Współpraca reklamowaDlaczego warto kupić nowego Fiata Ducato?

Dlaczego warto kupić nowego Fiata Ducato?

Włoskie auto dostawcze ma w zanadrzu wiele asów pozwalających zachować najlepszą wydajność pracy. Oto główne powody, dla których warto kupić nowego Fiata Ducato.

Poszukujący samochodu dostawczego biorą pod uwagę zupełnie inne kwestie niż zainteresowani kupnem auta osobowego. Auta użytkowe to przede wszystkim narzędzia pracy, a ich eksploatacja po części przekłada się funkcjonowanie całej firmy. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy poszukujący samochodu towarowego patrzą głównie na jego możliwości transportowe, a także dokładnie wertują gamę dostępnych wersji nadwoziowych celem wybrania najodpowiedniejszej dla aktualnych potrzeb. Jednak auto użytkowe na miarę XXI wieku nie może już być toporną konstrukcją, w której liczy się tylko ogromna przestrzeń bagażowa. Współczesne „dostawczaki” muszą mieć mocne silniki (pozwalające „nadążyć” za dzisiejszym ruchem drogowym), zachowywać bezpieczeństwo prowadzenia w każdych warunkach (także „na pusto”) i oferować zaawansowaną elektronikę ułatwiającą życie kierowcy. Dość powiedzieć, że nowoczesne samochody dostawcze stopniowo „doganiają” pod tym względem auta osobowe.

Między innymi w tych kategoriach należy upatrywać sukcesu flagowego dostawczego Fiata – Ducato, który od wielu lat jest jednym z najchętniej wybieranych mobilnych narzędzi pracy. Doskonałe wyniki sprzedaży wynikają między innymi z przemyślanej, systematycznie udoskonalanej konstrukcji, a także wprowadzanych na bieżąco nowinkach technicznych, dzięki którym Ducato niejednokrotnie wyznaczało trendy w swojej klasie. Dlaczego warto kupić włoskiego „dostawczaka”? Sprawdźmy, czym wyróżnia się ten model.

Fiat Ducato

Mnogość wersji nadwoziowych

Trudno zliczyć wszystkie możliwości konfiguracji nowego Fiata Ducato. Samochód dostępny jest w trzech wersjach rozstawu osi (3000 mm, 3450 mm, 4035 mm) i aż czterech wariantach długości – 4963 mm, 5413 mm, 5998 mm i 6363 mm. Oprócz tego można również ustalić wysokość dachu. Standardowo Ducato ma 2254 mm wysokości, z podwyższonym dachem – 2524 mm, a w najwyższej konfiguracji – 2764 mm. Poszczególne wersje zestawiane są z wieloma wariantami dopuszczalnej masy całkowitej: od 2,8 t, przez 3,0/3,3/3,5 t, aż do 4,25 t, które odznaczają się rekordową ładownością (ponad 2 tony). W zależności od wybranej konfiguracji, Ducato przewiezie od 8 do nawet 17 m³ ładunku.

Fiat Ducato

Poza standardowym furgonem, Ducato oferowane jest w wersji brygadowej z drugim rzędem siedzeń i przeszkleniem środkowej części nadwozia. Oprócz tego Fiat proponuje szeroką paletę odmian ze skrzynią ładunkową, wywrotek standardowych i trójstronnych (o różnych wymiarach „paki”, dostępne z pojedynczą lub podwójną kabiną), pojazdów z samą kabiną (gotowych do dowolnej adaptacji) lub także z platformą.

Fiat Ducato

Dopracowane silniki MultiJet 3

Fiat opracował, specjalnie na potrzeby napędu samochodów dostawczych, rodzinę wydajnych silników wysokoprężnych 2.2 MultiJet w trzech wersjach mocy: 120 KM, 140 KM i 180 KM. W porównaniu do poprzednich wersji tych jednostek, wyróżnia je obniżona masa i niższy poziom wydzielanego hałasu. Ich pracę zoptymalizowano pod kątem jak najniższego zużycia paliwa. Aby zachować jak największą wydajność i niezawodność zespołu napędowego, słabsze odmiany spełniają wymogi homologacji na lekkie obciążenia (Ligh Duty), natomiast dla pojazdów o masie własnej przekraczającej 2280 kg można zamówić jednostkę z homologacją na ciężkie obciążenia (Heavy Duty). Jest ona standardem w autach o masie własnej przekraczającej 2740 kg.

Fiat Ducato

Homologacja Heavy Duty przysługuje wersjom silnikowym o mocy 140 KM wzwyż. Niezależnie od spełnianych wymogów przewozowych, silniki 2.2 MultiJet dostępne są z ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub 9-biegową przekładnią automatyczną, na którą składa się przemiennik momentu obrotowego z elektronicznym elektrohydraulicznym układem sterowania. Jednostki napędowe z homologacją Light Duty spełniają normę emisji spalin Euro 6D-Final, a z Heavy Duty – Euro VI E.

Fiat Ducato

By iść z duchem czasu, flagowy „dostawczak” Fiata oferowany jest również w odmianie elektrycznej (e-Ducato) ze 122-konnym silnikiem zasilanym baterią o pojemności 47 kWh lub 79 kWh. Większy akumulator zapewnia duży zasięg na jednym ładowaniu (do 370 km). Dzięki kompatybilności z szybkimi ładowarkami (do 50 kW) uzupełnienie w nim energii trwa niecałe półtorej godziny (50 minut w mniejszej baterii).

Fiat e-Ducato

Pełna kontrola systemów bezpieczeństwa

Fiat „naszpikował” Ducato rozmaitymi elektronicznymi systemami dającymi ogromny spokój psychiczny kierowcy, zwłaszcza gdy odczuwa on trudy całego dnia pracy. Zaawansowani asystenci nieustannie kontrolują położenie auta na drodze oraz jego otoczenie i reagują, gdy tylko wykryją krytyczny moment. Ponadto pozwalają uniknąć mandatów za przekroczenie prędkości. Liczne systemy bezpieczeństwa ADAS sprawiają, że nowy Fiat Ducato spełnia założenia drugiego poziomu autonomizacji jazdy. Jakie najciekawsze i najbardziej przydatne z perspektywy kierowcy opcje znajdziemy w tym modelu?

  • Adaptacyjny Tempomat z funkcją Stop And Go, który utrzymuje Ducato w wybranej odległości przed poprzedzającym pojazdem, a także wyhamowuje auto do zatrzymania i ponownie wprawia w ruch, gdy pojazd przed nim ruszy. Po dodaniu funkcji rozpoznawania znaków drogowym układ zmienia się w Inteligentny Adaptacyjny Tempomat, który daje kierującemu więcej wskazówek odnośnie przestrzegania dopuszczalnej prędkości.
  • Asystent jazdy w korku. Ten układ dba o właściwe położenie samochodu na pasie ruchu i nieustannie obserwuje inne pojazdy, nie dopuszczając do kolizji z nimi.
  • Asystent utrzymania pasa ruchu. Elektronika monitoruje tor jazdy Ducato i nie dopuszcza do najechania na linie i pobocze. Gdy tak się stanie, przejmuje sterowanie i przywraca samochód na zajmowany dotychczas pas ruchu.
  • Autonomiczny system hamowania awaryjnego (+ wykrywanie pieszych i rowerzystów), zwany inaczej AEB. Ostrzega o najbardziej narażonych na uszczerbek na zdrowiu użytkownikach dróg i samodzielnie hamuje, gdy jest już o krok od kolizji z pieszym/rowerzystą.
  • Hamowanie awaryjne po kolizji. Gdy już do niej dojdzie, elektronika wyhamuje samochód celem uniknięcia jeszcze poważniejszych skutków wypadku.
  • Asystent wiatru bocznego. Ten system, za pośrednictwem hamulca, stabilizuje auto i pomaga utrzymać zadany tor jazdy podczas silnych, bocznych wiatrów. Jest nieoceniony zwłaszcza wtedy, gdy auto jedzie „na pusto”.
  • Układ stabilności przyczepy. Jeśli tylko wykryje ponadnormatywne wychylenie przyczepy w bok, stara się ją ustabilizować poprzez korekty momentu obrotowego i bieżące hamowanie kół samochodu.

Fiat Ducato

W Ducato znajdziemy również wielu „pomocników” parkowania. To zadanie ułatwiają nie tylko rozstawione dookoła samochodu czujniki parkowania i dobrej jakości kamera cofania z liniami wyznaczającymi położenie pojazdu przy bieżącym ustawieniu kierownicy. Nieocenioną rzeczą jest tzw. cyfrowe lusterko wsteczne, czyli tylna kamera przekazująca obraz na 9-calowy wyświetlaczu montowanym w miejscu lusterka wstecznego. Zupełnie nową jakość manewrowania zapewnia też system aktywnego wspomagania parkowania, który samodzielnie wjedzie autem w wybrane przez siebie miejsce (przejmie kontrolę nad kierownicą; kierujący musi tylko zmieniać kierunek jazdy do przodu lub do tyłu).

Fiat Ducato

Polecamy również:

Zabudowy do Fiata Ducato. Sprawdź, co możesz wybrać

Elektryczne dostawcze Fiaty. Pojemne i przyjazne środowisku

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji