Alfa Romeo Stelvio sporo zyskała przy okazji niedawnego liftingu. Ceny tego modelu startują od 161 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Alfa Romeo Stelvio zadebiutowała na polskim rynku w 2017 roku, a w ubiegłym roku została odświeżona. Lifting nie przyniósł większych zmian z zewnątrz – ograniczył się właściwie tylko do nowych kolorów nadwozia i wzorów felg. Za to sporo nowości pojawiło się we wnętrzu. Deska rozdzielcza została przeprojektowana, a centralne miejsce na konsoli środkowej zajmuje teraz nowy, dotykowy ekran o przekątnej 8,8 cala. System multimedialny otrzymał nowe funkcje, w tym dostęp do usług online. Więcej na temat modernizacji włoskiego auta: Alfa Romeo Stelvio po liftingu – pierwsza jazda
Alfa Romeo Stelvio (2021) – wymiary
Alfa Romeo Stelvio mierzy 468,7 cm długości, 190,3 cm szerokości i 167,1 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 281,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 525 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1600 l.
Alfa Romeo Stelvio (2021) – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 2 wysokoprężne.
Silniki benzynowe:
- 2.0 Turbo Q4 (200 KM, 330 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s, prędkość maksymalna: 215 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km
- 2.0 Turbo Q4 (280 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km

Silniki wysokoprężne:
- 2.2 JTDM (190 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km
- 2.2 JTDM Q4 (190 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km
- 2.2 JTDM Q4 (210 KM, 470 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,6 s, prędkość maksymalna: 215 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km

Nowa Alfa Romeo Stelvio (2021) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 2.0 Turbo/200 KM (Business, Stelvio, Super, Sprint i Ti) oraz 2.0 Turbo/280 KM (Veloce i Veloce Ti). Najtańsze Stelvio z turbodieslem pod maską kosztuje 203 700 zł (2.2 JTDM/190 KM, Super).
Business – od 161 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18-calowe felgi aluminiowe srebrne Luxury Design
- Zestaw naprawczy Fix&Go
- Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
- Automatyczne włączanie drogowych świateł z czujnikiem zmierzchu
- Czujnik pomiaru ciśnienia w oponach
- Poduszki powietrzne przednie, boczne oraz kurtyny powietrzne
- Dezaktywacja poduszki powietrznej przedniej po stronie pasażera
- Inteligentne połączenie alarmowe
- Reflektory Bi-ksenonowe 35W z AFS i DRL
- Spryskiwacze reflektorów
- System ASR
- System hamowania Autonomous Emergency Brake
- System kontroli trakcji (ESC)
- System kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC)
- System ostrzegający przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning)
- System ostrzegania o najechaniu na poprzedzający pojazd (Forward Colission Warning)
- Uchwyty Isofix
- Zamek centralny sterowany pilotem
- Zintegrowany system hamulcowy (Integrated Brake system)
- Tylne światła w technologii LED
- Zaciski hamulców szare
- Dywaniki podłogowe
- Koło kierownicy i gałka skrzyni biegów obszyte skórą techniczną
- Wnętrze BUSINESS (tapicerka tkanina czarna Premium; deska rozdzielcza jednokolorowa oraz panele boczne drzwi czarne; wykończenie wnętrza elementami z tworzywa sztucznego w tym konsoli środkowej, obramowań wewnętrznych klamek drzwi, panelu deski rozdzielczej)
- 6-stopniowa manualna regulacja fotela przedniego kierowcy
- 6-stopniowa manualna regulacja fotela przedniego pasażera
- 7-calowy wyświetlacz TFT między zegarami
- Centralny tunel z 1 portem USB
- Czujnik deszczu
- Czujniki parkowania tylne
- Drzwiczki paliwowe z elektryczną blokadą zamknięcia drzwi
- Gniazdo zasilania o mocy 12V z przodu konsoli środkowej (opcja dla wersji Stelvio oraz Super; standard w pozostałych)
- Klapa tylna sterowana pilotem
- Koło kierownicy regulowane manualnie na wysokość i głębokość
- Lusterka boczne zewnętrzne sterowane elektrycznie
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Nawiew na tylny rząd siedzeń
- Podgrzewane składane lusterka zewnętrzne boczne (opcja dla wersji Stelvio; standard w pozostałych)
- System Alfa DNA z wyborem stylu jazdy (Dynamic – tryb jazdy sportowej; Normal – tryb jazdy naturalny; Advanced Efficiency – tryb jazdy najbardziej ekonomiczny)
- System Start & Stop
- Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
- Tempomat adaptacyjny (standard tylko w wersjach Business oraz Ti)
- Tylna klapa elektrycznie otwierana i zamykana w 5 płaszczyznach
- 2 tylne porty USB – 1 typu A i 1 typu C (opcja dla wersji Stelvio oraz Super; standard w pozostałych)
- 8,8-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy w części środkowej deski rozdzielczej
- Przyciski sterowania radiem i telefonem na ramionach kierownicy
- Radio DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych
- System Audio Uconnect obejmujący 8 głośników
- System Carplay/Android Auto (opcja dla wersji Stelvio oraz Super; standard w pozostałych)
Stelvio – od 186 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Business oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe srebrne
- Światła halogenowe przednie
- Wnętrze STELVIO (tapicerka tkanina czarna; deska rozdzielcza jednokolorowa oraz panele boczne drzwi czarne; wykończenie wnętrza elementami z tworzywa sztucznego w tym konsoli środkowej, obramowań wewnętrznych klamek drzwi, panelu deski rozdzielczej)
Super – od 196 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Stelvio oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe srebrne Luxury Design
- Reflektory Bi-ksenonowe 35W z AFS i DRL
- Spryskiwacze reflektorów
- Przednie światła projektowe w technologii LED (tylko z silnikiem 2.2 JTDM)
- Listwa progowa chromowana z napisem Alfa Romeo
- Wnętrze SUPER (tapicerka tkanina czarna Premium; deska rozdzielcza jednokolorowa oraz panele boczne drzwi czarne; wykończenie wnętrza elementami z tworzywa sztucznego w tym konsoli środkowej, obramowań wewnętrznych klamek drzwi, panelu deski rozdzielczej)
Sprint – od 206 700 zł, obejmuje wyposażenie wersji Super oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe Sport 1
- Osłona pod tylnym zderzakiem w ciemnym wykończeniu
- Aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy
- Gałka automatycznej skrzyni biegów obszyta skórą
- Koło kierownicy sportowe i gałka skrzyni biegów obszyte skórą techniczną
- Wnętrze SPRINT (tapicerka tkanina/skóra, alternatywnie: czarna, czerwono-czarna, brązowo-czarna; deska rozdzielcza i panele boczne drzwi, alternatywnie: czarna, czarno-czerwona, czarno-brązowa; wykończenie wnętrza elementami z aluminium w tym konsoli środkowej, obramowań wewnętrznych klamek drzwi, panelu deski rozdzielczej)
- Wykończenie wnętrza w aluminium
Ti – od 215 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Sprint oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe Sport 2
- Body Kit Dark Miron – zestaw zewnętrznych elementów w kolorze Dark Miron: nadkola, listwy progowe, dolna część zderzaka przedniego i tylnego
- Obramowania szyb w kolorze chromowanym
- Deska rozdzielcza i panele drzwi w górnej części obszyte skórą
- Koło kierownicy w wykończeniu Luxury pokryte skórą techniczną (bez przycisków ADAS)
- Wykończenie wnętrza w drewnie – Szary Dąb
- 8-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
Veloce – od 236 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji TI oraz dodatkowo:
- 20-calowe felgi aluminiowe Miron
- Body Kit – zestaw zewnętrznych elementów w kolorze nadwozia: nadkola, listwy progowe, dolna część zderzaka przedniego i tylnego, dolna osłona pod tylnym zderzakiem
- Osłona pod tylnym zderzakiem w ciemnym wykończeniu
- Gałka automatycznej skrzyni biegów obszyta skórą
- Koło kierownicy sportowe i gałka skrzyni biegów obszyte skórą techniczną
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Wnętrze VELOCE (tapicerka skórzana, alternatywnie: czarna, czerwona, brązowa; sportowe fotele z wysuwaną częścią podkolanową; deska rozdzielcza i panele boczne drzwi, alternatywnie: czarna, czarno-czerwona, czarno-brązowa; wykończenie wnętrza elementami z aluminium w tym konsoli środkowej, obramowań wewnętrznych klamek drzwi, panelu deski rozdzielczej)
- Wykończenie wnętrza w aluminium
- 6-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
- 6-stopniowa elektryczna regulacja fotela przedniego pasażera
- Nawigacja fabryczna Uconnect Nav z 8,8-calowym wyświetlaczem dotykowym (Radio, 3D Sat-Nav, Mp3, Aux-in, Bluetooth
Veloce Ti – od 256 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Veloce oraz dodatkowo:
- 20-calowe felgi aluminiowe oksydowane
- Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – Limited Slip Differential
- Obramowania szyb w kolorze czarnym lakierowanym
- Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym Gloss Black
- Szyby tylne, boczne przyciemnione
- Deska rozdzielcza i panele drzwi w górnej części obszyte skórą
- Wnętrze VELOCE TI (tapicerka skóra/alcantara, alternatywnie: czarna, czerwona, biała; deska rozdzielcza i panele boczne drzwi, alternatywnie: czarne, czerwone, białe; wykończenie wnętrza elementami z włókna węglowego w tym konsoli środkowej, obramowań wewnętrznych klamek drzwi, panelu deski rozdzielczej)
- Wykończenie wnętrza z włókna węglowego, dotyczy: konsoli środkowej, obramowań wewnętrznych klamek drzwi, panelu deski rozdzielczej
- 8-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
- Kamera cofania tylna z liniami dynamicznymi
- Łopatki/manetki aluminiowe w kolumnie kierownicy do zmiany biegów dla skrzyni automatycznej
Więcej na temat Alfy Romeo Stelvio:
Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM – nasz test
Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM w teście napędów 4×4
Alfa Romeo Stelvio kontra LR Discovery Sport i Volvo XC60
Alfa Romeo Stelvio kontra rywale – porównanie
Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałą ofertą Alfy Romeo:
Alfa Romeo Giulia (2021) – opis wersji i cennik
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2021) – opis wersji i cennik
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2021) – opis wersji i cennik