NowościAktualnościAuto z Polski w nowej wersji. Zapowiada się materiał na przebój

Auto z Polski w nowej wersji. Zapowiada się materiał na przebój

Wytwarzany w Tychach miejski SUV zyskał nową wersję silnikową. Dowiedz się więcej na jej temat i sprawdź, czym się charakteryzuje.

Jeep Avenger ujrzał światło dzienne w zeszłym roku i może poszczycić się tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2023. Obecnie ten produkowany w Polsce samochód jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych – benzynowej 1.2 Turbo o mocy 100 KM oraz elektrycznej o mocy 156 KM. Pod koniec listopada ofertę tego modelu wzbogaci trzecia – zelektryfikowana odmiana e-Hybrid, który stanowi ogniwo pośrednie między dwiema pozostałymi.

Jeep Avenger e-Hybrid

Nowy Jeep Avenger e-Hybrid ma pod maską 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Ten turbodoładowany, trzycylindrowy motor połączono z 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DCS6, z którą zintegrowana jest jednostka elektryczna o mocy 21 kW i momencie obrotowym 55 Nm. Według wstępnych danych crossover z tym napędem zużywa średnio zaledwie 5,1 l/100 km (ok. 0,5 l mniej niż podstawowy wariant 1.2 Turbo), a co za tym idzie – emituje mniej CO2. Przyspieszenie 0-100 km/h ma z kolei wynosić mniej niż 11 sekund.

W przeciwieństwie do konkurencyjnych „miękkich hybryd”, Avenger w nowej wersji potrafi także poruszać się w trybie elektrycznym z wyłączonym silnikiem spalinowym. Delikatnie operując pedałem gazu, można przejechać nawet ok. 1 km na prądzie z prędkością do 30 km/h. Przejście na „elektryka” jest możliwe także podczas jazdy ze stałą prędkością oraz podczas zjeżdżania ze wzniesienia, kiedy to dodatkowo działa odzyskiwanie energii. Warto wspomnieć jeszcze o funkcji e-creeping, która przydaje się podczas powolnej jazdy do przodu bez naciskania pedału gazu, np. w korku (e-queueing), jak również podczas parkowania (e-parking).

Jeep Avenger e-Hybrid

Klienci zainteresowani zakupem Avengera w wersji e-Hybrid otrzymają do wyboru trzy poziomy wyposażenia – Longitude, Altitude i Summit. Już w standardowej odmianie będzie można liczyć na m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczny system awaryjnego hamowania (Autonomous Emergency Braking), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keep Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), tempomat, reflektory LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem. Dodatkowo na liście opcji pojawią się także m.in. elektrycznie otwierany dach panoramiczny, fotel kierowcy z elektryczną regulacją i funkcją masażu oraz skórzana tapicerka.

Sprawdź ceny pozostałych wersji Jeepa Avengera:

Jeep Avenger – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji