Współpraca reklamowaPracuj i dbaj o środowisko z elektrycznymi, dostawczymi Fiatami

Pracuj i dbaj o środowisko z elektrycznymi, dostawczymi Fiatami

Dostawcze Fiaty udowadniają, że zeroemisyjny napęd ani trochę nie zaburza możliwości transportowych aut przystosowanych do pracy. Sprawdźmy ofertę elektrycznych aut użytkowych Fiata.

Elektromobilność na dobre wkroczyła w świat samochodów użytkowych. Główną korzyść z posiadania zeroemisyjnego napędu w autach dostawczych widać po parametrach przyspieszenia: dostępny od razu moment obrotowy i spora moc sprawiają, że elektryczne pojazdy dostawcze są niezwykle żwawe – niezależnie od tego, czy jadą „na pusto”, czy wiozą ciężki ładunek. Duże znaczenie ma również niski hałas emitowany przez tego typu samochód: jednostka napędowa pracuje bezszelestnie i w zasadzie słychać jedynie szum wiatru omiatającego karoserię. Ten fakt docenią osoby spędzający w aucie sporą część dnia, a często ma to miejsce właśnie w samochodzie użytkowym (np. podczas rozwożenia paczek czy materiałów budowlanych).

Wychodząc naprzeciw klientom pragnących kupić elektryczny samochód dostawczy, Fiat przygotował rozległą gamę aut użytkowych „na prąd”. Obejmuje trzy osobne modele w niezliczonych możliwościach konfiguracji nadwozia i wnętrza, dzięki którym każdy z pewnością znajdzie odpowiednie narzędzie pracy dla swojej firmy. Oto zeroemisyjne samochody z oferty Fiat Professional.

Fiat e-Doblo

Fiat e-Doblo

Najmniejszy użytkowy model z napędem elektrycznym oferuje silnik o mocy 136 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm. Rozpędza on e-Doblo do 100 km/h w 11,2 s, natomiast sprint z 80 do 120 km/h trwa 8,9 s. Prędkość maksymalną ustalono na optymalne (nawet na drogach szybkiego ruchu) 130 km/h. Energię zapewnia bateria o pojemności 50 kWh, pozwalająca przejechać na jednym ładowaniu nawet 282 kilometry. Fiata e-Doblo można ładować prądem zmiennym (AC) o mocy 7,4 lub 11 kW (trwa to od 5 do 7,5 godziny) lub prądem stałym (DC) do nawet 100 kW: wtedy poziom energii 80% uzyskamy już po 30 minutach.

Fiat e-Doblo

Fiat e-Doblo dostępny jest w w dwóch wersjach długości nadwozia: krótkiej (4403 mm długości, 2785 mm rozstawu osi) i długiej Maxi (4753 mm długości, 2975 mm rozstawu osi). Krótszą można kupić w wariancie towarowym (furgon), natomiast dłuższą także w odmianie towarowo-osobowej z 5 miejscami siedzącymi. Ładowność wszystkich wersji ustalono na 800 kg. Do elektrycznego, dostawczego Doblo zmieści się od 3,3 do 3,9 m³ ładunku. Przestrzeń można powiększyć o 0,5 m³ poprzez funkcję Magic Cargo, czyli dodatkowy otwór w przegrodzie pozwalający przewieźć przedmioty do 3,09 m (3,44 m w e-Doblo Maxi). Fiat oferuje możliwość zainstalowania, w wariantach towarowych, dwóch lub trzech miejsc siedzących w jednym rzędzie.

Fiat e-Doblo

Fiat e-Doblo w wersji krótkiej (L1) kosztuje 158 600 zł, a długiej (L2) – 163 000 zł. Niewiele mniej, bo 162 450 zł, trzeba przeznaczyć na wariant 5-miejscowy. Do auta można dokupić pakiet przedłużonej ochrony przed usterkami części mechanicznych i elektrycznych na okres maksymalnie 5 lat i nawet do 240 tys. km przebiegu.

Porównanie Fiata e-Doblo z Renault Kangoo Vanem E-Tech Electric

Fiat e-Doblo

Fiat e-Scudo

Fiat e-Scudo

W modelu dostawczym klasyfikowanym pośrodku gamy Fiat przewiduje ten sam układ napędowy, co w e-Doblo – czyli 136-konny silnik elektryczny z dostępnym od razu maksymalnym momentem obrotowym (260 Nm). Napęd świetnie radzi sobie z większym i cięższym e-Scudo: potrzebuje zaledwie 10,8 s, by osiągnąć 100 km/h (w wersjach wydłużonych – do 12,1 s) i również zapewnia prędkość maksymalną 130 km/h. W e-Scudo można jednak wybrać pojemność akumulatora zasilającego jednostkę napędową. Standardowo Fiat montuje baterię 50 kWh, ale dostępna jest również większa 75 kWh, na której można przejechać do 330 km na jednym ładowaniu (na mniejszym akumulatorze: do 230 km). Samochód przystosowano do ładowania prądem zmiennym (AC) 7 lub 11 kW. Można też skorzystać z szybkich ładowarek DC (do 100 kW), na których uzupełnimy poziom energii do 80% w 30 minut (bateria 50 kWh) lub 45 minut (bateria 75 kWh).

Fiat e-Scudo

Fiat e-Scudo oferuje szeroki wachlarz wersji nadwoziowych. Do wyboru są warianty Compact (4609 mm długości, 2925 mm rozstawu osi), Standard (4959 mm długości, 3275 mm rozstawu osi) i Maxi (5309 mm długości, 3275 mm rozstawu osi). Użytkownik może wybierać między standardowym furgonem, odmianą brygadową (z 5 miejscami i przestrzenią ładunkową), osobową kombi oraz platformą. E-Scudo zabierze na pokład równo tonę towaru, choć istnieje opcja zwiększenia ładowności do ponad 1200 kg (maksymalnie 1262 kg). Przestrzeń ładunkowa pomieści 4,6 m³ (Compact), 5,3 m³ (Standard) lub 6,1 m³ (Maxi). We wszystkich da się ją zwiększyć o 0,5 m³ poprzez system Magic Cargo.

Fiat e-Scudo

Cennik Fiata e-Scudo otwiera kwota 177 200 zł za furgona z nadwoziem Standard. Odrobinę tańsza (175 400 zł) jest platforma, natomiast odmiany brygadowe i kombi kosztują minimum 191 200 zł. Przedłużony furgon oznacza wydatek minimum 184 200 zł, natomiast na większą baterię trzeba przeznaczyć co najmniej 200 500 zł (wariant Furgon Standard).

Funkcjonalne rozwiązania w nowym Fiacie Scudo. Warto je znać!

Fiat e-Scudo

Fiat e-Ducato

Fiat e-Ducato

Flagowy model użytkowy z gamy Fiat Professional otrzymał niespotykaną u konkurentów technologię budowy baterii. Składają się z trzech lub pięciu modułów. Dzięki trybowi regeneracji mocy awaria jednego z nich nie przyczynia się do unieruchomienia samochodu, co sprzyja pełnej mobilności e-Ducato. Trójmodułowy akumulator ma pojemność 47 kWh, z kolei pięciomodułowy aż 79 kWh, zapewniając zasięg do 370 km na jednym ładowaniu (mniejsza bateria: do 235 km). Można go naładować prądem zmiennym AC (7/11 kW) lub stałym DC do 50 kW, tym samym uzyskując energię na przejechanie 100 kilometrów w około godzinę. Pełne naładowanie mniejszej baterii następuje po 50 minutach, a większej – po 1 godzinie 25 minutach. 122-konny silnik elektryczny może się pochwalić większą niż w e-Doblo i e-Scudo dawką momentu obrotowego (maks. 280 Nm), co przekłada się na optymalne osiągi największego dostawczego Fiata „na prąd”.

Fiat e-Ducato

Podobnie jak wersje spalinowe, e-Ducato można skonfigurować według własnych preferencji. Dostępnych jest ok. 60 wersji nadwozia: zarówno furgonów, jak i wersji z kabiną pasażerską. Obydwa warianty oferowane są w dwóch wersjach dopuszczalnej masy całkowitej (3,5 t oraz 4,25 t). W przypadku furgonów Fiat proponuje dwa warianty rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm; w pojazdach z kabiną także 3800 mm), trzy długości nadwozia (5413 mm, 5998 mm, 6363 mm) i trzy wersje wysokości: 2309 mm, 2579 mm i 2814 mm. Przestrzenie ładunkowe pomieszczą od 10 m³ do 17 m³, natomiast ładowność odmian ze zwiększoną DMC podchodzi nawet do 1910 kg.

Fiat e-Ducato

Elektryczne Ducato w wersji furgon, z baterią 47 kWh i DMC 3,5 t, kosztuje minimum 302 600 zł (wariant krótki z niskim dachem). Najdłuższa i najwyższa odmiana L4H3 oznacza wydatek 309 800 zł. W przypadku wszystkich wersji dopłata do zwiększonej do 4,25 t DMC wynosi ok. kilka tys. zł, natomiast różnica cenowa między akumulatorem 47 i 79 kWh to ok. 70 tys. zł.

Więcej na temat elektrycznego Fiata e-Ducato

Fiat e-Ducato

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji