Fiat 126p - przód

W 1993 roku w fabryce w Bielsku-Białej wyprodukowano blisko 70 tysięcy egzemplarzy Fiata 126p. Sprawdziliśmy, ile wówczas kosztował poczciwy Maluch.

W 1993 roku Fiat 126p był najpopularniejszym nowym autem w Polsce. Z fabryki w Bielsku-Białej wyjechało wtedy aż 69 549 egzemplarzy tego modelu – nigdy wcześniej ani później produkcja w tym zakładzie nie osiągnęła tak wysokiego poziomu. Pomimo 20 lat obecności na rynku Mały Fiat nadal miał sporo zalet, do których należy zaliczyć przede wszystkim prostą konstrukcję i niską cenę. Ile dokładnie kosztował wtedy nowy Maluch? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Fiat 126p - bok

Polski Fiat 126p FL – dane techniczne, moc, osiągi, zużycie paliwa

W 1993 roku Fiat 126p był oferowany wyłącznie z dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 652 cm3. Napęd trafiał na tylne koła za pośrednictwem 4-biegowej przekładni mechanicznej.

Silnik benzynowy:

  • 650E (24 KM, 41,2 Nm) z 4-biegową skrzynią manualną, prędkość maksymalna: 105 km/h, zużycie paliwa przy 70 km/h: 4,7 l/100 km, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,0 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 7,4 l/100 km

Fiat 126p - tył

Polski Fiat 126p FL – cena i wyposażenie

Podane ceny dotyczyły aut z silnikiem 650E (24 KM) i manualną skrzynią biegów. Klienci mieli do wyboru 6 kolorów nadwozia: żółty kresowy, szmaragdowy, niebieski, turkusowy, biały oraz czerwony.

Fiat 126p - wnętrze

Standard (Pakiet 0-1) – 61 000 000 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 12-calowe stalowe obręcze kół z oponami 135/80 R12

Standard (Pakiet 0-2) – 62 134 000 zł, obejmuje Pakiet 0-1 oraz dodatkowo:

  • pasy bezwładnościowe przednie

SX (Pakiet 3-0) – 68 551 800 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 12-calowe stalowe obręcze kół z oponami 135/80 R12
  • kołpaki ozdobne
  • elektrowentylator
  • gniazdo jednobiegunowe
  • szyba przednia klejona
  • koło kierownicy BIS
  • siedzenia INTER-GROCLIN
  • płaty wewnętrzne drzwi z tkaniny
  • pasy bezwładnościowe przednie
  • lusterko zewnętrzne prawe

SX (Pakiet 3-1) – 69 015 400 zł, obejmuje Pakiet 3-0 oraz dodatkowo:

  • szyby boczne uchylne
  • szyba tylna ogrzewana

Elegant (Pakiet 4-0) – 67 002 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 12-calowe stalowe obręcze kół z oponami 135/80 R12
  • kołpaki ozdobne
  • elektrowentylator
  • gniazdo jednobiegunowe
  • szyba przednia klejona
  • koło kierownicy BIS
  • siedzenia przednie rozkładane z zagłówkami
  • tapicerka siedzeń z tkaniny
  • płaty wewnętrzne drzwi z tkaniny
  • pasy bezwładnościowe przednie
  • lusterko zewnętrzne prawe

Elegant (Pakiet 4-1) – 67 466 000 zł, obejmuje Pakiet 4-0 oraz dodatkowo:

  • szyby boczne uchylne
  • szyba tylna ogrzewana

Elegant (Pakiet 4-2) – 67 600 200 zł, obejmuje Pakiet 4-0 oraz dodatkowo:

  • tapicerka siedzeń z welutyny
  • płaty wewnętrzne drzwi z welutyny

Elegant (Pakiet 4-3) – 68 063 800 zł, obejmuje Pakiet 4-2 oraz dodatkowo:

  • szyby boczne uchylne
  • szyba tylna ogrzewana

Redakcja poleca:

Klasyki PRL-u – poradnik kupującego

Źródło: Auto Bazar nr 46 (155) 14 XI ’93

1 KOMENTARZ

  1. Kupiłem Fiata w 1990 z eksportu do Libii, który utknął na torach w czasie strajków.
    Kosztował z książeczki 61.000 i dopłata za lakier ( biały z zachodu) 7.000 zł.
    W salonie Polmozbytu stało 9 Fiatów, wpuszczali po dwóch klientów i wybierało się samochód z naj mniejszą wadą.
    Wybraliśmy z dużym błędem malowania z przodu. Dostałem 3.000 zł rabatu i małą puszkę białego lakieru made in Italy.
    Jeździłem tym Fiatem 21 lat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj