przekładnią automatyczną przy użyciu najnowszego oprogramowania.

Toyota Yaris, Toyota GR Yaris oraz Toyota C-HR

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 18 284 aut, wyprodukowanych w Japonii, Francji i Turcji od 20.03.2020 roku do 02.08.2021 roku i wyposażonych w czujnik fal milimetrowych (czujnik radarowy) oraz kamerę w celu wykrycia przed sobą obiektów takich jak inny pojazd. Inicjacja czujnika radarowego mogła nie zostać prawidłowo zakończona w zakładzie produkcyjnym pojazdu. W takiej sytuacji czujnik radarowy nie zostanie aktywowany, a system PCS (Pre-Collision System) pojazdu nie będzie w stanie wykryć innego pojazdu przed sobą oraz nie zapewni ostrzeżenia o przeszkodzie lub wspomagania hamowania zgodnie z założeniami projektowymi w sytuacjach drogowych, które w normalnych warunkach spowodowałyby aktywację systemu PCS. Dodatkowo pojazd nie wyświetli kierowcy lampki kontrolnej ani komunikatu, że system PCS nie działa. Właściciele samochodów objętych kampanią będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia czujnika fal milimetrowych (czujnika radarowego) i, w razie potrzeby, jego inicjacji.

Redakcja poleca:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji