Fiat Cinquecento zadebiutował w 1991 roku jako następca Malucha. W praktyce jednak przez cały okres produkcji był oferowany równolegle ze swoim poprzednikiem. Sprawdź, ile trzeba było zapłacić za nowe Cinquecento w 1993 roku.
Fiat Cinquecento został oficjalnie przedstawiony w grudniu 1991 roku i w założeniu miał zastąpić poczciwego 126p. Rzeczywistość okazała się jednak inna, bowiem opisywany model był wytwarzany w fabryce w Tychach do 1998 roku, podczas gdy Maluch utrzymał się w produkcji aż do 2000 roku i był sprzedawany równolegle z następcą swojego następcy, czyli Seicento. Czy to oznacza, że Cinquecento cieszyło się małą popularnością? Wręcz przeciwnie, czego najlepszym dowodem jest fakt, że w 1997 roku model ten został najchętniej kupowanym nowym autem na polskim rynku.
Fiat Cinquecento – wymiary, pojemność bagażnika
Fiat Cinquecento mierzy 322,5 cm długości, 148,5 cm szerokości i 143,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 220 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 170 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 810 l.
Fiat Cinquecento – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
W 1993 roku Fiat Cinquecento był oferowany w dwóch wersjach silnikowych. Obie miały przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 700 (R2, 704 cm3, 31 KM, 47 Nm) z 4-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 30,0 s, prędkość maksymalna: 126 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 4,6 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: nie dotyczy, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 6,5 l/100 km
- 900 (R4, 899 cm3, 41 KM, 65 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 18,0 s, prędkość maksymalna: 140 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 4,8 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 6,3 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 6,7 l/100 km

Fiat Cinquecento – cena
Poniżej prezentujemy polskie ceny Fiata Cinquecento na rok 1993. Warto dodać, że w tym samym czasie przeciętne wynagrodzenie wynosiło 3 995 000 zł miesięcznie, a za nowego Fiata 126p trzeba było zapłacić 61 000 000 zł.
Ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- Fiat Cinquecento 700 – 98 210 000 zł
- Fiat Cinquecento 900 – 120 414 000 zł
Fiat Cinquecento – wyposażenie dodatkowe
Lista wyposażenia dodatkowego Fiata Cinquecento:
- Dodatkowe lusterko prawe zewnętrzne – dopłata wg ceny detalicznej danego lusterka
- Lakier metalizowany – 2 696 200 zł
- Dach otwierany – 4 148 000 zł
- Dzielone siedzenia tylne – 1 244 400 zł
- Pasy tylne 3 szt. – 1 451 800 zł
- Zamek centralny – 1 500 600 zł
- Pakiet I (szyby atermiczne, szyby boczne tylne uchylne, zegar cyfrowy) – 2 183 800 zł
- Pakiet II (opony importowane 145/70) – 2 074 000 zł
- Pakiet III (elektryczna blokada drzwi, elektryczny podnośnik szyb przednich bocznych) – 4 148 000 zł
- Pakiet IV (reflektory halogenowe, korektor ustawiania świateł) – 1 244 400 zł
Przeczytaj także:
Ile kosztował Fiat 126p w 1993 roku?
Ile kosztował Polonez Caro w 1996 roku?
Źródło: Auto Bazar nr 46 (155) 14 XI ’93
Czyli auto kosztowało poniżej 10 tys. zł. Obecnie najtańsze auto kosztuje 60 tys., a producenci płaczą, że sprzedaż im spada.
A gdzie wersja Sporting z silnikiem fire 1,1? Ktoś coś niedoczytał przed pisaniem artykułu…
Cennik z 1993 roku, premiera Sportinga 1994 rok…
cena jak za 4 koła i kierownicę ( silnik 700 to tak jak by go nie było) miałem kiedyś takie 2 jeden z gaźnikiem zwykłym a drugi boże coś ty zrobił z gaźnikiem azjatyckim.
Młodzi ludzie nie będą wiedzieli o co chodzi ale ogólnie auto było spoko tylko cena była lekko przesadzona.
paczka Cameli kosztowała wtedy jakieś 10000 zł i były to lepsze importowane fajki…
Popularny 900 to tak naprawdę dwie wersje. do połowy 94 roku na gaźniku 41KM i po połowie 94r 899cm3 39KM na wtrysku.
Może jakieś przeliczenie na dzisiejsze?
W 1995 r. kupiona 700-tka w kolorze metalic, tylne szyby uchylne (pakiet II – jeśli dobrze pamiętam). Cena już po denominacji 18 300 zł. Sprzedany w 1998 r. za 10 tys. z przebiegiem prawie 100 tys.